Susan! velkommen i de voksnes rækker...ha ha, det her lugter jo langt væk af at du har ramt de 30, og faktisk begynder at sætte tingene op i rammer så du kan overskue dem!
generelt syntes jeg meget at folk bruger 20 års alderen, til at få børn, finde mand, blive gift, købe hus, og stræbe og stræbe...(jeg er altså ikke et hak bedre, og har ikke forsøgt mindre)
når så man når de 30, og egentlig har opnået det man ville, så sidder man lidt og tænker, fik jeg det jeg ville ha, og vil jeg i grunden have det jeg fik?
altså der kommer en status, hvor man gør op med sig selv, eller omformuleret, man bliver voksen.
jeg røg også i en enorm tankeprocces med mig selv da jeg drejede aldersklokken fra 29 til de 30, og i grunden tror jeg ikke hjernen tænker på at man er blevet 30, jeg tror det ligger som noget normalt, hormonelt indbygget i os.
nu skal du jo ikke leve for at få flere børn, nu skal du leve for at være der for de børn du har.
Jeg tror så til gengæld det er et sundt indlæg du har skrevet, men jeg tror ikke Tynen f.eks eller nadi eller andre nede af i tyverene, kan forstå ret meget af de følelser man får ved den alder...men det kommer også til dem!
og nej i grunden burde din familie ikke stille op for dig og Jannik, selv om det ville være dejligt, det er de små finesser der kommer når man får børn, det er jer der har valgt dem, og jer der må få det til at fungere, så du kan faktisk ikke klandre dem noget...selv om det ville være skønt ,med noget opbakning.
der var den igen den med jeg kan blive så misundelig over folk hvis forældre og søskende bare lige springer på...sådan fungere det heller ikke for mig...og har aldrig gjort.
jeg har fået børn, og jeg må tage ansvaret...sådan har mine forældre ladet mig forstå det var :'(
hmmm, da jeg lige læste dit indlæg, var min første tanke, åhhh nej, nu ryger susan ned med flaget, men det tror jeg nu ikke du gør, jeg tror det er en mega sund procces...og den med at hige efter ægteskab, ja da jeg nåede den alder du har nu, begyndte jeg at sige...gift er sgu noget jeg tar for ikke at blive det...nok en dårlig undskyldning for ikke at have prøvet at blive gift, så stoppede jeg med at hige efter det...og vupti, så kom det alligevel.
ja jeg kunne nok blive ved med at skrive, men vil ikke skrive for meget, det er der jo ingen grund til, for det er en procces du skal igennem med dig selv.
men hold da op hvor var det flot du fik det på skirft, og kom ud med det...!
du får lige det største knus fra mig af...og så kan jeg glæde dig og sige at hvis det virkelig er den der 30 års ting du går gennem...så tag det med ro, når du når ud af den, er du meget mere afslappet og i ro med dig selv.
lige nu kan du tage det for du har en masse småting, nips, og dingeldangel du har skrabt dig sammen gennem 20érne, nu skal de sorteres og sættes på hylde, noget skal måske smides ud, og andet støves af, men alle små ting skal du tage stilling til, og det kan være en lang rejse, men når man har den overstået...så har man det bare så fedt med sig selv...
ps/jeg tror sgu ihvertfald Grynt og Nymor, ja og IVF sikkert forstår lidt af hvad det er jeg mener...for det er da det rene volapyk når jeg gennemlæser det....låååål
sorry for et rodet indlæg! :$
Anmeld