Hjælp! Hvad skal lillepigen hedde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2010

Lou87

Uha ja de navne, det er ikk nemt

Synes bestemt Camille er unikt, da man ikk hører det så tit.. Hvorimod  Aya Sofie er lidt "for" unikt ? Men det nok mere fordi jeg ikk er til dobbeltnavne, der er man jo så forskellige. Så ville jeg nok bare bruge Aya som du skriver, som kaldenavn og så ha Sofie eller en af mandens favoritter som mellemnavn ? Så har man måske gået lidt på kompromi. hihi.

Min egen lille pige skal hedde Liva - så det ville jeg da også forslå dig, det synes jeg bare er så fint Og har selv haft tænkt på Mille, Liv og Emilly også. Kan også godt li det ikk er alt for hørt.. Så derfor blev Mile hurtigt droppet igen, da det er blevet kæmpe boom de seneste år sys jeg. Vi endte med Liva, da både jeg og kæresten hedder noget med L og synes det ku være fint og forsætte forbogstavet

Held og lykke med det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

Nadia&Daniel

Navne jeg har i tankerne (20+0 i dag - og vi kender ikke kønnet før jeg føder, så navne har ikke lige været på tale herhjemme, men man har vel altid tænkt lidt over det)

-          Andrea : Pigenavn afledt af det græske drengenavn Andreas, der betyder "mandig". I perioden 1985-1996 fik 409 danske piger navnet Andrea. Ifølge Danmarks statistik var der 2796 personer med navnet Andrea i Danmark pr 1. januar 2008.

-          Clara : Latinsk pigenavn, der betyder "berømt". Kan også staves Klara. Hunkønsform af ordet clarus med betydningen "klar, tydelig". I perioden 1985-1996 fik 660 danske piger navnet Clara. Ifølge Danmarks statistik var der 4331 personer med navnet Clara i Danmark pr 1. januar 2008.

-          Filippa : Pigenavn afledt af det græske drengenavn Filip (Philip), der betyder "den der elsker heste". Kan også staves Philippa. I perioden 1985-1996 fik 20 danske piger navnet Filippa. Ifølge Danmarks statistik var der 768 personer med navnet Filippa i Danmark pr 1. januar 2008.

-          Nynne : Dansk pigenavn med ukendt betydning. Kan også staves Nønne. I perioden 1985-1996 fik 260 danske piger navnet Nynne. Ifølge Danmarks statistik var der 798 personer med navnet Nynne i Danmark pr 1. januar 2008.

-          Mathilde : Navn der på oldtysk betyder "styrke". I perioden 1985-1996 fik 385 danske piger navnet Mathilde. Ifølge Danmarks statistik var der 2175 personer med navnet Mathilde i Danmark pr 1. januar 2008.

-          Sara : Hebraisk pigenavn, der betyder "fyrstinde eller prinsesse". Navnet kendes også fra Biblen, hvor Sara var Abrahams hustru og stammoder til det jødiske folk. Kan også staves Sarah. I perioden 1985-1996 fik 4.292 danske piger navnet Sara. Ifølge Danmarks statistik var der 10118 personer med navnet Sara i Danmark pr 1. januar 2008.

-          Sofie : Pigenavn, der er afledt af det græske Sophia, hvis betydning er "visdom". Er også navnet på en martyr, der døde i 120. Kan også staves Sophie. Navnet er tillige båret af syv danske dronninger, tidligst af den russiske prinsesse Sofie (ca. 1141-1198), der var gift med Valdemar den Store. Navnedato den 15. maj. Svarer desuden til Sophia og Sofia. I perioden 1985-1996 fik 5.146 danske piger navnet Sofie. Ifølge Danmarks statistik var der 14912 personer med navnet Sofie i Danmark pr 1. januar 2008.

-          Stella : Pigenavn, der på latin betyder "stjerne". I perioden 1985-1996 fik 187 danske piger navnet Stella. Ifølge Danmarks statistik var der 1166 personer med navnet Stella i Danmark pr 1. januar 2008.

Fra http://www.baby-navne.dk/ (bedst hjemmeside ever med navne)

Anmeld

16. juni 2010

Lunae

Mange tak for endnu flere muligheder Det er jo en navne jungle uden lige.. Jeg er nu i uge 31 og vi er ikke blevet klogere herhjemme.. Håber sgu snart, at det kommer!

Anmeld

16. juni 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

min dejlige datter hedder Isabel  og min mand og jeg var enige da jeg kom på navnet.. for vi kunne ikk blive enige om et navn før navnet isabel dukkede på

Anmeld

16. juni 2010

saxa

Er mest til Silke - det skulle bebsen have heddet her, hvis det ikke var en dreng.. Hehe.. Men Aya er jeg også ret vild med.. Vores datter hedder Yasmin

Anmeld

16. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Lunae skriver:

Mange tak for endnu flere muligheder Det er jo en navne jungle uden lige.. Jeg er nu i uge 31 og vi er ikke blevet klogere herhjemme.. Håber sgu snart, at det kommer!

Åh altså det er også bare svært den slags. Har i overvejet at stryge de navne i har forslået her, og så se om i kan finde nogle andre i kan lide? Og som i begge måske er enige om...

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.