Jeg springer ud som ny kagebager - Hjælp søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2010

Jordbærpigen

men de har ikke sådan en æske med 8-10 forskelige pastafarver?

Nej ikke pastafarver.. desværre.. men jeg har nu haft god erfaring med at bruge deres icing farver til MMF uden problemer.. ellers skal du fx. bestille på cakecraftshop.com i stedet. De har en kasse med pastafarver

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2010

Jordbærpigen

KatrineR skriver:

Jeg har osse lige bestilt og modtaget fra holland af, og de stræber efter hurtig levering.. Jeg fik mine varer efter 3 dage .. men husk at være hjemme når de kommer, for det er GLS der leverer - og de smider ikke pakken på posthuset, men kommer igen dagen efter

Ja det er super godt. Og er man ik lige hjemme dagen efter 1. leveringsforsøg, kan man give lov til at de fx. bare må stille pakken ved hoveddøren eller lign.

Anmeld

2. maj 2010

LotteN

MissSmile26 skriver:

Nej ikke pastafarver.. desværre.. men jeg har nu haft god erfaring med at bruge deres icing farver til MMF uden problemer.. ellers skal du fx. bestille på cakecraftshop.com i stedet. De har en kasse med pastafarver

og så spørger jeg måske dumt, men hvad er foskellen på de farver?

Anmeld

2. maj 2010

Jordbærpigen

LotteN skriver:

og så spørger jeg måske dumt, men hvad er foskellen på de farver?

Farven i din mmf/fondant bliver mere intens og dyb med pastafarver. Men som sagt, så er jeg godt tilfreds med at bruge icing farver Hvis man bruger icing farver, har jeg fundet ud af, at fondanten bare skal ligge et par dage og trække, så bliver farverne mørkere

Anmeld

2. maj 2010

LotteN

MissSmile26 skriver:

Farven i din mmf/fondant bliver mere intens og dyb med pastafarver. Men som sagt, så er jeg godt tilfreds med at bruge icing farver Hvis man bruger icing farver, har jeg fundet ud af, at fondanten bare skal ligge et par dage og trække, så bliver farverne mørkere

hvis jeg nu skal bruge en kage søndag skal jeg faktisk farve fondanten fredag.?

Kunne du give mig en beskrivelse af hvornår jeg laver hvad hvad jeg ksal bruge en kage søndag? (hvis jeg nu "snyder" og køber bundende i et supermarkede?

Anmeld

2. maj 2010

Jordbærpigen

LotteN skriver:

hvis jeg nu skal bruge en kage søndag skal jeg faktisk farve fondanten fredag.?

Kunne du give mig en beskrivelse af hvornår jeg laver hvad hvad jeg ksal bruge en kage søndag? (hvis jeg nu "snyder" og køber bundende i et supermarkede?

ja altså, jeg ville lave fondanten fredag, så den lige kan blive pæn i farven og evt. lave pynt, hvis dét skal på. Pynten ville jeg opbevare i en bøtte. Alt efter hvad der skal i kagen, så ville jeg lave det fredag, så det kunne stå i køleskabet natten over, medmindre det er mousse. Hvis du vil lave mousse, ville jeg putte det i kagen med det samme og stille kagen i køleskabet. Selve lagkagen ville jeg lave lørdag morgen/formiddag(og lørdag formiddag ville jeg så lave moussen, hvis det var). Når kagen så har stået et par timer på køl, evt. i fryseren så det går hurtigere, ville jeg smøre den op lørdag aften og pynte den med fondant, pynt osv.

Håber det gav mening for dig

Anmeld

2. maj 2010

Mira0911

LotteN skriver:

hvor har du så købt fondant henne??

jeg er nemlig også ny på dette område og jsal til at have købt div. ting ind

Jeg købte fondant hos alttilkager.dk 680 g til 35 kr..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.