er der nogen her der er blevet hurtige gravide efter spontan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.336 visninger
26 svar
0 synes godt om
28. april 2010

sweet

hej..

jeg begyndte at bløde i lørdags og det viste sig så at jeg desværrre havde mistet.. kender ikke rigtig nogen der har prøvet at miste så vil høre jer her inde om der er nogen af jer der har prøvet det og hvor lang tid efter at i mistet er blevet gravide igen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Riksen

Hej du!

Vi var ude for en MA i november. Vi har prøvet at blive gravide lige siden, men desværre uden held. I marts var jeg til tjek på hospitalet, og lægen der scannede mig sagde, at der gennemsnitligt går 8 mdr. efter en abort før man er gravid igen. Der er selvfølgelig nogle, der bliver gravide efter kun tre uger, mens andre venter i et par år. Det er ikke til at sige, hvor længe I må vente, men jeg håber da ikke, at det bliver lang tid.

Anmeld

28. april 2010

patella

Jeg blev gravid indenfor samme cyklus som jeg mistede i marts 09. Og den graviditet mundede ud i lille Bastian der er 5 måneder nu  Så det kan sagtens lade sig gøre - men det er naturligvis forskelligt hvor hurtigt det går... 

Held og lykke og masser af  til dig!

Anmeld

28. april 2010

sweet

okay altid noget at høre det også kan ske at gå hurtigt det kan godt være jeg spørger dumt men hvad er det nu en MA står for??

Anmeld

28. april 2010

Riksen

sweet skriver:

okay altid noget at høre det også kan ske at gå hurtigt det kan godt være jeg spørger dumt men hvad er det nu en MA står for??

Det er helt ok

En MA er en missed abortion. Kroppen har forsøgt at holde på fosteret, selvom det er gået til grunde forholdsvis tidligt. Jeg var i 11. uge, da jeg begyndte at bløde lidt. Blev akutscannet, og der var intet liv at se. Kroppen har på en eller anden måde ikke "opdaget" at forsteret er dødt, og derfor er man stadig gravid og har symptomer, som hvis det var en sund graviditet.

Anmeld

28. april 2010

sweet

okay de sagde nemlig også til mig at kroppen nok først havde opdaget det nu.. men at den nok var holdt med at vokse omkring uge 7... så er glad for den opdagede det nu og ikke først fandt ud af det når jeg skulle til nakkefoldsscanning...

Anmeld

28. april 2010

businesstigger

MA er missed abortion hvilket betyder at kroppen helt eller delvist ikk skilder sig af med det døde foster.
SA er spontan abort hvor kroppen selv udstøder det hele.

Jeg oplevede selv en SA i feb. mnd. Skulle vente til graviditetshormonet hCG var i 0 efterfølgende for at sikre at det ikke var en graviditet uden for livmoderen. Men vi gik igang med det samme derefter. Jeg blev gravid igen i 2. cyklus derefter.

Anmeld

28. april 2010

sweet

okay har jeg haft den man kalder en SA så?? for i lørdags var mit hormontal på over 900 og igår fik jeg afvide den var nede på 72...

smil syntes det er lidt svært at finde rundt i og nok også lidt ved siden af mig selv da de fortalte mig det...

Anmeld

28. april 2010

Skytten0111

Har selv oplevet en SA. Og 2-3 måneder efter stod jeg med en positiv test og er nu i uge 17.

Så der er skam håb forude 

for at det snart bliver din tur igen.

Knus Heidi

Anmeld

28. april 2010

LinLin

SA 28. nov - positiv test 2. jan.

Er 20+6 i dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.