Vi fik Mathilde da vi var meget unge - henholdsvis 18 og 22 år. De første par år var meget hårde for os, da hun havde kolik, og græd rigtig meget af tiden, plus at hun ikke sov igennem før hun var omkring 3 år. Det tærede så hårdt på os, at vi begge var meget enige om, at vi absolut ikke flere børn skulle have! 
Set i bakspejlet har det sikkert været ekstra hårdt, da vi samtidig begge var meget unge. Idag 5½ år efter, er jeg nu gravid i 34.uge, og vi er så heldige at vi venter endnu en dejlig lille trold
Det jeg vil sige med mit indlæg er egentligt bare, at for os har det været perfekt at vente de 5 år - ingen af os har tidligere haft lysten eller overskuddet til at skulle have én mere før nu!
Det tror jeg vitterligt på, er så mange gange bedre, end at man som udgangspunkt blot får børnene med 1-2 års mellemrum, med den begrundelse, at "så kan de være noget for hinanden" 
Men heldigvis er vi mennesker jo så forskellige..... Jeg ved bare, at have vi fået nr. 2 efter et år eller 2, så ville jeg være blevet en elendig mor. Er simpelthen så glad for at vi ventede de år - det hele føltes bare meget mere rigtigt nu! 
Anmeld