Hvorfor fik I børn med netop den aldersforskel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.048 visninger
31 svar
0 synes godt om
12. maj 2010

Svei

som I har?

Sad lige og læste den tråd med dem der vælger at få børn meget tæt på hinanden...(under 2½ år synes jeg er MEGET tæt) og jeg kan personligt ikke forstå det og ville aldrig gøre det.

Men kunne godt tænke mig at høre jeres tanker og overvejelser eller omstændigheder der har gjort jeres børn kom med den aldersforskel de kom.

Jeg har tre unger og der er 5½ år mellem de to store og 3år og 3 mdr. mellem de to små....den store har ikke samme far som de små så derfor gik der de år og de to små var det et helt bevidst valg. De har alle tre meget glæde af hinanden og giver hinanden meget og især, tror jeg...fordi der er lidt forskel i alder, at de så er på forskellige stadier og lærer af hinanden..

Jeg har selv to søstre og den ene er 2½ år yngre end mig og den anden 10 år yngre...det er den yngste jeg er tættest på og har meget kontakt med...vi går endda i klasse samme på seminariet...super hyggeligt. Da hun blev født var jeg så lykkelig...kæmpe gave med en så lillesøs da jeg var 10 år..

Jeg tror så heller ikke på den med at børn får mere glæde af hinanden fordi de er født tæt på hinanden(hvilket jeg tit hører som grunden til at få børn med lille forskel)...det handler om temperament og personlighed...det er min mening og mine erfaringer..

Men hvilke tanker har I gjort jer..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

9510

Jeg ville gerne have haft mine børn tættere på hinanden i stedet for 8 år, men der ville desværre ikke komme en bebs før 8 år efter,

så det var ikke noget vi selv valgte, håber så bare at der kan nå og komme en nr 3 rimeligt hurtigt

Anmeld

12. maj 2010

MM1987

Ej undskyld jeg ved godt at spørgsmålet slet ikke er til mig og jeg skriver IKKE det her for at få medynk overhovedet.

Men det er da de færreste der kan vælge hvor stor en aldersforskel der skal være på deres børn?

Man kan jo heller ikke regne med at hvis man godt vil have 3 år i mellem, og det sidst tog 1 år at blive gravid at så skal man starte med at prøve når det første barn er 2 år - for det er jo forskelligt fra gang til gang.

Sidder lige og tænker at du jo selvfølgelig nok spørger efter hvorfor man har forsøgt at ramme en bestemt forskel, men bidrager alligevel...

Anmeld

12. maj 2010

Laulund87

Min datter er 5 måneder og jeg ALLERTIDLIGT en til om 3-4 år.

Jeg gider ikke have to blebørn ej handler om så meget mere.

Min familie kan slet ikke forstå at vi ikke allerede tænker på en lille ny Jeg var 5 år da min søster kom og jeg er glad for at jeg kan huske da hun var helt lille og jeg kunne hjælpe min mor med en masse ting, super hyggeligt

Anmeld

12. maj 2010

Svei

Ej undskyld jeg ved godt at spørgsmålet slet ikke er til mig og jeg skriver IKKE det her for at få medynk overhovedet.

Men det er da de færreste der kan vælge hvor stor en aldersforskel der skal være på deres børn?

Man kan jo heller ikke regne med at hvis man godt vil have 3 år i mellem, og det sidst tog 1 år at blive gravid at så skal man starte med at prøve når det første barn er 2 år - for det er jo forskelligt fra gang til gang.

Sidder lige og tænker at du jo selvfølgelig nok spørger efter hvorfor man har forsøgt at ramme en bestemt forskel, men bidrager alligevel...

Rigtig mange kan faktisk godt bestemme hvor mange eller få år der skal være(altså indenfor måneder)75% af alle kvinder bliver gravide inden for et år...kan godt forstå du er sårbar som du står nu og måske mere læser det du føler end detr jeg skriver...men hvis du læser mit indlæg igen så står der faktisk:

"Men kunne godt tænke mig at høre jeres tanker og overvejelser eller OMSTÆNDIGHEDER der har gjort jeres børn kom med den aldersforskel de kom."

Der er jo mange ting der afgør dette....mit spørgsmål var hvorfor der kom børn med den aldersforskel der kom....

Anmeld

12. maj 2010

Ni-ko-li-ne

hvis, og kun hvis vi skal have flere børn..... så går der i alt fald to år inden vi prøver:0) Og Nikoline er jo 17 mdr nu... så der kommer da noget tid mellem dem... personligt synes jeg der var for langt mellem min bror og jeg... 6 år.... jeg hvis vi skal have een mere, så må det godt være ca 5 år.... men det bestemmer vi ikke selv jo:0) det kommer an på om man liiiiige kan blive gravid når man prøver...

Anmeld

12. maj 2010

MM1987

Yrsa skriver:

Rigtig mange kan faktisk godt bestemme hvor mange eller få år der skal være(altså indenfor måneder)...kan godt forstå du er sårbar som du står nu og måske mere læser det du føler end detr jeg skriver...men hvis du læser mit indlæg igen så står der faktisk:

"Men kunne godt tænke mig at høre jeres tanker og overvejelser eller OMSTÆNDIGHEDER der har gjort jeres børn kom med den aldersforskel de kom."

Der er jo mange ting der afgør dette....mit spørgsmål var hvorfor der kom børn med den aldersforskel der kom....

Jeg mener bare ikke det er flertallet der selv kan bestemme...

Men jeg forstår godt hvad du mener med spørgsmålet som jeg skrev til sidst...

Og hvis jeg selv kunne bestemme ville jeg gerne have 3 år imellem dem. Da jeg umiddelbart vil mene nr. 1 kan forstå at der er kommet en lille ny og ikke er SÅ afhængig længere (det lyder forkert, men i forstår) og så kan de forhåbentligt få meget glæde af hinanden i deres opvækst.

Anmeld

12. maj 2010

Soap

Jeg er jo så en af dem du skriver om 

Jeg har en 7,5 år ældre søn også + 3 årig og 4 årig , han ytre at han ville ønske de små var kommet til meget før og beskriver lidt den samme følelse som jeg selv havde som barn

Jeg er selv ud af søskende flok på 4 med samme far hvor der var 10 år til min nærmeste så jeg har aldrig rigtig oplevet at have nogle søskende og det var jeg misundelig over mine andre søskende havde så for mig føltes det igennem opvæksten at jeg var ene barn 

Hvorfor vi valgte at få de små så tæt, jo lysten var der, overskuddet og ikke mindst økonomien var til det så der var absolut ingen grund til ikke at springe ud i det og jeg gjorde det gerne igen 

Anmeld

12. maj 2010

Svei

Mia Maia skriver:

Jeg mener bare ikke det er flertallet der selv kan bestemme...

Men jeg forstår godt hvad du mener med spørgsmålet som jeg skrev til sidst...

Og hvis jeg selv kunne bestemme ville jeg gerne have 3 år imellem dem. Da jeg umiddelbart vil mene nr. 1 kan forstå at der er kommet en lille ny og ikke er SÅ afhængig længere (det lyder forkert, men i forstår) og så kan de forhåbentligt få meget glæde af hinanden i deres opvækst.

Men derfor skriver jeg også omstændigheder...hvad har gjort den aldersforskel...

Og jo, det er faktisk de fleste der kan...75% af alle bliver gravide indenfor et år, så heldigvis er det de færreste som ikke selv styrer om der kommer få år imellem børnene, hvis man ønsker det..

Anmeld

12. maj 2010

MM1987

Yrsa skriver:

Men derfor skriver jeg også omstændigheder...hvad har gjort den aldersforskel...

Og jo, det er faktisk de fleste der kan...75% af alle bliver gravide indenfor et år, så heldigvis er det de færreste som ikke selv styrer om der kommer få år imellem børnene, hvis man ønsker det..

Så er det fordi vi ser forskelligt på "kan selv bestemme", da jeg ville mene planlægningen er skredet hvis der går et år...

Her passer sætningen "alt er jo relativt meget godt"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.