Jeg springer ud som ny kagebager - Hjælp søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.495 visninger
26 svar
0 synes godt om
1. maj 2010

Mira0911

Jeg har i evigheder sat og studeret mange af jeres rigtig flotte kage... Det er jo helt vildt..

Jeg har altid sagt at jeg har virkelig ikke tålmodighed til sådan noget... MEN nu skal min tålmodighed sættes på prøve...

Jeg skal til fødselsdag i næste weekend... Og tænkte, jeg kunne prøve og forsøge at lave en kage, ikke ensbetydende med det skal være en kanon svær en - Bare en let en, det er jo første gang jeg sætter min hænder i det...

Jeg er på bar bund... Jeg har intet til at lave sådan nogen kager.. Jeg ved at jeg skal ind og bestille tingene... Det kan vel ikke nåes nu? Det er på Lørdag fødselsdagen er..

Jeg har en masse spørgsmål.... Jeg bliver jo nød til at spørge for at få nogen ting afvide...

Er det kun på nettet man kan bestille alle disse ting til mmf kager osv?

Hvad er mmf og fondant?

Hvad ville være det nemmeste for mig som førstegangs bager at bage? (Det skal bare være en kage, hvor der står Tillykke med fødselsdagen og pyntes.)

Hvilke redskaber skal jeg bestille?

Kan jeg nå at få tingene hjem inden Lørdag næste uge?

Håber nogen tager sig tid til at forklare mig tingene....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2010

Jordbærpigen

Hvis du er heldig, kan du sagtens nå at få tingene inden lørdag, hvis du bestiller fx. i dag eller i morgen. Det er nemmeste at bestille via nettet, medmindre du bor i nærheden af en specialbutik med disse ting.

MMF og fondant er stort set det samme. Det bruges til at lægge over kagen som et "låg" så kagen bliver glat og farverig  MMF laver man bare selv ud af skumfiduser, mens fondant ofte købes færdigt. Der findes dog også andre opskrifter på fondant, som man selv kan lave. Du kan fx. købe dekorationsmasse i Panduro. Hér kan du også købe lidt udstikkere, et tyllesæt med sprøjteposer, dejspatler til at smøre kagen op med, moddelleringssæt til detaljer osv.

Hvis det er din første kage, synes jeg da du skal begi dig ud i en simpel kage. Bag fx. en chokoladekage, del den og fyld den med en simpel chokoladecreme og en frugtmousse. Du kan finde opskrifterne herinde under Opskrifttråden

Anmeld

1. maj 2010

Mira0911

MissSmile26 skriver:

Hvis du er heldig, kan du sagtens nå at få tingene inden lørdag, hvis du bestiller fx. i dag eller i morgen. Det er nemmeste at bestille via nettet, medmindre du bor i nærheden af en specialbutik med disse ting.

MMF og fondant er stort set det samme. Det bruges til at lægge over kagen som et "låg" så kagen bliver glat og farverig  MMF laver man bare selv ud af skumfiduser, mens fondant ofte købes færdigt. Der findes dog også andre opskrifter på fondant, som man selv kan lave. Du kan fx. købe dekorationsmasse i Panduro. Hér kan du også købe lidt udstikkere, et tyllesæt med sprøjteposer, dejspatler til at smøre kagen op med, moddelleringssæt til detaljer osv.

Hvis det er din første kage, synes jeg da du skal begi dig ud i en simpel kage. Bag fx. en chokoladekage, del den og fyld den med en simpel chokoladecreme og en frugtmousse. Du kan finde opskrifterne herinde under Opskrifttråden

Jeg er nok mere til det færdig lavet fondant?! når det er min første kage...

Ligger der nogen link's herinde til nogen net butikker?

Anmeld

1. maj 2010

Jordbærpigen

Jeg er nok mere til det færdig lavet fondant?! når det er min første kage...

Ligger der nogen link's herinde til nogen net butikker?

Ja det er en meget god ide når det er første gang

Du kan fx prøve

www.dinkage.dk - denne side er ny og har stadig et ret lille sortiment, men er billige

www.specialkoebmanden.dk

www.alttilkager.dk

www.kagebutikken.dk

Anmeld

1. maj 2010

Mira0911

MissSmile26 skriver:

Ja det er en meget god ide når det er første gang

Du kan fx prøve

www.dinkage.dk - denne side er ny og har stadig et ret lille sortiment, men er billige

www.specialkoebmanden.dk

www.alttilkager.dk

www.kagebutikken.dk

Jeg takker mange gange...

Bogstaver  til kagen, det er vel også ud af fondanten?

Anmeld

1. maj 2010

Jordbærpigen

MoarJ skriver:

Jeg takker mange gange...

Bogstaver  til kagen, det er vel også ud af fondanten?

Ja bogstaver, blomster, figurer osv. kan laves ud af fondanten eller marcipan

Anmeld

1. maj 2010

Mira0911

MissSmile26 skriver:

Ja bogstaver, blomster, figurer osv. kan laves ud af fondanten eller marcipan

Når det skal limes på kagen, er det vel bare med vand eller?

Anmeld

1. maj 2010

Dot D

MoarJ skriver:

Jeg har i evigheder sat og studeret mange af jeres rigtig flotte kage... Det er jo helt vildt..

Jeg har altid sagt at jeg har virkelig ikke tålmodighed til sådan noget... MEN nu skal min tålmodighed sættes på prøve...

Jeg skal til fødselsdag i næste weekend... Og tænkte, jeg kunne prøve og forsøge at lave en kage, ikke ensbetydende med det skal være en kanon svær en - Bare en let en, det er jo første gang jeg sætter min hænder i det...

Jeg er på bar bund... Jeg har intet til at lave sådan nogen kager.. Jeg ved at jeg skal ind og bestille tingene... Det kan vel ikke nåes nu? Det er på Lørdag fødselsdagen er..

Jeg har en masse spørgsmål.... Jeg bliver jo nød til at spørge for at få nogen ting afvide...

Er det kun på nettet man kan bestille alle disse ting til mmf kager osv?

Hvad er mmf og fondant?

Hvad ville være det nemmeste for mig som førstegangs bager at bage? (Det skal bare være en kage, hvor der står Tillykke med fødselsdagen og pyntes.)

Hvilke redskaber skal jeg bestille?

Kan jeg nå at få tingene hjem inden Lørdag næste uge?

Håber nogen tager sig tid til at forklare mig tingene....

Jeg kan se, du er fra østjylland, hvis du bor tæt på Randers, kan du handle hos The og kaffehuset i Houmeden, der køber jeg fondant og andet, de er søde og du kan spørge om du må se " mappen" der er billeder i og lidt vejledning. Det får de af kunderne, jeg har givet dem nogle sider med billeder o.lign. Rigtig god fornøjelse, men husk..... MAN BLIVER BIDT AF DET, så det kan godt gribe om sig, når først man er igang

Anmeld

1. maj 2010

Mira0911

Jeg har nu handlet det jeg skal bruge... Hos alt til kager...

Jeg har valgt at betale ved bankoverførsel, hvad pokker skal jeg skrive i meddelse til modtageren?

Anmeld

1. maj 2010

Mira0911

Dot D skriver:

Jeg kan se, du er fra østjylland, hvis du bor tæt på Randers, kan du handle hos The og kaffehuset i Houmeden, der køber jeg fondant og andet, de er søde og du kan spørge om du må se " mappen" der er billeder i og lidt vejledning. Det får de af kunderne, jeg har givet dem nogle sider med billeder o.lign. Rigtig god fornøjelse, men husk..... MAN BLIVER BIDT AF DET, så det kan godt gribe om sig, når først man er igang

Det ved jeg så til næste gang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.