Gudmor/far..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2010

Svei

Intet fast...vi gør som vi synes...til mine børn er det en kusine til mig, en ven til min x og min søster der har båret, men jeg kunne lige så godt selv have gjort det, for det er jo ikke noget børnene tænker over eller noget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

N&J

Min søster og bror (var gudmor og gudfar), selvom min søster har en mand, så var min fætters ældste dreng på 17 fadder sammen med en god veninde jeg har fra efterskolen, jeg tror bare man skal tænke over om det er mennesker man selv tror barnet vil have senere hen i sit liv, for os tre børn, mine gudforældre var min farmors bror og hans kone, de er dog døde for mange år siden, min lillebrors er et gammelt vennepar til mine forældre, men de ser dem nærmest aldrig, min søsters er min mors tvillingebror og hans kone. 

Jeg syntes man skal bede dem man har lyst til, og så pyt med koner, familiemæssige bånd osv, det skal handle om hvem man syntes skal have denne plads i barnets liv, mig og min søster havde overvejet at bede vores forældre om at bære barnet op.. men min lillebror gjorde det både ved min og hendes barn. 

Anmeld

29. april 2010

N&J

Dorthemuzz skriver:

Tak for svar..

Vi var blevet enig om at det skulle være min kæreste`s kusine da hun ikke selv kan få børn.. Men så kom kæresten hjem igår og sagde de havde snakket om det til hans far`s fødslesdag at når man er gudmor betyder det ikke at det er hende der får barnet hvis vi går bort..

Så nu vil have have en af bedsteforældrene til det.. Det syntes jeg bare ikke om..

I dag er der jo ingen sammenhæng med hvem der bærer barnet eller er faddere og så hvem der får barnet hvis mor og far pludselig skulle gå bort, men hvis det er sådan noget I tænker over skulle I måske overveje at lave et børntestamente, så jeres ønsker (skulle de ikke være indlysende og i jeres barns bedste interesse) bliver hørt.  

Anmeld

15. maj 2010

Tina2

Vi har ingen Godforældre til vores, min mand vil bære dem og det har han gjort med begge og skal også med den der er på vej:-)

Anmeld

15. maj 2010

louisepigen23

til min søns barnedåb var det mig der bar ham og min kæreste stod ved siden af... og hvis vi får en mere engang så bytter vi så det er farmand der bærer det og mig som står ved siden af

Anmeld

15. maj 2010

DianaMalou

jeg og min kæreste har valgt at min mor skal bære vores datter. os pga at min mormor bar mig da jeg skulle døbes ..

så det bliver mormor der bliver Gudmor ..

Anmeld

15. maj 2010

lollandpigen

Jeg synes at ideen med gudforældre er at mit barn skal have et godt forhold til de personer.......

Min søster og svoger har båret hver et af mine børn og vores nye der er på vej er vi blevet enige om at min kærestes lillebror skal bære og min søster gudmor.

Mange mener det skal være et par der skal være gudforældre det synes jeg dog er lige meget.

Jeg har ikke selv villet bære mine børn og heller ikke valgt bedste forældre tild et da jeg har følt at det skulle være nogle personer barnet får noget ekstra med og det har de jo allerede med bedste forældrene......

Anmeld

15. maj 2010

JacobsMoar

Vi har (på trods af at jeg ikke engang er halvvejs) valgt at min farbrors kone skal være gudmor. Min kæreste kom i deres hus længe før vi blev kærester, og døren er altid åben i deres hus.

Min lillebror, kærestens lillebror og en god veninde skal være faddere..

Anmeld

15. maj 2010

XXSS

Dorthemuzz skriver:

Tak for svar..

Vi var blevet enig om at det skulle være min kæreste`s kusine da hun ikke selv kan få børn.. Men så kom kæresten hjem igår og sagde de havde snakket om det til hans far`s fødslesdag at når man er gudmor betyder det ikke at det er hende der får barnet hvis vi går bort..

Så nu vil have have en af bedsteforældrene til det.. Det syntes jeg bare ikke om..

Sådan er det ikke. Man får et ansvar som gudforældre - hvem der "overtager" barnet, hvis det skulle ske at forældrene ikke er her længere sker på anden vis. Vi har 3 gudforældre min lillebror (bar ikke) og min mands vennepar hvor han bar  Så her ville der så være 3 personer der skulle dele hende. sådan fungere det ikke - men ´helt konkret hvordan det foregår ved jeg desværre ikke. Vælg med hjertet og lad bedsteforældre være bedsteforældre og ikke andet. Sådan har jeg det i hvert fald.

Anmeld

17. maj 2010

Kløver

Dorthemuzz skriver:

Tak for svar..

I gamle dage var der mange tradtioner omkring dne slags, nogle mente gudmor/gudfar var den der fik barnet, men har selv førhen googlet lidt, hvor der stod at det er faderne der skal lære barnet videre i den kristne tro.

Tror ikke det i dag bliver brugt som andet end at man bærer barnet som gudmor, i dag. Skulle det frygtelige ske at forældre dør mens barnet ikke er myndigt, tror jeg enten bedsteforældre eller ens søskende tager sig af ens barn, eller kommunen finder en løsning, nogle laver dog testamente, hvori de kan give ønske om hvor barnet skal bo, hvis man går bort. Så tror ikke i skal lægge så meget i det i dag, andet end at gudmor/gudfar er den der bærer barnet, ved dåben

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.