Forslag til lagkagefyld?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2010

Findusinde

Jeg har 2 gange lavet en lagkage med friske jordbær og alm kagecreme..

Men fidusen er.. Tag en plade alm mælkechokolelade.. Hak den og kom i cremen sammen med knuste makroner.. MÅÅÅMS! Og så friske jordbær ovenpå..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

Svane83

Det må jeg prøve så, daim er bare det bedste.

Anmeld

4. maj 2010

otlitrom

LotteN skriver:

nu spørger jeg måske dumt. men bare smeltet chokolade sammen med flødeskum - størkner det så ikke når man rører det sammen?

Jeg knækkede daimen i stykker.. Så synes jeg det var lidt nemmere at røre rundt i gryden, mens det smeltede, så det ikke satte sig fast i bunden.

Anmeld

4. maj 2010

otlitrom

Loa skriver:

Uh skal det blandes inden det smeltes? Troede faktisk man skulle smelte chokoladen for sig og så røre det sammen med det piskede fløde? Men det giver måske et andet resultat, at gøre det på den anden måde.....?

Jeg lagde bare det hele i gryden, og satte det til at smelte... Super nemt! Ikke noget med vandbad, bare lav temp. og god tålmodighed

Anmeld

4. maj 2010

Loa

Findusinde skriver:

Jeg har 2 gange lavet en lagkage med friske jordbær og alm kagecreme..

Men fidusen er.. Tag en plade alm mælkechokolelade.. Hak den og kom i cremen sammen med knuste makroner.. MÅÅÅMS! Og så friske jordbær ovenpå..

Jeg er bare slet ikke til den almindelige kagecreme, derfor prøver jeg at undgå den......  Men måske makroner, hakket chokolade og jordbær tager lidt at kagecreme smagen væk

Anmeld

4. maj 2010

Loa

kitty skriver:

Jeg lagde bare det hele i gryden, og satte det til at smelte... Super nemt! Ikke noget med vandbad, bare lav temp. og god tålmodighed

Har kun brugt vandbad af frygt for det sad fast i bunden

Men det er ikke noget problem at piske det til flødeskum efter fløden er blandet med den valgte chokolade?

Anmeld

4. maj 2010

Findusinde

Loa skriver:

Jeg er bare slet ikke til den almindelige kagecreme, derfor prøver jeg at undgå den......  Men måske makroner, hakket chokolade og jordbær tager lidt at kagecreme smagen væk

Alle dem der har smagt den synes den smager fantastisk!

Anmeld

4. maj 2010

LotteN

kitty skriver:

Jeg knækkede daimen i stykker.. Så synes jeg det var lidt nemmere at røre rundt i gryden, mens det smeltede, så det ikke satte sig fast i bunden.

så du smelter det bare direkte i gryden og så røre rundt imens og så blandes med  flødeskum og direkte på kagen?

Anmeld

4. maj 2010

otlitrom

Loa skriver:

Har kun brugt vandbad af frygt for det sad fast i bunden

Men det er ikke noget problem at piske det til flødeskum efter fløden er blandet med den valgte chokolade?

Nej, jeg havde ikke noget problem med det. Heller ikke at det brændte på! Det skal bare være gennemkølet inden du pisker det.. Ellers skiller det.. Så 4-6 timer i køleskabet, så skulle du være på den sikre side

Anmeld

4. maj 2010

Loa

Nej, jeg havde ikke noget problem med det. Heller ikke at det brændte på! Det skal bare være gennemkølet inden du pisker det.. Ellers skiller det.. Så 4-6 timer i køleskabet, så skulle du være på den sikre side

Ah ok..... Tak for tips..... Glæder mig helt til at komme igang

Kan det egentlig køle for meget? Så det stivner? Altså, skal man være opmærksom der også?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.