Gudmor/far..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2010

Sesse89

Her skal kæresten ven / vores fælles ven bære hende han har hjulpen kæresten meget. Og det var enlig mening at det var kæresten bedste ven som skulle bære hende men han er bleeven uønsket i vores liv så derfor valgt vi ham den anden.

Han er godt nok lidt hen af den ældre generation men nu får hun 4 fadre ved siden af så der er nok til at passe på hende hvis der sku ske os noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

grinbidderen

da min søn skulle døbes ville jeg gerne have min bedste veninde skulle være gudmor og bære ham op men da hun ik vidste om de ville kunne komme til dåben var det svært så ville jeg gerne have min søster men da hun ikke er døbt selv så skulle hun døbes inde og det ville hun ikke såå det blev kærestens søster der var gudmor og 2 stk fadder fra vores begges side og min lille nevø på næsten 4 var huefar og huefar betyder at tage barnets hue af inden barnet får vand i håret...

Anmeld

25. maj 2010

2721

Hos os er det min meget nære veninde der skal være gudmor, fordi jeg ved og stoler på at hun vil opdrage vores dreng i den kristnetro på en måde jeg kan være tilfreds med(min kæreste er ikke troende). 

Som fadder har vi valgt min kærestes kammerat, men det er kun symbolsk for at begge sider er repræsenteret. Sys personligt det er vigtigt at det er en der er troende eftersom, det jo er det det handler om. Hvis man vælger selv at bære barnet er problemet jo lidt at så er der ingen i tilfælde af at man går bort og det er jo hele pointen med det.

Anmeld

25. maj 2010

klmf

Hos os var det farmanden Jeg var ellers ude i, at vores rigtiggode ven skulle bære, men Lars så HELT forkert ud i hovedet, da jeg foreslog det Så han fik selv lov

Anmeld

25. maj 2010

XXSS

merichs skriver:

Vi håber på at min forlovedes gode kammerat vil sige ja til at være gudfar. Vi er begge enige om at han er den helt rigtige til opgaven.  

Vi gjorde det samme - min mands bedste ven og hans kone og min lillebror - de fik alle 3 tjansen

Anmeld

25. maj 2010

klmf

2606peanut skriver:

Hos os er det min meget nære veninde der skal være gudmor, fordi jeg ved og stoler på at hun vil opdrage vores dreng i den kristnetro på en måde jeg kan være tilfreds med(min kæreste er ikke troende). 

Som fadder har vi valgt min kærestes kammerat, men det er kun symbolsk for at begge sider er repræsenteret. Sys personligt det er vigtigt at det er en der er troende eftersom, det jo er det det handler om. Hvis man vælger selv at bære barnet er problemet jo lidt at så er der ingen i tilfælde af at man går bort og det er jo hele pointen med det.

Bum bum... Nu er jeg forvirret... Troede fadderne var dem, der var ansvarlige for opdragelsen i den kristne i det tilfælde forældrene gik bort og at gudmor eller gudfar 'bare' siger ja til at ville døbes på barnets vegne. Vi har lige været igennem det i søndags og der sagde præsten da specifikt, at det var fadderne, der var ansvarlige for at opdrage i den kristne tro... Alle de barnedåbe jeg har været med til, har ordlyden også været denne...

Anmeld

25. maj 2010

2721

lotchen skriver:

Bum bum... Nu er jeg forvirret... Troede fadderne var dem, der var ansvarlige for opdragelsen i den kristne i det tilfælde forældrene gik bort og at gudmor eller gudfar 'bare' siger ja til at ville døbes på barnets vegne. Vi har lige været igennem det i søndags og der sagde præsten da specifikt, at det var fadderne, der var ansvarlige for at opdrage i den kristne tro... Alle de barnedåbe jeg har været med til, har ordlyden også været denne...

Det er som sådan også rigtigt, men vores præst sagde at hun sagtens kunne have dobbelt rollen hvis bare vi sørgede for at gøre hende opmærksom der på. og selvfølgelig fadderen

Anmeld

25. maj 2010

Laulund87

Vi havde to faddere og det var mig der bar da jeg syntes det virkede mest rigtigt.

Anmeld

25. maj 2010

klmf

2606peanut skriver:

Det er som sådan også rigtigt, men vores præst sagde at hun sagtens kunne have dobbelt rollen hvis bare vi sørgede for at gøre hende opmærksom der på. og selvfølgelig fadderen

Arh, på den måde

Anmeld

25. maj 2010

TbCp

lotchen skriver:

Vores præst sagde at gudfar/mor også er fadder, de hedder blot gudfar/mor fordi de bærer barnet til dåben.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.