Hvem føder før tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2010

Majeha

Anne85 skriver:

Tja, sårn rent statistisk så gør kvinder det venter tvillinger, unge
mødre, rygere, stressede mødre, mødre med svangerskabsforgiftning osv osv

Jeg går ikke ind under nogen af de ovennævnte (måske lige bortset fra lidt stress, pga knas i forholdet=psykisk nedtur)

Havde heller ingen plukkeveer i min graviditet.

Jeg fødte 27 dage før tid, og havde ingen tegn på det. Tværtimod. Måtte tage afsted fra fest af og 9 timer senere var han ude. Fødselsvægt 2650g. Og 48 cm lang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2010

DK

Hej

Jeg fødte da jeg var 37+4. Vandet gik, veerne kom  bagefter. Kirstine vejede 3550 og var 53 cm. lang, så en hel fin og almindelig baby-størrelse.

Jeg havde aset rundt, malet og flyttet fra et hus til et anden. Så dagen før havde jeg fået en prof. ryg massage, slappet helt af og sex. Næste morgen... vupti vupti. Så gik vandet!

Pøj pøj med det!

p.s. Jeg har engang hørt noget om at veerne helst "vil komme" når man ikke er stresset/når man slapper af. Det er noget med at i "urtiden" var det mest praktisk at man fødte når der ikke var panik (ex. hvis en puma jagtede een ell. lign var det ret upraktisk at få veer midt i det hele) Det er vist også derfor at heste ofte føder om natten, fordi der er der mest ro i staldene Jeg ANER ikke om det er sandt, men jeg slappede altså helt af efter TOTALT stres december måned, og havde så vandafgang + veer efter 3 dages afslapning, (og så den der massage + sex.)

Anmeld

13. maj 2010

DK

Hej

Jeg fødte da jeg var 37+4. Vandet gik, veerne kom  bagefter. Kirstine vejede 3550 og var 53 cm. lang, så en hel fin og almindelig baby-størrelse.

Jeg havde aset rundt, malet og flyttet fra et hus til et anden. Så dagen før havde jeg fået en prof. ryg massage, slappet helt af og sex. Næste morgen... vupti vupti. Så gik vandet!

Pøj pøj med det!

p.s. Jeg har engang hørt noget om at veerne helst "vil komme" når man ikke er stresset/når man slapper af. Det er noget med at i "urtiden" var det mest praktisk at man fødte når der ikke var panik (ex. hvis en puma jagtede een ell. lign var det ret upraktisk at få veer midt i det hele) Det er vist også derfor at heste ofte føder om natten, fordi der er der mest ro i staldene Jeg ANER ikke om det er sandt, men jeg slappede altså helt af efter TOTALT stres december måned, og havde så vandafgang + veer efter 3 dages afslapning, (og så den der massage + sex.)

Forresten, så havde jeg ingen gener under graviditen. Jeg er sådan "helt normal" og gjorde som jeg skulle under graviditeten (ingen røg, druk, overvægt)

Jeg tror Kirstine kom fordi hun var bagt færdig. Og halleluja for det. Tænk hvis hun var blevet til uge 42 hvor KÆMPE hun så var blevet!!

Anmeld

14. maj 2010

Liljesilas

DK skriver:

Hej

Pøj pøj med det!

Det lydder enlig meget logisk, så mon ikke det passer i de fleste tilfælde.. Da jeg fortalte min mand det igår, sagde han "du skal bare slappe helt af så" haha. Han glæder sig så meget..

Håber ihvertfald jeg er en af de heldige der føder lidt før tid

Anmeld

14. maj 2010

Liljesilas

Majeha skriver:

Jeg går ikke ind under nogen af de ovennævnte (måske lige bortset fra lidt stress, pga knas i forholdet=psykisk nedtur)

Havde heller ingen plukkeveer i min graviditet.

Jeg fødte 27 dage før tid, og havde ingen tegn på det. Tværtimod. Måtte tage afsted fra fest af og 9 timer senere var han ude. Fødselsvægt 2650g. Og 48 cm lang.

Hold da op. Nej jeg har heller ikke selv haft nogen plukveer, aner ikke hvordan de mærkes..

Anmeld

14. maj 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

mayapigen skriver:

Jer der fødte før tid, fik i bare veer/vandet gik, eller var babyen meget stor, så de satte jeres fødsel igang før tid eller hvad???

Jeg vil nemlig meget gerne føde en uge eller to før tid, da mine to eksamer ligger som de gør  Min jordmoder siger det er helt ok jeg går på trapper, dyrker masser af sex og går lange ture, for at sætte den igang efter uge 37 (men der er jo ingen beviser for det virker.)

Jeg stod i samme situration med min søn (4 måneder siden). Men tro mig ønsk hellere at bebse kommer efter for man har altså rimelig ondt i understellet efter sådan en omgang

Jeg gjorde alle de alm husråd med trappeløbning, sex, osv men han kom først dagen efter min eksamen  Meget velopdragen dreng

Min datter kom 1 månede før termin - veerne startede ved at min forældres rottweiler løb ind i mig og det gjorde at jeg spændte vildt i kroppen og wupti så var veerne igang..

Anmeld

14. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg fødte 1. gang i 38+6. Der var ingen symtomer op til og jeg gjorde ikke noget for, at gå i fødslen. Veerne kom stille og roligt om eftermiddagen og ca. 12 timer senere havde jeg født vores søn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.