Modeling chocolate???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.942 visninger
23 svar
0 synes godt om
10. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Er der nogen af jer, der har prøvet at arbejde med det??? Det skal jeg helt klart prøve

Det var en idé, jeg fik at slå op, fordi de altid taler om det i cake boss. Fondant og modeling chokolate... jeg tænkte bare: HVAD ER DET DER SHITE... og tilsyneladende, er det kun chokolade og sirup, som man blander også skal det få konsistens som fondant og er nemt at arbejde med. Det kan tilsyneladende farves og bruges til stort set,hvad man bruger mmf til. MMmm.

Også skulle det smage bedre... Hehe... JA DET ER JO CHOKOLADE!!! Og chokolade smager jo bedre.

Det er hvad der står... HER

Men altså - har nogen prøvet det? Er det cool? Smager det godt? Er det nemt at arbejde med? Smøre op? osv... I WANNA KNOW

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

Dot D

Zafir skriver:

Er der nogen af jer, der har prøvet at arbejde med det??? Det skal jeg helt klart prøve

Det var en idé, jeg fik at slå op, fordi de altid taler om det i cake boss. Fondant og modeling chokolate... jeg tænkte bare: HVAD ER DET DER SHITE... og tilsyneladende, er det kun chokolade og sirup, som man blander også skal det få konsistens som fondant og er nemt at arbejde med. Det kan tilsyneladende farves og bruges til stort set,hvad man bruger mmf til. MMmm.

Også skulle det smage bedre... Hehe... JA DET ER JO CHOKOLADE!!! Og chokolade smager jo bedre.

Men altså - har nogen prøvet det? Er det cool? Smager det godt? Er det nemt at arbejde med? Smøre op? osv... I WANNA KNOW

Uha det lyder godt, har føjet den til "mine favoritter", så er den jo kun et tryk væk. Min mand kan ikke så godt lide fondant, men er en værre chokoladegris, så det kan være, at det falder i god jord. Tak for at du deler

Anmeld

11. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Zafir skriver:

SERIØST jeg har tænkt præcis det samme. MÅ bare prøve det MEGET SNART

Sweet like chocolate Mums

Anmeld

11. maj 2010

TbCp

Nej hvor fedt!!!!

Giv da lige lyd hvis du prøver det....

nu spørger jeg nok dumt, men når der står corn syrup.... er det så bare almindelig sirup?

Anmeld

11. maj 2010

Moderator

TbCp skriver:

Nej hvor fedt!!!!

Giv da lige lyd hvis du prøver det....

nu spørger jeg nok dumt, men når der står corn syrup.... er det så bare almindelig sirup?

Ja, det lyder ret vildt. Jeg googlede det lidt inden jeg faldt i søvn igår. Der var forskellige opskrifter, men generalt, var det alle sammen chokolade og sirup... Mmm...

Det MÅ simpelthen prøves Men jeg ved ikke om det bliver bedre med det dersens corn-sirup? Og hvad det er. Jeg kan godt gætte at det er majs sirup, men altså, hvad ellers???...

Anmeld

17. maj 2010

o0sus0o

SÅ ER DET PRØVET OG DET LYKKES.

se billede neden under

men jeg puttede en 1 tsk glukose i også da jeg ved det gør kamellerne formelige når vi laver dem.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. maj 2010

mariamiss6

susan_bagger skriver:

se billede neden under

men jeg puttede en 1 tsk glukose i også da jeg ved det gør kamellerne formelige når vi laver dem.

Hvordan er det når du er færdig med at modellere det, eller betrække en kage med det?

for som det ser ud der i din hånd, ser det ud til at være meget glinsende... Bliver det ved med at være det?

Anmeld

17. maj 2010

Moderator

mariamiss6 skriver:

Hvordan er det når du er færdig med at modellere det, eller betrække en kage med det?

for som det ser ud der i din hånd, ser det ud til at være meget glinsende... Bliver det ved med at være det?

ja, jeg synes det ser meget fedtet ud!?

Anmeld

17. maj 2010

Moderator

susan_bagger skriver:

se billede neden under

Ruller du det ud i maizena ligesom fondanten? Og smart med tylosen... glæder mig tila t prøve det. Sevlom det lidt ligner bæ hehe...

Anmeld

17. maj 2010

mariamiss6

Zafir skriver:

Ruller du det ud i maizena ligesom fondanten? Og smart med tylosen... glæder mig tila t prøve det. Sevlom det lidt ligner bæ hehe...

Glukose - ikke tylose, skriver damen

Miss preggy

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.