9-18 kg autostol - først når de er 9 mdr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2010

Diana...

SanneBoe skriver:

Hej.....

Jeg har en dreng på 4 mdr, som vejer 8,5 kg og er 71 cm lang, jeg har tænkt meget over at når han jo snart runder de 9 kg om han skal over i den næste autostol?

Han sidder rent ud sagt helt af helvede til i hans nuværende autostol, da han både er al for stor og lang, har været i Babysam for at se om de havde en bedre autostol i 0-13 kg, men ingen af dem var større/bredre end den vi allerede har....

Hvornår skiftede i?

Mange tak

/Boe

Vi skiftet da han vejet 9 kg af samme grund som dig han var for stor og der ville ske større skade i den lille end en han sidder ordentlig i. 

Det hedder 9 kg eller 9 måneder når man skal skifte.

Knus Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

SanneBoe skriver:

He he, ja den skønne vægtkurv.... Den ligger min dreng jo lige lidt langt over af sine 4 mdr, men jeg må prøve at køre rundt i forskellige butikker imorgen og se hvad de siger og med min kære dreng under armen, så han kan prøve dem med det samme...

Igen mange tak for al jeres hjælp

Ville helt klart som du selv siger, tage ham under armen og så tage på rundfart og finde stol...

Thi.. bare de sunde og raske er det skisme lige meget hvor de ligger... Frederic er idag 20 mdr og vægt stået så og sige stille i over 1 år..

Anmeld

9. maj 2010

Christinahr

Mor til Frederic skriver:

det er da nemt at sige, hvis man altså har et barn der ligger inden for normal'en på vækst kurven...

Men du skal jo ikke bede mig om at tjekke loven, når du ikke selv er inde i den...

Så kan jeg sagtens se at dine 9 mdr og 9 kg hænger sammen. Loven er ret ligeglad med alder og politi kan til hver en tid både veje og måle højden på ens barn...

Heldigvis er vi ikke alle ens. Frederic er 9,5-10 kg, men med hans længde på 87,5 var han ret hurtig ude af babystol. Hans vægt har så at sige stået stille siden han var 8 mdr - men vokset 13 cm.

Nu har vi 2 biler, hvorpå den ene fra '87 nissan patrol jo er på gule plader og vores familie container er fra '92. Så cykler gør vi ikke meget, men går mere. Men vi har da alle cykelhjelm - både cykelstol og børne anhænger. Så her går vi både med livrem og seler.

Jeg har også et stort barn, der fra fødslen har ligget helt i toppen af kurven, så jeg har prøvet at han 4 mdr gammel voksede ud af den første autostol vi havde købt, ergo så må vi jo skaffe en ny.

Jeg har ikke bedt dig tjekke loven, det har du selv gjort og om det præcis er det der stå i loven eller om det er via diverse sikkerhedstest er for mig ligegyldigt, hvis det er sikkrest for mit barn er det sådan det bliver gjort.

Det står også i loven at man må bruge liftnet, som dumper alle test og der står ikke nævnt at ungerne skal have cykelhjelm på, men det gør vi jo alligevel, fordi vi ved at det er sikrest.

Hvis du kan leve med at sikkerheden ikke er helt i top fordi du rykker dit barn i en fremadvendt autostol tidligt, er jo op til dig. Ja, jeg er helt sikker på at du til hver en tid vil kunne finde en autostol der passer dit barn og som er bagudvendt. Eftersom det f.eks. er lovpligtigt at have dem bagudvendt i nogen flere år, så kan man nok købe en stol der.

Anmeld

9. maj 2010

L-Mortil3

SanneBoe skriver:

Øv, tøjbamsen skriver den er udsolgt og kommer ikke igen, men kan se Babysam også har den, må prøve og køre i Babysam i Randers istedet for Viborg og se om de har mere styr på det der - mange tusinde tak for al jeres hjælp

Ellers kan du købe den på www.billig-alu.dk

Der har jeg købt nøjagtig samme stol til Liam , det er så fordi han var for tyk til den lille stol

SUPER erfaringer med den stol herfra! SIKKER!!!! Godt med plads, og alsidig!

Anmeld

9. maj 2010

Christinahr skriver:

Jeg har også et stort barn, der fra fødslen har ligget helt i toppen af kurven, så jeg har prøvet at han 4 mdr gammel voksede ud af den første autostol vi havde købt, ergo så må vi jo skaffe en ny.

Jeg har ikke bedt dig tjekke loven, det har du selv gjort og om det præcis er det der stå i loven eller om det er via diverse sikkerhedstest er for mig ligegyldigt, hvis det er sikkrest for mit barn er det sådan det bliver gjort.

Det står også i loven at man må bruge liftnet, som dumper alle test og der står ikke nævnt at ungerne skal have cykelhjelm på, men det gør vi jo alligevel, fordi vi ved at det er sikrest.

Hvis du kan leve med at sikkerheden ikke er helt i top fordi du rykker dit barn i en fremadvendt autostol tidligt, er jo op til dig. Ja, jeg er helt sikker på at du til hver en tid vil kunne finde en autostol der passer dit barn og som er bagudvendt. Eftersom det f.eks. er lovpligtigt at have dem bagudvendt i nogen flere år, så kan man nok købe en stol der.

Gider ærligt ikke tærske langhalm på dette, da du nu også påstår du ikke har bedt mig tjekke loven...

Dette er så taget ordret fra en af dine besvarelser; Tjek lige loven, de skal både veje 9 kilo og være 9 mdr.

Noget andet er at hvis du laver en afstemning om hvorvidt ens barn sidder fremadvendt eller ej. Ville du finde ud af at der ikke er sæligt mange af din slags i 9-18 kg gruppen.

Og hvis du føler dig som en bedre forældre fordi dit barn sidder bagudvendt, jamen så tillykke med det...

Er sikker på at alle os andre der har stol momteret fremad er lige så gode forældre som dig...

Har set uheld med bagud vendt stol - og vildt herlig med de ting de kan få i hovedet - ting der ligger på bagsæde - bagagerum - hattehylde osv. Så nej jeg har det slet ikke dårligt med at han sidder fremadvendt.

Frederic var ikke stor fra fødslen, men voksed blot hurtigt i vejret uden at vægten fuldte særlig meget godt med..

Anmeld

9. maj 2010

XXSS

Vi skifter når det passer med vægten, de skal jo sidde godt og sikkert. Vores pige på 16 mdr. vejer stadig ikke 10 kg, men vi har en der hedder 9-18 kg.

Anmeld

10. maj 2010

Hvem?

Tanja78 skriver:

Vi skifter når det passer med vægten, de skal jo sidde godt og sikkert. Vores pige på 16 mdr. vejer stadig ikke 10 kg, men vi har en der hedder 9-18 kg.

Lige en mærkelig opdatering:

Havde jo set i Babysam de havde den anbefalet autostol (0-18 kg), så tog min store dreng under armen og kørte derud, vel og mærket i Randers, da jeg er yderst utilfreds med servicen i Viborg, vi kom derud og snakkede med de to der havde "forstand" på autostole, de kunne godt se at han var vældig for stor til den nuværende autostol (Römer 0-13 kg) og vi prøvede andre 0-13 kg (dog uden held), da de ikke ville anbefale at sætte ham over i en 0-18 kg, fordi de mente at de var alt alt for usikre, så det hele endte med at min dejlige dreng må blive siddende i sin nuværende autostol, hvor han slet ikke kan være - fordi de ville ikke sælge nogle af de 0-18 kg autostole til ham......

Nu kommer det mærkeligt så, de siger at selvfølgelig skal han ikke sidde med overtøj på i autostolen (han havde en meget meget tynd dragt på), at man skal sætte børnene i autostolen uden overtøj også må man ellers mosle dem i/af overtøjet når man skal ind/ud af bilen Ja, hvorfor ikke...... hmmm.....

Kan simpelthen ikke forstå det, for de sagde jo selv at de sagtens kunne se han fik ondt i ryggen af at sidde i hans nuværende autostol, men det var der åbenbart ikke noget at gøre ved, tror jeg holder mig fra babysam og prøver måske Ønskebørn, næste gang vi kommer til byen.....

Anmeld

10. maj 2010

SanneBoe skriver:

Havde jo set i Babysam de havde den anbefalet autostol (0-18 kg), så tog min store dreng under armen og kørte derud, vel og mærket i Randers, da jeg er yderst utilfreds med servicen i Viborg, vi kom derud og snakkede med de to der havde "forstand" på autostole, de kunne godt se at han var vældig for stor til den nuværende autostol (Römer 0-13 kg) og vi prøvede andre 0-13 kg (dog uden held), da de ikke ville anbefale at sætte ham over i en 0-18 kg, fordi de mente at de var alt alt for usikre, så det hele endte med at min dejlige dreng må blive siddende i sin nuværende autostol, hvor han slet ikke kan være - fordi de ville ikke sælge nogle af de 0-18 kg autostole til ham......

Nu kommer det mærkeligt så, de siger at selvfølgelig skal han ikke sidde med overtøj på i autostolen (han havde en meget meget tynd dragt på), at man skal sætte børnene i autostolen uden overtøj også må man ellers mosle dem i/af overtøjet når man skal ind/ud af bilen Ja, hvorfor ikke...... hmmm.....

Kan simpelthen ikke forstå det, for de sagde jo selv at de sagtens kunne se han fik ondt i ryggen af at sidde i hans nuværende autostol, men det var der åbenbart ikke noget at gøre ved, tror jeg holder mig fra babysam og prøver måske Ønskebørn, næste gang vi kommer til byen.....

Det er skisme da en underlig bemærkning...

Vi piller ikke tøjet af frederic når vi kører i bil, skruer blot ned for varmen...

Hvad med de helt små der bliver født i vinter halvåret? de skal da have godt med tøj på, til og fra bil osv...

Anmeld

10. maj 2010

XXSS

SanneBoe skriver:

Det virker ret uprofessionelt, og som om de egentlig ikke har haft helt styr på det! Jeg vil også snakke med nogle andre og hører deres mening, for det kan ikke passe at man hver vinter skal mosle barnet ud og ind af en kæmpe flyverdragt bare fordi, at stolen ikke passer - så skal man have en stol der selvfølgelig kan reguleres efter det - det har vi og det rigtig godt.

Hmm underligt!

Anmeld

11. maj 2010

Hvem?

Tanja78 skriver:

Det virker ret uprofessionelt, og som om de egentlig ikke har haft helt styr på det! Jeg vil også snakke med nogle andre og hører deres mening, for det kan ikke passe at man hver vinter skal mosle barnet ud og ind af en kæmpe flyverdragt bare fordi, at stolen ikke passer - så skal man have en stol der selvfølgelig kan reguleres efter det - det har vi og det rigtig godt.

Hmm underligt!

Ja, jeg kom også til at smågrine lige af dem derinde, så jeg køber hvert fald ikke "vigtige" ting derinde, da de da ikke har styr på det overhovedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.