Børn via. regensglas ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2010

Patrick07

hvad betyder det der IVF og ICSI.. ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

Berg

IVF: In Vitro Fertilisation (fertilisering udenfor kroppen)

ICSI: Intra cytoplasmatisk spermie injektion (sædsælle bliver injekteret i æggets cytoplasma)

Kigger lige med, meget spændende

Anmeld

12. maj 2010

Maya-mus

Mia Maia skriver:

Både IVF og ICSI er reagensglas befrugtning.

Men ved ICSI bruger man hvis mandens sædkvalitet er meget dårlig, for der fanger man nemlig en sædcelle og så fører man den ind i ægget.

Ved IVF der sætter man "bare" sædcellerne ned til æggene og så klarer de resten selv.

Tror kun de bruger ICSI hvis kvaliteten er meget dårlig, da man oprenser den sæd manden aflevere så selvom han har nedsat sædkvalitet skulle der være en god chance da de ikke skal vandre den hårde vej som ved den "gammeldags" metode.

Fantastisk historie, at du er et af de første reagensglas børn herhjemme...

Det er lidt sjovt at tænke på, at man er blandt de 30 første reagensglasbørn, der er blevet lavet i Danmark Jeg kan huske, da jeg ikke var ret gammel og gik i de helt små klasser, at jeg lavede en lille rapport omkring emnet. Alle mine klassekammerater begyndre straks at spørge til, om jeg så ikke var et rigtigt menneske, og om jeg så var "helt normal" og kunne de samme ting, som andre børn kunne

Dertil måtte jeg jo så svare Ja, eftersom der aldrig er blevet påvist nogle specielle tilstande eller lidelser, der skulle være forbundet med reagensglas-metoden. Der var engang - helt tilbage, da det hele var nyt - en masse snak om, at reagensglasbørn var markant mindre end almindeligt befrugtede børn..

Den snak faldt selvfølgelig til jorden igen, eftersom mange par, der fik børn på den måde, ofte fødte mere end ét barn, og at de jo derfor ikke alle kunne have den samme vægt og længde... Men sådan er det jo bare med mennesker generelt, ikke

Uh, hvor er det nyt og farligt, næsten på grænsen til det umoralske og dybt forkerte. Line Baun Danielsen, var faktisk en af dem, som dengang var stor modstander af reagensglas-projektet. Det blev der debatteret meget om i medierne, hvor hun faktisk stod frem og skabte stor konflikt omkring emnet. 

Anmeld

12. maj 2010

Patrick07

Ja man kan godt læse om det på nettet osv. men det er som om det er lidt mere "let forståligt" for andre forklare det overfor en... Super skønt med alle de svar, det er super dejligt og kunne sætte sig lidt ind i hvad det er de skal igennem, self. ikke følselsmæssigt, men mere sådan at man evt. kan snakke med om det nu.. Hvis I forstår..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.