babymad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvilken mad startede i med

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.143 visninger
28 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

serinasmor

så blev serina 4 mdr og det er snart tid til så småt at gå over på fastere føde .. men hvor starter man .. Hvad startede i andre med .. og var der fordele eller ulemper ved det?

og og og .... kan det betale sig at lave maden selv???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

9510

serinasmor skriver:

så blev serina 4 mdr og det er snart tid til så småt at gå over på fastere føde .. men hvor starter man .. Hvad startede i andre med .. og var der fordele eller ulemper ved det?

Jeg startede med at give Oliver grønsags mos og frugtmos, jeg selv lavede, jeg lavede også hirse og rismelsgrød, syns godt det kunne betale sig,

men nu får han jo bare alm mad mere eller mindre, så nu gider jeg ikke stå og lave alt muligt grød til ham, så hvis vi skal nogen steder kan jeg godt købe et glas mos eller frugtgrød til ham( men syns de er sindsygt dyre)

Anmeld

6. maj 2010

L-Mortil3

Jeg startede med hjemmelavet grød til Liam. vi startede med risgrød, så prøvede vi majsgrød, så boghvede og hirse til sidst

Jeg synes bestemt sagtens det kan betale sig selv at lave maden, det tager 30 sek. og så er det klar, og BILLIGT, specielt når du ikke ved hvad hun kan lide endnu, er det godt ikke at skulle give en formue for en kasse færdiggrød, som hun måske ikke spiser

Pære, æble og sveske mos laver jeg også selv, nemt billigt, og lige til at fryse ned

Anmeld

6. maj 2010

serinasmor

Line&Liam skriver:

Jeg startede med hjemmelavet grød til Liam. vi startede med risgrød, så prøvede vi majsgrød, så boghvede og hirse til sidst

Jeg synes bestemt sagtens det kan betale sig selv at lave maden, det tager 30 sek. og så er det klar, og BILLIGT, specielt når du ikke ved hvad hun kan lide endnu, er det godt ikke at skulle give en formue for en kasse færdiggrød, som hun måske ikke spiser

Pære, æble og sveske mos laver jeg også selv, nemt billigt, og lige til at fryse ned

hmm ... laves majsgrød på majsmel og modermælk eller hvordan ? ... føler mig lidt meget grøn på det her område ...men sådn er det jo når der sker nye ting man aldrig før har prøvet

Anmeld

6. maj 2010

Moar'en

Hejsa synes da lige du skal læse lidt på sundhedstyrelsens hjemmeside. Der er både opskrifter og forslag, den brugte jeg meget til den første mad.

http://www.sst.dk/publ/Publ2003/Mad_netversion_0903/html_files/index9.html

Anmeld

6. maj 2010

serinasmor

Moar'en skriver:

Hejsa synes da lige du skal læse lidt på sundhedstyrelsens hjemmeside. Der er både opskrifter og forslag, den brugte jeg meget til den første mad.

http://www.sst.dk/publ/Publ2003/Mad_netversion_0903/html_files/index9.html

1000 tak ... super godt link

Anmeld

6. maj 2010

Pige2009

serinasmor skriver:

Ja, ja, ja og JA!

Servér IKKE købegrød. Der er alt for højt sukkerindhold i det hele, og hvis du laver det selv, så ved du også 100% hvad det indeholder

Laura fik først grød, da hun var 5 mdr. og vi startede med majs- og boghvedegrød lavet af majs- og boghvedemel fra Urtekram. Super hurtigt og nemt Vi startede med disse to varianter, da de er mildest for maven. Rismel er jo næsten kun stivelse, hvilket godt kan være lidt hårdt for maven at starte med

K.h. Linda

Anmeld

6. maj 2010

Pige2009

serinasmor skriver:

Se evt. denne tråd...
https://www.baby.dk/debat/25197pi1/ordet-er-frit/alt-for-meget-sukker-i-babygroed.aspx

Anmeld

6. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

serinasmor skriver:

Vi started med 'fast' føde da han var 5½ mdr.

Han fik tilbudt grød til middag og til aften kartoffelmos med x slags grønsager. Senere kom der kødboller i også.

Ved opstart købte vi købe grød... Af den grund at de ikke i start vil have særlig meget ud over nogle få ske fulde... Så det er nemmere at lave mini mini potioner... Frederic ville som regl kun have 2-3 ske fulde af grød.

Da han blev ældre og bedre til grød gik vi over til hjemmelavet; hirse flage / majs gryn / havregrød mm.

Hjemmelavet svesker var også at finde i fryser. Men ellers stod den mest på købe frugt mos, for revet frisk frugt i grød var nok til opkast.

Han var en gylper og havde utrolig svært ved klumper... Gud nåde og trøste hvis der var et stykke kartoffel - gulerod og lign. det var lig opkast og opkast lyde. Rugbrød med leverstohej måtte max være ½ *½ cm, ellers kom de også retur...

Anmeld

6. maj 2010

Ni-ko-li-ne

serinasmor skriver:

da Nikoline var 5 mdr begyndte vi med hjemmelavet grød iblandet hjemmelavet frugtmos...

der er i øvrigt ikke noget i vejen for at vente til barnet er ældre end 4 mdr... man kan vente helt til de er 6 mdr... eller bare til de selv viser interesse for at spise andet end mælk... ellers er det faktisk bedst for fordøjelsen at vente;0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.