babymad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2010

frk Jensen

serinasmor skriver:

så blev serina 4 mdr og det er snart tid til så småt at gå over på fastere føde .. men hvor starter man .. Hvad startede i andre med .. og var der fordele eller ulemper ved det?

og og og .... kan det betale sig at lave maden selv???

et fif til frugtmos...

De har de der frugtgrødsblandinger i butikkerne til 7,95 for en KÆMPE pose i steder for 15 kr for et lille glas. Jeg gjorde det at jeg købte gerne et par pakker af gangen og frøs det ned i små bægre, og så kunne jeg lige nemt hapse sårn en bøtte med i farten.

MEGA smart og Billigt... for der er hvert fald til 5-6 portioner i en pose, og jeg gad ikke ikke stå og koge æbler hvis je kunne blive fri for det.

En pose æbler koster vel omkring de 20 kr, så er der arbejde i det... kan ikke huske hvor mange bægre jeg lavede af det af de hjemmegjorte æbler, men syns slet ikke det kan svare sig i længden selv at gøre det.

Kram Betina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

Ni-ko-li-ne

BetinaMørk skriver:

et fif til frugtmos...

De har de der frugtgrødsblandinger i butikkerne til 7,95 for en KÆMPE pose i steder for 15 kr for et lille glas. Jeg gjorde det at jeg købte gerne et par pakker af gangen og frøs det ned i små bægre, og så kunne jeg lige nemt hapse sårn en bøtte med i farten.

MEGA smart og Billigt... for der er hvert fald til 5-6 portioner i en pose, og jeg gad ikke ikke stå og koge æbler hvis je kunne blive fri for det.

En pose æbler koster vel omkring de 20 kr, så er der arbejde i det... kan ikke huske hvor mange bægre jeg lavede af det af de hjemmegjorte æbler, men syns slet ikke det kan svare sig i længden selv at gøre det.

Kram Betina

er der ikke sukker i de blandinger?

Anmeld

6. maj 2010

frk Jensen

ka-ri-na skriver:

er der ikke sukker i de blandinger?

Jeg er ikke en ARRRGGHHH sukker!!!!! hysterisk mor, så marcus må gerne få det...
Han må hjertes gerne få mariekiks og kage... osv osv... Så længe han han spiser sine kartofler og grøntsager med STOR velbehag og han på nogen måde ikke er overvægtig (nærmere undervægtig) så spiser han bare løs

Anmeld

6. maj 2010

Ni-ko-li-ne

BetinaMørk skriver:

Jeg er ikke en ARRRGGHHH sukker!!!!! hysterisk mor, så marcus må gerne få det...
Han må hjertes gerne få mariekiks og kage... osv osv... Så længe han han spiser sine kartofler og grøntsager med STOR velbehag og han på nogen måde ikke er overvægtig (nærmere undervægtig) så spiser han bare løs

det var ikke en løftet pegefinger, men en forespørgsel ;0)

jeg har aldrig læst på pakkerne, så jeg ved ikke om der er sukker i.... jeg elsker at spise det grød selv....

Anmeld

6. maj 2010

Ni-ko-li-ne

BetinaMørk skriver:

jeg vil heller ikke kalde mig selv hysterisk... hvad sukker angår.... men vores datter får ikke juice og saft, sukker, kiks, kage osv... hun har smagt kakaomælk og saft... hun har også fået en marie kiks en gang og får figenstænger af og til... Men mht hendes første mad, var vi mere hysteriske... når det er det første baby skal have behøver det ikke være fyldt med hverken salt eller sukker:0) derfor lavede jeg selv frugt mos uden sukker;0)

Anmeld

6. maj 2010

frk Jensen

ka-ri-na skriver:

det var ikke en løftet pegefinger, men en forespørgsel ;0)

jeg har aldrig læst på pakkerne, så jeg ved ikke om der er sukker i.... jeg elsker at spise det grød selv....

Det smager jo herre godt...

Nej det var også bare en "min dreng må gerne få det, jeg er ikke hys med sukker" udtagelse...

Anmeld

6. maj 2010

Ni-ko-li-ne

BetinaMørk skriver:

Det smager jo herre godt...

Nej det var også bare en "min dreng må gerne få det, jeg er ikke hys med sukker" udtagelse...

ja det smager nemli lækkert!

jeg er ikke hys hvad angår min egen kost... men mere med Nikolines..... særligt den første tid... Nu er det mere afslappet

Anmeld

6. maj 2010

frk Jensen

ka-ri-na skriver:

jeg vil heller ikke kalde mig selv hysterisk... hvad sukker angår.... men vores datter får ikke juice og saft, sukker, kiks, kage osv... hun har smagt kakaomælk og saft... hun har også fået en marie kiks en gang og får figenstænger af og til... Men mht hendes første mad, var vi mere hysteriske... når det er det første baby skal have behøver det ikke være fyldt med hverken salt eller sukker:0) derfor lavede jeg selv frugt mos uden sukker;0)

Marcus kan ikke fordrage figenstænger... ikke engang da han var bette.. Jeg var jo også, freak NO sugar mom til at starte med... men det gik hurtigt over...

Han får hvad jeg spiser, og vil aldrig nægte ham det jeg spiser! Får jeg chokolade, så gør han også...

Jeg er kun glad for at jeg har en dreng der vælger frugt fremfor slik..

YAY klapper mig selv på skuldren og siger "well done moar

Anmeld

6. maj 2010

frk Jensen

ka-ri-na skriver:

ja det smager nemli lækkert!

jeg er ikke hys hvad angår min egen kost... men mere med Nikolines..... særligt den første tid... Nu er det mere afslappet

nu er jeg bare nysgerrig, hvad gør du hvis i spiser f.eks is når hun er vågen? eller et stk snold om eftermiddagen??

Jeg har jo to ultimative "Forkæl barnebarn" forældre...

Sorry til ts fordi vi snakker om sukker i din tråd...

Anmeld

6. maj 2010

Ni-ko-li-ne

BetinaMørk skriver:

nu er jeg bare nysgerrig, hvad gør du hvis i spiser f.eks is når hun er vågen? eller et stk snold om eftermiddagen??

Jeg har jo to ultimative "Forkæl barnebarn" forældre...

Sorry til ts fordi vi snakker om sukker i din tråd...

Nikoline har allergi overfor æg.... så is er ikke det store problem...

jamen hvis vi lige snupper et stykke et eller andet får hun noget frugt.... hvilket hun rigtig gerne vil have:0)  hun har smagt sodavands is.... det er bare ikke en del af hverdagen:0)

mht. bedsteforældre... så kender de vores holdning til sagen... Og de tilbyder hende ikke kage slik is chokolade saft juice osv osv... hun får bare sunde alternativer... af og til får hun lov at smage ting... men hun får bestemt ikke det samme som os altid... jo hvis det er mad....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.