Hvor mange Juli07 unger bruger stadig ble?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.509 visninger
24 svar
0 synes godt om
28. april 2010

Astrid P

Altså, Smilla viser stadig OVERHOVEDET ingen interesse i at gå på toilet! Hun har lavet stort på toilettet 2 gange, men det var nærmest tilfældigt. Jeg tror godt, at hun kan mærke når hun tisser, for af og til siger hun: "Nu tisser jeg, mor." Men hvis jeg prøver på allermest pædagogiske vis at få hende til at tisse på toilettet, så går hun nærmest i bro, for hun giiiiider ikke!
Skal man begynde at gå i panik? Hvornår er det 'normalt' at børn smider bleen?
Er der andre med lige så træge børn som mit?

KH Astrid - mega førstegangsmor!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

Anja

Jeg tror altså, at Smilla er ganske normal  Jonas stoppede først med bleen da han var 3 år og et par mdr. Han var ikke klar før og startede derfor i børnehaven med ble. Dengang fik vi at vide, at det var ganske normalt og han startede da også med 3 andre drenge og alle brugte ble.

Elias smed jo bleen allerede i februar. Vi havde ferie i uge 7 og da han viste interesse tog vi bleen af og det gik fint. Efter en uge uden ble om dagen ville han heller ikke have den på om natten.

Jeg tror det vigtigste er at mærke, hvornår barnet er klar. Hvis du presser dit barn, er jeg overbevidst om, at det giver bagslag. Du kan risikere at give dit barn et anstrengt forhold til toiletbesøg.

- bare et par ord om min erfaring, er sikker på, at der er andre af de klog juli-damer, der også har erfaring at dele ud af.

Anmeld

28. april 2010

Millebasse

Tror heller ikke du skal bekymre dig! Vent til hun viser at hun er klar til at komme af med bleen og grib den så der..

Bastian så at de store i dagplejen gik på potte og så gik det lidt af sig selv derfra, da han gerne ville gøre som dem.. Startede med at have den af om dagen og på til middagsluren og om natten. En dag ville han ikke have den på til middagsluren og ej heller om natten.. Han har været blefri siden slutningen af december..

Anmeld

28. april 2010

Bamme

Det samme her.

Det kommer når det kommer.

Anmeld

28. april 2010

..

Nu ved jeg jo ikke om hun bruger bodyer eller undertøj? Smilla brugte bodyer indtil hun stoppede med at bruge ble.

For hende var det kæmpe stort og sejt at vi var ude og købe en masse fint undertøj til hende og det ville hun gerne have på uden ble og siden har hun været renlig og har ikke det mindste problem med toiletbesøg (har dog også haft en aftale som vi er ved at trappe ud af med 1 vingummibamse for tis og 2 for det store..) - Smilla viste ikke den mindste interesse i at skulle på toilet inden..

Anmeld

28. april 2010

Hyner

Emma bruger kun ble om natten, og der går nu alligevel et stykke tid inden den forsvinder, da hun nu væder i den igen...

Men ellers ja som de andre siger så vent, og tving hende endelig ikke...

Emma sidder selv på toilet med enten en bog eller hendes gameboy og hun skubber selv døren i når vi går ud. Hun kan snildt sidde der i halve timer, og hun hygger for vildt.

Det kommer når det kommer, helt rolig...

Knusser

Anmeld

28. april 2010

ivfmarie

Malte bruger ble, og vi har ingen intentioner om pottetræning eller det der ligner før vi rammer sommerferien, hvor vi har tid og nærvær til at hjælpe ham (og så er det jo nemt hvis han kan rende i bare røv, så vi slipper på uheld i bukserne)

Freja blev renlig på samme måde - én uge i sommerferen med ekstra fokus på toiletbesøg, og vupti, så var hun renlig.

Marie  - der, meget a propros denne snak, har opdaget at knibeøvelserne åbenbart ikke har været effektive nok da jeg lige skulle sjippe til træningen i dag

Anmeld

28. april 2010

Mikkelmusen

Filuca har også stadig ble på

Anmeld

28. april 2010

Muffinmus

William bruger også stadig ble de fleste dage.Nogle dage går det ok med ikke at have den på hjemme, mens andre dage går det galt. Han er selv meget med til at bestemme om han vil have den på eller ej.

Men når den er afe hjemme er han tit god til at tisse på potte eller toilettet.Det bestemmer han også selv hvilken en han vælger.

Men der går lang tid før han erhelt blefri om dagen, for han mangler stadig at huske det når han leget vildt med andre børn:-)

Anmeld

28. april 2010

Susan1978

kopierer lige IVF svar..

EMil  "bruger ble, og vi har ingen intentioner om pottetræning eller det der ligner før vi rammer sommerferien, hvor vi har tid og nærvær til at hjælpe ham (og så er det jo nemt hvis han kan rende i bare røv, så vi slipper på uheld i bukserne)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.