Hvorfor fik I børn med netop den aldersforskel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Risen skriver:

Nu er jeg ikke engang mor endnu (meget snart håber jeg), men har da tænkt og diskuteret med kæresten omkring hvornår vi vil have nummer 2.. Jeg kommer selv fra en søskende flok hvor jeg er mellembarnet om der er 6 år imellem min storebror og jeg og 6 år imellem min lillebror og jeg.. Det var for meget og er det stadig . Vi er alle i forskellige stadier i vores liv og har desværre ikke meget til fælles i forhold til hvad vi kunne have haft.. Derfor synes jeg ikke der skal være stor alders forskel på mine børn , men på den anden side ved jeg simpelthen ikke om jeg orker at have 2 "småbørn" .. Måske lidt egoistisk, men orker bare slet ikke tanken pt.. Så synes det er svært at svare på ... 

Synes overhovedet ik det er egoistisk af dig, at sige at du ikke orker det - det er da ærlig snak! Jeg orkede det rent ud sagt ikke - som skrevet længere oppe, så er jeg ski bange for at jeg ikke ville være blevet en særlig god mor, på grund af det manglende overskud til 2 små børn på én gang. Så hellere at man kan være en 'glad overskudsmor' for den ene man har

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

Kløver

Mia Maia skriver:

Ej undskyld jeg ved godt at spørgsmålet slet ikke er til mig og jeg skriver IKKE det her for at få medynk overhovedet.

Men det er da de færreste der kan vælge hvor stor en aldersforskel der skal være på deres børn?

Man kan jo heller ikke regne med at hvis man godt vil have 3 år i mellem, og det sidst tog 1 år at blive gravid at så skal man starte med at prøve når det første barn er 2 år - for det er jo forskelligt fra gang til gang.

Sidder lige og tænker at du jo selvfølgelig nok spørger efter hvorfor man har forsøgt at ramme en bestemt forskel, men bidrager alligevel...

Jeg tror spørgsmålet går på om man vælger at prøve at blive gravid relativt hurtigt

når man er igang ved man ikke hvor længe der går, men man styrer jo selv om der gå et mm antal år, feks prøver igen lige efter fødsel, eller efter 1 år

der er jo alligevel forskel om man prøver at få nr 2 efter 2 mdr, 1 år eller feks 2-3 år

Anmeld

12. maj 2010

Risen

Mathildesmor skriver:

Synes overhovedet ik det er egoistisk af dig, at sige at du ikke orker det - det er da ærlig snak! Jeg orkede det rent ud sagt ikke - som skrevet længere oppe, så er jeg ski bange for at jeg ikke ville være blevet en særlig god mor, på grund af det manglende overskud til 2 små børn på én gang. Så hellere at man kan være en 'glad overskudsmor' for den ene man har

Nej kan sagtens se hvad du mener.. Men tænker mere på hvor øv jeg synes det er at der er så stor aldersforskel på mine søskende og jeg. Min veninde har to søskende som kun er nogle år ældre og de er som bedste veninder og har bare sådan et tæt bånd og det ville jeg da også gerne give mine børn .. Så på den måde mener jeg at det måske er en smule egoistisk at jeg gerne vil give dem det, men bare ikke orker .. Hvis det stod til mig blev Clara enebarn, for gider bare ikke alt det her graviditets halløj mere, men det siger jeg jo nu hvor jeg står idet.. Har sikkert glemt det "helvede" man har gået igennem til den tid

Anmeld

12. maj 2010

Risen skriver:

Nej kan sagtens se hvad du mener.. Men tænker mere på hvor øv jeg synes det er at der er så stor aldersforskel på mine søskende og jeg. Min veninde har to søskende som kun er nogle år ældre og de er som bedste veninder og har bare sådan et tæt bånd og det ville jeg da også gerne give mine børn .. Så på den måde mener jeg at det måske er en smule egoistisk at jeg gerne vil give dem det, men bare ikke orker .. Hvis det stod til mig blev Clara enebarn, for gider bare ikke alt det her graviditets halløj mere, men det siger jeg jo nu hvor jeg står idet.. Har sikkert glemt det "helvede" man har gået igennem til den tid

Jeg kan også sagtens følge din tankegang, men hvem kan garantere dig for, at dine børn vil få et tæt bånd sammen, blot fordi de kun er et par år imellem dem?! Det har du jo ingen garanti for. Selvfølgelig ved jeg godt at er der 5-6 år imellem børnene, så får de ikke den samme glæde ud af hinanden som børn, men det kan de da sagtens få som voksne - eller i slutningen af teenageårene

Anmeld

12. maj 2010

Risen

Mathildesmor skriver:

Jeg kan også sagtens følge din tankegang, men hvem kan garantere dig for, at dine børn vil få et tæt bånd sammen, blot fordi de kun er et par år imellem dem?! Det har du jo ingen garanti for. Selvfølgelig ved jeg godt at er der 5-6 år imellem børnene, så får de ikke den samme glæde ud af hinanden som børn, men det kan de da sagtens få som voksne - eller i slutningen af teenageårene

Ja det vil der aldrig være garanti for.. Nu må vi se, synes det er så svært at tage stilling til.. Det kommer vel egentlig også an på hvordan den lille ny er.. Hvis hun er nem og rolig , så kunne man vel overveje at få 1 til hurtigt, og omvendt hvis der er problemer og hun er en lille bisse vil jeg ikke sætte en til i verden så hurtigt.. 

Anmeld

12. maj 2010

Risen skriver:

Ja det vil der aldrig være garanti for.. Nu må vi se, synes det er så svært at tage stilling til.. Det kommer vel egentlig også an på hvordan den lille ny er.. Hvis hun er nem og rolig , så kunne man vel overveje at få 1 til hurtigt, og omvendt hvis der er problemer og hun er en lille bisse vil jeg ikke sætte en til i verden så hurtigt.. 

Lige præcis - det er jo ikke til at forudse! men lad os starte med at nyde vores skønne sommerpiger, der snart kommer ud til os!

Anmeld

12. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har helt bevist valgt, at der ikke skulle være længe mellem vores børn. Der er 17 mdr. mellem dem. Vi snakkede selvfølgelig om hvordan at det ville være, at have to blebørn, men udover det gjorde vi os ikke de store overvejelser. Vores liv passede bare ind til et barn til og blev bare enige om, at nu skal det være

Vi har ikke fortrudt det et sekund, at vi fik to så tæt på hinanden

Anmeld

12. maj 2010

Risen

Mathildesmor skriver:

Lige præcis - det er jo ikke til at forudse! men lad os starte med at nyde vores skønne sommerpiger, der snart kommer ud til os!

Ja det skal vi i hvert fald ! Det bliver spændende at se hvem der kommer først, lille Frede eller lille Clara .. 

Anmeld

12. maj 2010

Anne85

Der kommer til at være 2 år og 10 måneder mellem mine børn (har termin om 1 1/2 måned)...

Anmeld

12. maj 2010

Anne85

Der kommer til at være 2 år og 10 måneder mellem mine børn (har termin om 1 1/2 måned)...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.