Gudmor/far..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.423 visninger
29 svar
0 synes godt om
29. april 2010

MinWilliam

Når vores barn engang skal døbes er vi blevet lidt uenige om hvem der skal bære ( staves ) Ham..

Hvem gør det i jeres familier?

Håber der er nogen der vil svare..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

merichs

Dorthemuzz skriver:

Når vores barn engang skal døbes er vi blevet lidt uenige om hvem der skal bære ( staves ) Ham..

Vi håber på at min forlovedes gode kammerat vil sige ja til at være gudfar. Vi er begge enige om at han er den helt rigtige til opgaven.  

Anmeld

29. april 2010

frk Jensen

Dorthemuzz skriver:

i min familie bære vi selv, så vi har kun faddere..

Hvis man får en søn, er det moderen der bære barnet, og hvis det er en pige er der faderen der bære.

Jeg syns at man selv skal have den oplevelse at bære sit barn op og jeg vil aldrig give den oplevelse videre til et andet familie medlem. Det er jo mit barn... Jeg var super stolt da jeg gik op af gulvet med min knægt

vi bruger kun faddere, og min søns faddere er min lillebror og storesøster

Håber du kan bruge det til noget.

KRam

Anmeld

29. april 2010

MinWilliam

Tak for svar..

Vi var blevet enig om at det skulle være min kæreste`s kusine da hun ikke selv kan få børn.. Men så kom kæresten hjem igår og sagde de havde snakket om det til hans far`s fødslesdag at når man er gudmor betyder det ikke at det er hende der får barnet hvis vi går bort..

Så nu vil have have en af bedsteforældrene til det.. Det syntes jeg bare ikke om..

Anmeld

29. april 2010

louise8723

vi gør det at kærestens bedste ven er gudfar, min bedste veninde gudmor.. og så har vi hver en bror der står faddere

Anmeld

29. april 2010

DK

Uhh det er meget forskelligt hvad vi gør i min familie.

Min bror og svigerinde fik deres tvillinger båret af henholdsvis min mor og min svigerindes mor. Altså farmor og mormor til guldklumperne.

Min anden brors to døtre bar hhv. min storesøster og hans kærestes storesøster.

Min søsters baby blev båret af mig  Jeg var med til fødslen og blev spurgt om jeg ville bære et par timer efter hun var født! Det havde de aftalt længe inden fødslen og jeg blev så rørt og glad over at blive spurgt.

Min baby (ja altså Kirstine på nu 6 år) bar jeg selv!! Jeg kunne slet ikke forestille mig ikke selv at bære hende og sige hendes navn højt. Hvis jeg får flere børn vil jeg også selv/eller min kæreste Mikkel bære barnet! Vi havde naturligvis faddere.

Anmeld

29. april 2010

frk Jensen

Dorthemuzz skriver:

Tak for svar..

Vi var blevet enig om at det skulle være min kæreste`s kusine da hun ikke selv kan få børn.. Men så kom kæresten hjem igår og sagde de havde snakket om det til hans far`s fødslesdag at når man er gudmor betyder det ikke at det er hende der får barnet hvis vi går bort..

Så nu vil have have en af bedsteforældrene til det.. Det syntes jeg bare ikke om..

Det er heller ikke fadderne der "får" børnene hvis i går bort. De skal bare sørge for at de blir opdraget i den kristne tro, hvis i som forældre skulle gå hen og dø. Dvs at hvis de blir adopteret til en anden familie, så må de ikke konventere dem til f.eks islam osv.

Jeg syns at i selv skal have den oplevelse at bære jeres barn.. Det er en STOR oplevelse...

Kram

Anmeld

29. april 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi valgte et rigtig godt vennepar til, at være gudforældre til vores børn. De kan ikke få børn selv, men det er ikke af den årsag vi har valgt dem. Det er igennem dem min mand og jeg mødte hinanden og manden i venneparret var også best man til vores bryllup. Vi synes, at det bare føltes rigtigt, at det var dem. De er begge en stor del af vores børns liv. Vi valgte så vores søskende som faddere (2 stk).

Da vores søn blev døbt var det gudmor som bar og da det var vores datter som blev døbt var det gudfar som bar.

Vi fik begge bag ved dem op af kirkegulvet og synes, at det var en stor oplevelse

Anmeld

29. april 2010

K&S

Hej

Her hos os er det min lillebror, der skal bære, det har vi været enige om i mange år - min mands søskende har begge børn, så vi synes det er oplagt, at det er min lillebror, fordi vi har så tæt et forhold

Det hedder jo faktisk ikke gudmor/gudfar længere, den betegnelse eksisterer ikke længere, nu bliver den der bærer bare kaldt "den bærende fadder" - men det har altså slet ingen betydning herhjemme, for vi vil stadig spørge min bror om han vil være gudfar

Vi er også, efter mange overvejelser, blevet enige om, at fadderne skal være henholdsvis 2 af mandens gode venner og 2 af mine gode veninder...!

Katja

Anmeld

29. april 2010

Ina33

Faren.

Ja i vores familie og blandt mine venner, har det altid været faren der har båret barnet.

Jeg synes dog lige så godt det kan være moren eller en helt tredje.

Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.