Dagsrytme (igen - sorry)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. juni 2008

linemus

Jeg er især interesseret i at høre fra jer, hvis børn sover til middag kl.12, da jeg er ved at vende Signe & Nannas rytme, så den passer bedre med dagplejen (der er alligevel gået koks i det efter ferie, så det er et godt tidspunkt).

Hvornår og hvorlænge sover de første gang? Og hvornår er I så stået op?

Hvornår får de hvilke måltider? Ja, hvordan ser dagen ud?

Er der overhovedet nogen, der kun får én lur nu?

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2008

Anja

Springer lige med på Lines spørgsmål, da vi også skal til at vende Elias´rytme så den passer bedre ind i dp når han starter 1. august.

Anmeld

11. juni 2008

Rasmine

Du skal da ikke sige sorry. :) Rasmus står op ml. 6 og 7. Og indenfor den sidste uge er han begyndt på én lur, ml. 11-12, og så et par timer frem. Før, fik han en formiddagslur i VS. hvor de havde svært ved at få ham til at sove. Og når han sov om formiddagen, SKULLE han ha' en eftermiddagslur, mellem 15 og 16, ellers kunne han ikke holde den kørende til kl. 19, uden at være sur og tvær. Hvis han så sov om eftermiddagen, kunne han ikke sove når han blev puttet ml. 19-19.30. Så én lur her nu.

Anmeld

11. juni 2008

ka li ja

haaaaj og velkommen hjem:D var det en go ferie??

her står vi op mellerm 6 og 7.
så hedder det lur mellem 8 og 10 ca
og så er der lur igen ved 12-13 tiden og et par timer frem. og så i kassen kl 19-19-30

Anmeld

11. juni 2008

Helle30

Linemus! Du skal ikke undskylde dit sp. om dagsrytme, selvom andre har taget den op før dig. Jeg synes i øvrigt heller ikke, man skal undskylde indlæg om mad. Det vil være en evigt tilbagevendende kilde til frustration - og det mindst lige til ungerne flytter hjemmefra. Man kan jo bare lade være at svare, hvis man ikke har noget at bidrage med - eller ikke har tid. Nå, Sofie og jeg står op ml. 5 og 6. kl. ca 8.30-9 kan hun som regel ikke klare mere, og hun bliver lagt ud (nu i dp.) Hér sover hun 1 - 1,5 time. Dp'en lægger alle børnene kl. ca. 12, og der går Sofie med til at sove igen ca. 2 timer. Herhjemme har middagsluren mere været, når hun selv viste tegn på træthed, men jeg har besluttet, at i weekenden skal hun også (så vidt muligt) følge dp's tider. Når dp kan have succes med at lægge 4 børn, så de sover samtidigt, så kan jeg s'gu også med én. Eftermiddagen er noget mere rodet. Sofie bliver ofte muggetræt ved 5 tiden og hun ved ikke rigtig, hvad hun vil. Jeg har nogle gange ladet hende sove en kort lur på 1/2 time, så hun lige får en pause, men så hun alligevel er til at lægge i seng ved 19.30 tiden. - Helle

Anmeld

11. juni 2008

ka li ja

helle der er alligevel længe du har arb på 12 kg kartoffelsalat hahahahaha

Anmeld

11. juni 2008

ivfmarie

ka li ja skriver:

helle der er alligevel længe du har arb på 12 kg kartoffelsalat hahahahaha

Hah, jeg har også tænkt på om ikke det var ved at være færdigt!

Anmeld

11. juni 2008

ivfmarie

Vores rytme er præcis som Helle beskriver - og det passer med de fleste dagplejeres.
Malte er ikke så sød til at sove middagslur ved dp, så de dage hvor han kun har taget 1½ time hos dp, der får han lige en time på øjet sidst på eftermiddagen.

Marie

Anmeld

11. juni 2008

Helle30

Så skarp igen i dag Kaluha? Hvordan bærer du dig dog ad?

:P

Anmeld

11. juni 2008

linemus

Hvad med mellemmåltider? Får de noget efter 1. lur dvs. inden frokost?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.