Forslag til lagkagefyld?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.069 visninger
48 svar
0 synes godt om
4. maj 2010

Loa

Jeg skal lave to lagkager til jeg går fra på mit arbejde på næste onsdag, og jeg kunne godt bruge nogle forslag til hvad der går godt sammen......

Jeg har indtil videre kun prøvet at lave med hindbærmousse sammen med enten rutebilscreme eller tobleronecreme.... Men jeg kunne godt tænke mig at prøve noget nyt....

Jeg kan godt lide at det er en syrlig bær ting i det ene lag og så noget sød chokolade agtigt i det andet lag....

Forslag anyone?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

otlitrom

Jeg lavede mousse med bærsymfoni og daimcreme til.. Og den lagkage tales der stadig om.. Kan derfor kun anbefale den kombi

Anmeld

4. maj 2010

Loa

kitty skriver:

Jeg lavede mousse med bærsymfoni og daimcreme til.. Og den lagkage tales der stadig om.. Kan derfor kun anbefale den kombi

Jeg havde faktisk også tænkt jeg gerne ville prøve med daim, men passer blandede bær godt til det? (Går ud fra bærsymfoni, bare er en pose med blandede bær....?)

Anmeld

4. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vanillie flødecreme og jordbær

Anmeld

4. maj 2010

Loa

Zafir skriver:

Vanillie flødecreme og jordbær

Altså vanillie flødecreme i det ene lag og jordbær mousse i det andet?

Hvordan laver man vanillie flødecreme?   Syntes ikke jeg er stødt på den under opskrifter?

Anmeld

4. maj 2010

otlitrom

Loa skriver:

Jeg havde faktisk også tænkt jeg gerne ville prøve med daim, men passer blandede bær godt til det? (Går ud fra bærsymfoni, bare er en pose med blandede bær....?)

Jeg synes det smagte rigtig godt sammen. Det er lidt syrligt med bærrene (og en fantastisk rød farve), og så den søde daimcreme. Det passede fint sammen efter min smag. Bærsymfoni er fryse-blanding af bær.

Anmeld

4. maj 2010

Hvid chokolade creme og jordbær mousse! Jeg har også haft lavet daim creme (med DE RIGTIGE daimbarer, IKKE marabou pladen!) og mango-mousse.. Det var virkeligt lækkert, især nu når du er til det der sur/sødt.. Det er jeg nemlig også!!

Stine 39+6

Anmeld

4. maj 2010

Loa

Tilmeldt skriver:

Hvid chokolade creme og jordbær mousse! Jeg har også haft lavet daim creme (med DE RIGTIGE daimbarer, IKKE marabou pladen!) og mango-mousse.. Det var virkeligt lækkert, især nu når du er til det der sur/sødt.. Det er jeg nemlig også!!

Stine 39+6

Uh hvid chokolade creme lyder godt.... Er det nogen speciel hvid chokolade der skal bruges?

Og er det bare samme fremgangsmåde som med f.eks. tobleronecreme osv. Altså bare den smeltede chokolade blandet sammen med flødeskum?

Anmeld

4. maj 2010

Loa

kitty skriver:

Jeg synes det smagte rigtig godt sammen. Det er lidt syrligt med bærrene (og en fantastisk rød farve), og så den søde daimcreme. Det passede fint sammen efter min smag. Bærsymfoni er fryse-blanding af bær.

Uhm lyder også godt.... Tror det skal afprøves i den ene i hvert fald....

Anmeld

4. maj 2010

otlitrom

Loa skriver:

Uhm lyder også godt.... Tror det skal afprøves i den ene i hvert fald....

Jeg vil lige tilføje, at jeg synes bærrene blev lige syrlige nok. Jeg tiføjede derfor lidt ekstra flormelis, men du kan også bruge flydende SØD.. Det runder smagen lidt af.

Ellers er skildpaddecreme også et hit herhjemme!

Håber dine kager bliver gode. Jeg er i hvert fald i kage humør lige NU!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.