Bayze!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.212 visninger
36 svar
0 synes godt om
11. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hvordan går det med dig og guldklumpen? Synes det er læmge siden jeg har hørt noget og nu kan jeg lige se du er online

Kh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2010

Bayze

Hej søde Rosa - hvor er det dejligt at blive tænkt på selvom man er "faldet helt ud"

Nej, jeg har stort set ikke været aktiv herinde siden fødslen. Hold nu kæææææft vi har haft hænderne fulde, det er helt vidlt!  Det bliver hele tiden kun lige til at jeg får tændt computeren og så er der igen et eller andet. Eller også lykkes det rent faktisk at finde et ledigt kvarter en aften, men så er jeg simpelthen så træt og mine hjerneceller så maste at jeg ikke engang kan stave til "hej".

Men jeg har fulgt med i dine indlæg og har tænkt meget på dig og din skønne lille ny familie. Det var en rigtig god tråd du oprettede omkring det svære ved den første tid som forældre og jeg ville så gerne have budt ind, men måtte lige finde mig i at sidde på tilskuerpladsen. Men den hjalp mig rigtig meget, det var lige sådan et input jeg havde brig for fordi jeg selv står i det 

Men så kan jeg jo bidrage lidt nu, hvor vi rent faktisk har en smårolig formiddag - 7-9-13

Jamen altså jeg har det godt. Jeg er stadig fuldstændig forelsket i vores bettemyr og min største daglige kamp har jeg med mig selv og den består i at lade ham sove tiden ud, for han skal ikke sove lang tid før jeg får lyst til at rive ham ud af søvnen fordi jeg saaavner ham

Men hvor har det også været ubeskrivelgt hårdt! Det er jeg et eller andet sted glad for at jeg ikke vidste inden fødslen. Jeg syntes jo at graviditeten var rigtig hård til sidst og glædede mig sådan til han kom ud så jeg kunne få min krop tilbage og få ro på igen. Yeah right! Forstår slet ikke naturen har indrettet det således. Først graviditet, så fødsel, og så et marathon af søvnmangel, udmattethed og et væld at store følelser og en masse hormoner der er ved at tage livet af én og gør én til en person man slet ikke kender...

Jeg fik jo en stor dreng og han var bare brølsulten lige så snart han kom ud. Jeg havde svært ved at få amningen i gang "uden hjælpemidler" og meget hurtigt blev der sat et par suttebrikker på under indlæggelsen. Men mine brystvorter gik alligevel ret meget i stykker med det samme og han var bare så sulten og han skreg og skreg allerede fra andet døgn. Så han fik lidt supplement på hospitalet og sygeplejerskerne regnede med at det bare ville være indtil mælken løb til, så ville det løse sig selv.

Men det gjorde det altså ikke. Vi kom hjem og mælken løb til, og jeg havde jo læst en del om amning - at barnet skal have lov at være selvregulerende og blive lagt til så ofte og så længe som det vil, og så vil mælkeproduktionen tilpasse sig. Og der sad jeg så i vores klamme "ammestol" stort set hele døgnet med smerter smerter smerter i brysterne. Det var det eneste sted han ville være og når man tog ham væk var han meget urolig og grædende.

Da sundhedsplejersken kom på det første besøg sagde hun at hun godt kunne forstå at det var hårdt, for han var meget urolig og kørte meget op. Og som du også har været inde på, så er det bare slet ikke til at holde ud. Jeg tudede selv og min krop reagerede simpelthen fysisk med svede- og rysteture når han græd så hjertenskærende. Frygteligt! Hun konstaterede også at han havde tabt sig lidt, men helt indenfor normalen.

Den forløbne uge fortsatte med ekstremt meget stress. Han var stort set grædende og urolig al hans vågne tid når han ikke spiste, og han var meget svær at få til at falde til ro så det lille pus var jo simpelthen også så overtræt og kunne slet ikke finde ro. Selvom vi var to om tjansen, så kunne vi slet ikke følge med mht vasketøj, oprydning, madlavning, ja, bare det at komme i bad. Og stemningen var helt ærligt på nulpunktet ind imellem. Kunne nærmest ikke kende Rasmus og det modsatte har sikkert også været gældende. Han plejer bare at være så klippestærk og med meget overskud. Han blev så også lige ramt af et alvorligt hold i ryggen og fik ved kiropraktoren besked på at han ikke måtte løfte babyen o.lign. Tak skal du have!! Hvad så med mit underliv og bækken der er ved at falde ud, mit sviende skridt og mine bryster der bare dunker af smerte!!!!! Men altså, det har han jo heller ikke kunne overholde, men det var sgu da ikke lige hvad vi havde brug for, for det har jo påvirket ham at have så ondt hele tiden...

Nå, så kom sunhedsplejersken ugen efter og konstaterede at han igen havde tabt sig og at hans urolighed jo så nok skyldtes at han bare var pisse-sulten. Hun mente at han bare var en rigtig stor og sulten dreng og at der skulle en del mælk til. Måske var min produktion i underkanten, men hun troede også at suttebrikkerne gjorde at han skulle arbejde for hårdt i for lang tid for at få det han havde brug for, og derfor gik kold inden han fik det han skulle have. Det var bare lidt hårdt, for jeg havde jo bare ammet og ammet.. Men vi begyndte så at supplere med noget mme og så blev han bare en helt anden dreng.

Så har jeg så været ramt af brystbetændelse tre gange nu og er på pencillin nu. Det har jeg været ret syg af plus det jo gør ekstremt ondt i brysterne. Har ikke kunne holde ud at ligge ham til, så har malket ud i stedet. Nu er langt størtsedelen af hans mad mme og så får han lidt fra mig. sundhedsplejersken og også min læge har understreget at det allervigtigste er at vi får ro på ham og ro på herhjemme, og de bakker helt op om et evt helt ammestop - ja min læge råder til det. Jeg bliver hvert fald ikke fuldammende, og det kan godt være jeg slipper det helt men er ikke helt klar endnu. Kan ikke sige mig helt fri fra at være ramt af ammemafiaens formaninger alligevel, nu hvor jeg selv står i det

Men altså, han er faldet helt anderledes til ro. Han er stadig et meget temperementsfuldt barn, som man bestemt hører og ser og særligt ud på den sene eftermiddag og aften er han urolig. Men det er meget mere til at arbejde med, også med sundehdsplejerskens hjælp, nu hvor der ikke hele tiden er den der tilstand af grundsult, som man jo ikke kan afhjælpe med andet end mad.

Så det går meget bedre nu. Jeg har fået indhentet noget søvn de seneste par nætter og begynder at få ringet lidt til folk, har været ude ved min hest og sidder nu her og skriver. Og ikke mindst, så er Rasmus og jeg "vores gamle selv sammen" igen. Men hold kæft en start!! Men jeg fatter stdig ikke hvor stort og skønt det er at blive mor. Han er altså bare det mest fantastiske lille væsen og det er utroligt at han er lavet inde i min mave. Hans lille (store) personlighed skinner jio mere og mere frem for hver dag der går og det er så spændende at lære ham mere og mere at kende. Jeg synes det er helt fantastisk!  Men jeg ser også frem tuil lidt nemmere tider, som de kloge siger venter lige om hjørnet. det vælger jeg at tro på

Når nu vi (os nybagte mødre) har fået den første krævende tid lidt på aftstand og der er mere ro på, så kunne det være SÅ hyggeligt me et mødregruppemøde eller lign i Århus. Jeg vil rigtig gerne se  jer andres bebser. Det er lidt specielt når nu man har fulgt med så tæt på i graviditeterne. Og hvor ser han bare sød ud din lille Jonathan, I klæder hinanden så godt

Her kommer lige et par pics. Der bliver selvfølgelig taget flest billeder i hans stadig flere fredfyldte stunder, men man skal som det er fremgået ikke lade sig forlede. Derfor er der også et enkelt billede af hans sande jeg - det er efter bad i den blå morgenkåbe 

Mange kærlige hilsner

Tina

Anmeld

13. maj 2010

Bayze

Det er det jeg siger - det står skidt til med hjernecellerne! Billederne kommer her

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. maj 2010

Valle81

Stort kæmpe megga knus:0)

Og hold nu kæft hvor er han lækker:0)

Jeg er helt sikkert klar på et møde også, synes det vil være fantastisk at møde fantastiske Qvinder og underskønne babyer:0)

Christina

Anmeld

13. maj 2010

dorthemus

Nej hvor er han dog sød  Han blir helt væk i "flyveren" hehe..

Anmeld

13. maj 2010

Vidunderligeunger

puha... det var lidt hård læsning for en højgravid Men kææææft en lækker dreng du har dig der.. han kommer da til at mangle en kæreste, tror du ik (skal have en pige om 12 dage)...

Kunne skrive en helt masse spørgsmål, men som du skriver på et tidspunkt, var det egentlig rart nok IKKE at vide hvad der venter forude, så jeg lader spørgsmålene blive i hovedet, og ser hvad fremtiden bringer...

stort til dig, synes det lyder alt alt for fedt at blive mor, trods en lidt temperementsfuld dreng

Anmeld

13. maj 2010

Bayze

Til Blyviol: Ja, det er måske nok lidt skræmmende læsning, det kan jeg godt se. Det var selvfølgelig ikke min mening at skræmme jer der stadig har fødslen i vente  

For det første, så tror jeg nok vi har været ret hårdt ramt, altså sådan lidt udover det gennemsnitlige. Det er hvert fald min sundhedsplejerskes vurdering. Og du får selvfølgelig et roligt barn

For det andet, og det er meget mere væsentligt, det positive, vidunderlige fuldstændig fantastiske og mirakuløse ved at blive mor, det overstiger laaangt  graviditetsgener, fødselssmerter og alt det hårde efter fødslen. Og så skal du, jeg og alle andre der står overfor eller midt i stuationen, huske på at det hele ændrer sig meget hurtigt med sådan en lille én. Altså vi taker få uger, så ser det hele anderledes ud. Så please, lad dig ikke skræmme, glæd dig som en sindssyg. Når jeg ser alle de billeder vi har lige efter fødslen hvor jeg lige har født, så tuder jeg hver gang, fordi jeg stadig kan gnekalde mig den enorme lykke det var at få ham i armene, og DET KOMMER IKKE IGEN!  Den tid er gået. Men den har du til gode - GLÆD dig, det er så stort

Og du må selvfølgelig altid meget gerne spørge ind til mine erfaringer om det ene og det andet, hvis det er noget du kan bruge. Blot du er forberedet på at der kan være leveringstid på svar

Knus, Tina

Anmeld

13. maj 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Stort tillykke med drengen. Nøj hvor er han nuttet...Bliver helt skruk... Endnu en gang et stort tillykke med den SÅ lækre fyr..

Anmeld

13. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ihh jeg har hænderne fulde lige nu med en lille skrigeballon som endelig er faldet til ro efter en laang nat og formiddag men jeg skriver noget insigtsfuldt og meget medfølende senere -sandsynligvis i nat

Kh

Rosa

Anmeld

13. maj 2010

Bayze

Rosa skriver:

Ihh jeg har hænderne fulde lige nu med en lille skrigeballon som endelig er faldet til ro efter en laang nat og formiddag men jeg skriver noget insigtsfuldt og meget medfølende senere -sandsynligvis i nat

Kh

Rosa

Ja, meget apropos hva`!?

Skriv når du har tid og overskud søde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.