9-18 kg autostol - først når de er 9 mdr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.555 visninger
33 svar
0 synes godt om
8. maj 2010

Hvem?

Hej.....

Jeg har en dreng på 4 mdr, som vejer 8,5 kg og er 71 cm lang, jeg har tænkt meget over at når han jo snart runder de 9 kg om han skal over i den næste autostol?

Han sidder rent ud sagt helt af helvede til i hans nuværende autostol, da han både er al for stor og lang, har været i Babysam for at se om de havde en bedre autostol i 0-13 kg, men ingen af dem var større/bredre end den vi allerede har....

Hvornår skiftede i?

Mange tak

/Boe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
SanneBoe skriver:

Hej.....

Jeg har en dreng på 4 mdr, som vejer 8,5 kg og er 71 cm lang, jeg har tænkt meget over at når han jo snart runder de 9 kg om han skal over i den næste autostol?

Han sidder rent ud sagt helt af helvede til i hans nuværende autostol, da han både er al for stor og lang, har været i Babysam for at se om de havde en bedre autostol i 0-13 kg, men ingen af dem var større/bredre end den vi allerede har....

Hvornår skiftede i?

Mange tak

/Boe

Vi havde det samme problem da Vito også er rigtig lang.

Vi lejede en stol der gik fra 0-18 kg. Det var meget bedre for ham

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

8. maj 2010

Hvem?

SanneBoe skriver:

Hej.....

Hvornår skiftede i?

Mange tak

/Boe

Dem var vi også inde og prøve, men syntes ikke der er særlig bredde...

Anmeld

8. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har begge gange skiftet til en større autostol når de var ca. 1 år og vejede 10,5 kg.

Jeg ville ikke sætte en over i en større autostol når de var så små. Ryggen skal være meget mere stabil samtidig er det meget mere sikkert, at sidde baudvendt så længe som overhoved muligt.

Kh. Katja

Anmeld

8. maj 2010

Hvem?

MoarHvidovre skriver:

Vi har begge gange skiftet til en større autostol når de var ca. 1 år og vejede 10,5 kg.

Jeg ville ikke sætte en over i en større autostol når de var så små. Ryggen skal være meget mere stabil samtidig er det meget mere sikkert, at sidde baudvendt så længe som overhoved muligt.

Kh. Katja

Det er jo også det, men er en autostol ikke det sikrest af køre med?

Men han får bare meget ondt i ryggen af at sidde i de autostole, for han kan simpelthen ikke være der, vi har både en Römer og en Maxi og folk vi har snakket med er bare så glade for de autostole, men deres børn er jo heller ikke så store.....

Anmeld

8. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

SanneBoe skriver:

Hej.....

Hvornår skiftede i?

Mange tak

/Boe

vi skifted da han var omkring 7 mdr (74 cm og 8 kg)...

Selerne og hovedstøtte puden kunne ikke rykkes mere. Gik i Kære Børn med stol i den ene arm og frederic i den anden og sagde; det her passer bare ikke sammen mere..

Fik det råd at købe den næste 9-18 kg. Ja nu har vi så samme problem igen med vores reserve stol i nr 2 bil, en gammel maxi cosi prioi. Vi har valget mellem at finde en med højere ryg i 9-18 kg's serien eller en 9-36 kg's stol. Han er nu 20 mdr 87 cm og 10 kg på gode dage...

Anmeld

8. maj 2010

Hvem?

Mor til Frederic skriver:

vi skifted da han var omkring 7 mdr (74 cm og 8 kg)...

Selerne og hovedstøtte puden kunne ikke rykkes mere. Gik i Kære Børn med stol i den ene arm og frederic i den anden og sagde; det her passer bare ikke sammen mere..

Fik det råd at købe den næste 9-18 kg. Ja nu har vi så samme problem igen med vores reserve stol i nr 2 bil, en gammel maxi cosi prioi. Vi har valget mellem at finde en med højere ryg i 9-18 kg's serien eller en 9-36 kg's stol. Han er nu 20 mdr 87 cm og 10 kg på gode dage...

Ja, alt er også blevet rykket ud af autostolen, den ekstra pude bagtil, o.s.v. men nu er den jo heller ikke særlig blød længere, den er mildst talt meget hård og jeg syntes det er synd hver gang vi skal ud og køre, men må prøve at køre ind i en forretning igen, måske ønskebørn og se om de måske har en bedre idé, for Babysam var godt nok ikke en stor hjælp.

Anmeld

8. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
SanneBoe skriver:

Det er jo også det, men er en autostol ikke det sikrest af køre med?

Men han får bare meget ondt i ryggen af at sidde i de autostole, for han kan simpelthen ikke være der, vi har både en Römer og en Maxi og folk vi har snakket med er bare så glade for de autostole, men deres børn er jo heller ikke så store.....

Lina målte ca. 78 cm og vejede 10,5, da hun kom over i en større autostol. Den "lille" autostol var en Maxi.

Det er altid sikrest af side i en autostol som er bagudvendt og især når de er så små.

Kh. Katja

Anmeld

8. maj 2010

frk Jensen

SanneBoe skriver:

Hej.....

Hvornår skiftede i?

Mange tak

/Boe

Hej sanne

Jeg har en Mothers Choise stol 0-18 kg... og hold op jeg er glad for den... Den ligner crap, den er grim og alt muligt... men for dælen der er plads i den...

Mon de ikke har lavet en ny model af dem?

Den jeg har kan man nemli bare vende om, så de sidder bagudvendt lang tid og så først vender den, når det er "lovligt"...

Du har forresten glemt at komme op på skolen og vise den "bette" basse

Kram Betina

Anmeld

8. maj 2010

Skouboe

Prøv en Britax First Class - vores datter på 12 kg og 85 cm sidder fint i den og den kan monteres både fremadvendt og bagudvendt.

Jeg ved at Tøjbamsen i Århus har den - prøv at svinge forbi der.

Jeg er enig i at det er synd for ham at han ikke sidder ordentligt i stolen, men hans ryg kan slet ikke klare at sidde fremadvendt endnu. Tommelfinger reglen for den næste stol hedder 9 kg OG 9 måneder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.