Hmm.. Hvilken form for fødsel ? ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2010

kettner

serinasmor skriver:

kan så fortælle dig at det virker lidt komisk at sidde nøgen i et badekar og have smerter med kæresten og jordmoderen siddende ved siden af fuldt påklædte ...

haha  Det kunne jeg godt forestille mig .

Men det er vel heller ikk noget man tænker så super meget over ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Corn

Min første søn er født liggende, og det gør jeg helst ikke igen. Men en meget striks jm mente klart at der skulle jeg blive, fordi ellers kunne hun ikke lytte på ham

Anden søn stod jeg op under hele ve-arbejdet, og det var skønt. Jeg kunne rokke frem og tilbage og gå rundt og jeg havde rigtig god gavn af tyngdekraften, og nåede kun lige op på lejet, jm nåede ikke at ringe efter sosu, så var han ude.

Denne gang vil jeg også gerne stå og gå under arbejdet. Det er for mig rart at være aktiv og jeg tror ikke vand-fødsel er noget for mig, da jeg bliver meget rastløs.

Men jeg havde ikke de store ideer til første fødsel, fordi jeg ikke vidste hvordan min krop ville reagere når veerne satte ind.

Anmeld

3. maj 2010

serinasmor

kettner skriver:

haha  Det kunne jeg godt forestille mig .

Men det er vel heller ikk noget man tænker så super meget over ?

det kommer helt an på dig selv og dit overskud .. som self er styret af hvor tit der er veer ... men nej ... ikke noget man tænker meget over... det slog mig bare af og til mens jeg lå der at det var en virkelig komisk situation

Anmeld

3. maj 2010

kettner

Macaab skriver:

Min første søn er født liggende, og det gør jeg helst ikke igen. Men en meget striks jm mente klart at der skulle jeg blive, fordi ellers kunne hun ikke lytte på ham

Anden søn stod jeg op under hele ve-arbejdet, og det var skønt. Jeg kunne rokke frem og tilbage og gå rundt og jeg havde rigtig god gavn af tyngdekraften, og nåede kun lige op på lejet, jm nåede ikke at ringe efter sosu, så var han ude.

Denne gang vil jeg også gerne stå og gå under arbejdet. Det er for mig rart at være aktiv og jeg tror ikke vand-fødsel er noget for mig, da jeg bliver meget rastløs.

Men jeg havde ikke de store ideer til første fødsel, fordi jeg ikke vidste hvordan min krop ville reagere når veerne satte ind.

Sådan har jeg det også lidt, jeg ved nemlig ikke hvordan min krop vil reagere.

Men jeg har faktisk lidt tænkt over alt det med bedøvelse og det tror jeg slet ikk er noget for mig, men min JM snakkede noget om at man faktisk kan gøre lige præcist hvad der passer en , altså man kan gå stå ligge eller sidde ude i bruseren.

Men jeg er bare helt rundt på gulvet.

Anmeld

3. maj 2010

kettner

serinasmor skriver:

det kommer helt an på dig selv og dit overskud .. som self er styret af hvor tit der er veer ... men nej ... ikke noget man tænker meget over... det slog mig bare af og til mens jeg lå der at det var en virkelig komisk situation

haha ja  jeg er bare meget fristede af det der med vand, nemlig fordi jeg har tænkt mig og takke nej til bedøvelse ..

Anmeld

3. maj 2010

Corn

kettner skriver:

Sådan har jeg det også lidt, jeg ved nemlig ikke hvordan min krop vil reagere.

Men jeg har faktisk lidt tænkt over alt det med bedøvelse og det tror jeg slet ikk er noget for mig, men min JM snakkede noget om at man faktisk kan gøre lige præcist hvad der passer en , altså man kan gå stå ligge eller sidde ude i bruseren.

Men jeg er bare helt rundt på gulvet.

Jeg havde dog sat mig for at jeg ikke ville have smertestillende. Havde fået min kæreste til at love mig, at lige meget hvor meget jeg pev, så skulle jeg ikke have epi, da jeg engang er blevet rygmarvsbedøvet i forbindelse med en operation, og det gik bare alt andet end godt.

Men det blev heller ikke nødvendigt, ikke nogen af gangene, så derfor er det også med ophøjet ro, at jeg har valgt hjemmefødsel denne gang

Anmeld

3. maj 2010

serinasmor

kettner skriver:

haha ja  jeg er bare meget fristede af det der med vand, nemlig fordi jeg har tænkt mig og takke nej til bedøvelse ..

... du kan jo prøve med vand og så se om det er noget .. ellers er jeg sikker på du kan få lov at komme op igen

husk på at man ikke er en kylling hvis det er nødvendigt med smertestillende selvom det ikke var planen fra starten ... det er jo ikke til at sige hvor lang tid det ta'r for dig at føde

Anmeld

3. maj 2010

kettner

Macaab skriver:

Jeg havde dog sat mig for at jeg ikke ville have smertestillende. Havde fået min kæreste til at love mig, at lige meget hvor meget jeg pev, så skulle jeg ikke have epi, da jeg engang er blevet rygmarvsbedøvet i forbindelse med en operation, og det gik bare alt andet end godt.

Men det blev heller ikke nødvendigt, ikke nogen af gangene, så derfor er det også med ophøjet ro, at jeg har valgt hjemmefødsel denne gang

Ej men jeg har også hørt både dårlige og gode ting om rygmarvs halløjen .. og jeg er bare typen at hvis jeg høre dårligt om tingene så sætter jeg dem så emget højere end de gode ting, så jeg skal heller ikke ha sådan noget form for bedøvelse,

Hjemme fødsel ? .. har hørt lidt om det man ikk meget ..

Anmeld

3. maj 2010

kettner

serinasmor skriver:

... du kan jo prøve med vand og så se om det er noget .. ellers er jeg sikker på du kan få lov at komme op igen

husk på at man ikke er en kylling hvis det er nødvendigt med smertestillende selvom det ikke var planen fra starten ... det er jo ikke til at sige hvor lang tid det ta'r for dig at føde

ja det er jeg da også ret sikker på .

Men jeg håber da helst og kunne klare det uden, og jeg håber da lidt a det går ret hurtigt

Anmeld

3. maj 2010

serinasmor

det håber jeg da også for dig ... og alle de andre gravide der  er derude

glemte at citere

"ja det er jeg da også ret sikker på .

Men jeg håber da helst og kunne klare det uden, og jeg håber da lidt a det går ret hurtigt "

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.