Børn via. regensglas ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.178 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. maj 2010

Patrick07

Da jeg har et familie medlem der her efter sommerferien.. Skal i gang med barnløshedsbehandlig.. Har de fået og vide det bliver via. regensglas metoden... Da jeg snakkede med vedkommende om forløbet m.m hvor mange æg der bliver befrugtet osv. kunne vedkommende ikke rigtig svare..

Også var det bare jeg tænkte om der var nogen af jer der kende til det? Er nemlig blevt lidt nysgerrig på dette område, og vil gerne følge med i familie medlemmets situation.

På forhånd tak for hjælpen  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

VNB

Patrick07 skriver:

Da jeg har et familie medlem der her efter sommerferien.. Skal i gang med barnløshedsbehandlig.. Har de fået og vide det bliver via. regensglas metoden... Da jeg snakkede med vedkommende om forløbet m.m hvor mange æg der bliver befrugtet osv. kunne vedkommende ikke rigtig svare..

Også var det bare jeg tænkte om der var nogen af jer der kende til det? Er nemlig blevt lidt nysgerrig på dette område, og vil gerne følge med i familie medlemmets situation.

På forhånd tak for hjælpen  

Normalt blir der kun lagt 1 befrugtet æg tilbage i livmoderen. men det kan afhænge lidt af kvindes alder og andre ting, nogle få kan allerede første gang få lagt 2 æg tilbage.

Prøv at gå ind og læs nogle af debatterne her på siden under barnløsheds-behandling, der kan du sikkert finde en masse svar, ellers skal du google IVF behandling så dukker der en masse info op.

Håber på det bedste for dit familie medlem.

knus

Anmeld

12. maj 2010

VNB

glemte lige at skrive at ALLE æg som bliver taget ud vil forsøges befrugtet (ikke alle lykkes det ved). det afhænger fuldstændig af hvor mange kvinden producerer under behandlingen, "normalt" tror jeg det blir til alt mellem 4-16 æg eller sådan noget... det er MEGET individuelt... de fleste klinikker tilbyder så at fryse de resterende befrugtede æg ned, som kvinden så kan få sat op hvis behandlingen mislykkes første gang...

spørg bare hvis der er mere du vil vide ikk?

Anmeld

12. maj 2010

lululupo

VNB skriver:

Normalt blir der kun lagt 1 befrugtet æg tilbage i livmoderen. men det kan afhænge lidt af kvindes alder og andre ting, nogle få kan allerede første gang få lagt 2 æg tilbage.

Prøv at gå ind og læs nogle af debatterne her på siden under barnløsheds-behandling, der kan du sikkert finde en masse svar, ellers skal du google IVF behandling så dukker der en masse info op.

Håber på det bedste for dit familie medlem.

knus

Min søster har fået barn via reagensglas, og der blev lagt et befrugtet æg op, hun har idag en skøn dreng

Anmeld

12. maj 2010

Patrick07

Super dejligt og høre lidt om det, man står jo lidt på sidelinjen fordi man selv har barn og er gravid, så jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i alt det de skal igennem.. Nu ved jeg så at kvinden ikke har problemer med at producere æg eller noget, men at det er mandens sædkvalitet der er for ringe... betyder det noget (bliver det sværer at befrugte æggene)

Anmeld

12. maj 2010

Maya-mus

Jeg er selv reagensglasbarn, født i '88...

Dengang var metoden kun blevet praktiseret ca. 5 år i Danmark, og mange var super skeptiske, omkring hvorvidt det var "etisk og moralsk korrekt", osv  

Min far har et sjovt avis-udklip derhjemme, hvor man havde tegnet et babyhoved, forenden af et reagensglas, med dertilhørende artikel. Meget sjovt, hvordan det er gået fra at være noget dybt mystisk til at blive et forholdsvis normalt indgreb

Min mor fik dengang 3 forsøg, hvor der blev sat alt imellem 3-5 befrugtede æg op i livmoderen. Hun blev faktisk gravid allerede under første forsøg, men "desværre" var det en graviditet udenfor livmoderen, da ægget var vandret op i æggelederen, og derfor måtte bortopereres.

- Jeg syntes lige, at ordet "desværre" skulle i citationstegn, da dét jo betød at jeg kom i mine forældres andet forsøg på at blive gravid, og nok aldrig var kommet til verden, hvis nr. 1 var blevet en realitet

Jeg blev lagt op med 3 andre befrugtede æg, hvoraf kun ét af dem blev til noget, altså mig. Hvad der blev af de andre to ved jeg ikke, jeg har nok ædt dem, eller noget tilsvarende Kun den stærkeste overlever, hehe...

Jeg er blevet lavet af en læge på Rigshospitalet ved navn Svend Lindenberg, som i dag driver sit eget privathospital på Frederiksberg, vidst nok. Hæng mig ikke op på den præcise placering.

Dengang var det meget normalt at man lagde flere befrugtede æg op, så chancen for bare ét embryo var størst. Det ved jeg, at man stadig gør i dag, i hvert fald på Riget.

Min mors æg vandrede ikke selv ned i livmoderen, derfor var det nødvendigt for mine forældre at blive gravide, via den metode. De var med i et slags eksperiment dengang, for at videreudvikle metoden indenfor kunstig befrugtning, og ja... Så kom jeg

Anmeld

12. maj 2010

Patrick07

Har et andet familie medlem, som også skulle have børn via. regensglas, her var det kvindes æg der ikke ville tage imod sæden så der gik flere år før det lykkes dem.. men efter første barn (via regensglas ) har de fået 2 mere på normal vis.. er det sværer at blive gravid hvis det er kvindes æg der ikke vil tage imod, end hvis det er mandens sædkvalitet der er for dårlig?? Eller er det meget forskelligt?

Anmeld

12. maj 2010

Maya-mus

Patrick07 skriver:

Har et andet familie medlem, som også skulle have børn via. regensglas, her var det kvindes æg der ikke ville tage imod sæden så der gik flere år før det lykkes dem.. men efter første barn (via regensglas ) har de fået 2 mere på normal vis.. er det sværer at blive gravid hvis det er kvindes æg der ikke vil tage imod, end hvis det er mandens sædkvalitet der er for dårlig?? Eller er det meget forskelligt?

Jeg mener at have hørt, at det er noget sværere, hvis det er kvindens æg, der ikke er modtagelige overfor mandens sæd. Netop fordi man, under et reagensglas-indgreb, injicere sæden i ægget, og at der derfor ikke er tale om en naturlig befrugtning skabt i et petriglas, men hvor det foregår under microskop og med en tynd kanyle.

Noget lettere er det, at finde én eller flere af mandens raske og friske sædceller, og lade den "parre" sig med ægget i fred, uden alle de ikke-funktionsdygtige, der også kæmper  Ægget går jo til grunde, hvis det pennetreres af for mange kæmpende sædceller.

Anmeld

12. maj 2010

Miia90

kigger lige med

Anmeld

12. maj 2010

MM1987

Maya-mus skriver:

Jeg mener at have hørt, at det er noget sværere, hvis det er kvindens æg, der ikke er modtagelige overfor mandens sæd. Netop fordi man, under et reagensglas-indgreb, injicere sæden i ægget, og at der derfor ikke er tale om en naturlig befrugtning skabt i et petriglas, men hvor det foregår under microskop og med en tynd kanyle.

Noget lettere er det, at finde én eller flere af mandens raske og friske sædceller, og lade den "parre" sig med ægget i fred, uden alle de ikke-funktionsdygtige, der også kæmper  Ægget går jo til grunde, hvis det pennetreres af for mange kæmpende sædceller.

Både IVF og ICSI er reagensglas befrugtning.

Men ved ICSI bruger man hvis mandens sædkvalitet er meget dårlig, for der fanger man nemlig en sædcelle og så fører man den ind i ægget.

Ved IVF der sætter man "bare" sædcellerne ned til æggene og så klarer de resten selv.

Tror kun de bruger ICSI hvis kvaliteten er meget dårlig, da man oprenser den sæd manden aflevere så selvom han har nedsat sædkvalitet skulle der være en god chance da de ikke skal vandre den hårde vej som ved den "gammeldags" metode.

Fantastisk historie, at du er et af de første reagensglas børn herhjemme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.