Hmm.. Hvilken form for fødsel ? ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.689 visninger
31 svar
0 synes godt om
2. maj 2010

kettner

Heej alle...

Jeg er 33+2 og skal til JM snart, og skal snakke fødsel.

Men er der nogen der evt har noget erfaring med noget ? ... er helt blank .

men kunne super godt tænke mig og høre om de forskellige 'former' for fødseler både med og uden bedøvelse osv.

Forresten hedder Camilla og kommer fra Helsingør, og venter en lille Dreng !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

frk Jensen

Vil da godt fortælle om min søns fødsel...

Jeg frygtede ikke fødslen og har igennem hele forløbet sagt at hvis der skete det mindste, skulle han bare tages med kejsersnit.

mit vand gik om natten (og der kommer MEGET), fik småveer på vej ind til sygehuset..
fik kørt en ctg scanning og bebs havde det godt så afventede kun flere regelmæsige veer.. Det fik jeg ikke. Fik lagt ve drop ved ti tiden om formiddagen og max ve drop ved to tiden samtidig med en epidural. Så sov jeg gennem de næste mange veer. Ved fem tiden fik jeg presse veer, men bebs lå skævt med hovedet og blev taget med en sugekop..

jeg havde ikke nogle former for ønsker til hvordan fødslen skulle foregå, da der kan gå noget galt meget hurtigt..

kram Betina

Anmeld

3. maj 2010

bronihansen

jeg fik en epidural og sad op og fødte den kan anbefalse

Anmeld

3. maj 2010

Mumto3

Hmm...jeg tror det er meget et holdningsspørgsmål. Altså hvad er du som person mest til.

Selv tænkte jeg: min krop, mit barn, min fødsel og ville derfor gerne styre mest muligt selv. Jeg undersøgte meget om fødsler inden jeg skulle føde, og endte med at være meget aktiv under fødslen.

Jeg har en veninde der lige har født. Hun læste intet om fødsler inden. F.eks. vidste hun ikke engang at man skal åbne sig ca. 10 cm og det sker under de første veer, og at derefter kommer presseveerne og det er der barnet bliver presset ud. Hendes holdning var at jordmødre er professionelle, så når fødslen går igang, ringede hun bare til jordemoderen og sagde: Hva nu??? -og så var alt op til jordemoderen.

Det var et valg min veninde havde det rigtig godt med, et valg som jeg slet slet ikke ville kunne håndtere. Vi snakkede lidt om det, og jeg nævnte det med at der er jo 1000 forskellige syn på fødsler, og tænk hvis man fik en jordemoder der synes at en fødsel skulle være helt anderledes en den slags fødsel man gerne selv ville have? Dertil svarede hun blot: Jamen, jeg tager den fødsel som den vagthavende jordemoder synes jeg skal have.

Så selvom vores fødsel forløb meget meget forskelligt, så er vi begge glade for hvert vores valg og vi synes begge to at vi fik 'den bedste fødsel' i forhold til den anden.

Anmeld

3. maj 2010

Patrick07

Jeg fødte min søn i vand hvilket jeg har valgt at gøre igen med nummer 2. Det var så lækkert for mig at gøre det på denne måde, for jeg kunne klare alle mine veer selv (kæresten skulle trække vejret sammen med mig inden jeg kom i vand).

Men jeg vidste allerede fra 1. gravidtet at det var det jeg ville og jeg fortryder det bestemt ikke

Anmeld

3. maj 2010

serinasmor

Jeg havde slet ikke lagt en plan .. jeg havde på forhånd bestemt mig for at en fødsel kunne jeg vist ikke planlægge mig ud af ... det var i sidste ende heller ikke mig der var herre over sitationen ... hun ville jo først ud når hun var klar

men men men ... kan da godt dele ud af erfaringer alligevel ... jeg var i vand som smertelindring og det virkede rigtig godt i en periode... senere fik jeg epidural ... det betød jeg kunne få lov at hvile lidt inden jeg måtte presse .. hvilket var rigtig rart.. fødselen gik så også lidt i stå ...der kommer dog stadig smerter når de rigtige presseveer kommer ... men (tror jeg) nok ikke så meget som uden epidural

Anmeld

3. maj 2010

kettner

Jeg synes også den i vand lyder meget tiltalende, eller hva man skal sige .

Men jeg har da også læst en del om fødsler, men jeg synes bare ikke at man ligesom forklaret ordenligt hvad de forskellige kvinder synes om de forskellige fødsler ..

Men ja .... Er bare helt forvirret

Anmeld

3. maj 2010

Patrick07

kettner skriver:

Jeg synes også den i vand lyder meget tiltalende, eller hva man skal sige .

Men jeg har da også læst en del om fødsler, men jeg synes bare ikke at man ligesom forklaret ordenligt hvad de forskellige kvinder synes om de forskellige fødsler ..

Men ja .... Er bare helt forvirret

Syntes måske du skulle tage en snak med din jordmor.. og de ideer du har ang. din fødsel, også bede hende forklare dig så godt så muligt hvordan diverse fødsler forgår... måske det ville hjælpe lidt.

Anmeld

3. maj 2010

serinasmor

kan så fortælle dig at det virker lidt komisk at sidde nøgen i et badekar og have smerter med kæresten og jordmoderen siddende ved siden af fuldt påklædte ...

Anmeld

3. maj 2010

kettner

Patrick07 skriver:

Syntes måske du skulle tage en snak med din jordmor.. og de ideer du har ang. din fødsel, også bede hende forklare dig så godt så muligt hvordan diverse fødsler forgår... måske det ville hjælpe lidt.

Det har jeg også tænkt mig  Men jeg har ikke rigtig nogen idéer ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.