Hvor meget skal børn selv bestemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

slettet_7530

Eva skriver:

Altså, han bor her og er her...men han vil bare gerne sove hos far hveranden dag...tænker det er lidt en periode og jo det samme som når han sover meget hos mine forældre feks.. men kan godt forstå det må være hårdt bare at lade det hele sejle...mine er fast hos ham hveranden fredag til søndag og så ser de ham dagligt ellers...men bor her..

Jeg er lidt imod de der flydende regler, jeg mener at børn har godt af at vide hvor de står dermed også hvor de sover jeg tror jeg ville gøre det klart at han er sammen med far i hverdagene men sover i sin seng hos dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Honningblomst

albertesmor skriver:

Jeg er lidt imod de der flydende regler, jeg mener at børn har godt af at vide hvor de står dermed også hvor de sover jeg tror jeg ville gøre det klart at han er sammen med far i hverdagene men sover i sin seng hos dig.

Ok..det er jo en holdning...her i huset må man gerne have venner sovende i hverdagen og sove ude hos venner og bedsterne alt man vil...så det er den måde de kender...nok også derfor jeg synes det er fint nok overfor far, netop fordi det hos ham er ligesom med bedsteforældrene, noget man nogle gange ønsker.

De er fast hos far hveranden weekend...undtagen den store han har selv valgt fra...

Anmeld

22. april 2010

henh01

Jeg er lidt i samme båd som de andre der skriver på indlægget. Jeg synes heller ikke han er gammel nok til at bestemme/tage beslutninger om hvor han skal være eller lign. Men samtidig skal hans ønsker heller ikke negliseres. Han skal vide at han bliver hørt og forstået, men efter min mening er I ansvarlige for hvordan samværet mellem barn og far forløber.

Er han ikke hos sin far en hel weekend - uden at komme hjem til dig når far er på arbejde? - Tænker at hvis en weekend hver 14. dag ikke er nok kan I måske prøve at han har ham fra torsdag til søndag og så er hos ham fra torsdag til søndag uden at komme hjem til mor. Han kan måske føle at han er der minimalt fordi han tilmed er hos mor. Hvorfor er jeg så ikke hos far på mor-dage? Kan du følge mig?

Anmeld

22. april 2010

Honningblomst

henh01 skriver:

Jeg er lidt i samme båd som de andre der skriver på indlægget. Jeg synes heller ikke han er gammel nok til at bestemme/tage beslutninger om hvor han skal være eller lign. Men samtidig skal hans ønsker heller ikke negliseres. Han skal vide at han bliver hørt og forstået, men efter min mening er I ansvarlige for hvordan samværet mellem barn og far forløber.

Er han ikke hos sin far en hel weekend - uden at komme hjem til dig når far er på arbejde? - Tænker at hvis en weekend hver 14. dag ikke er nok kan I måske prøve at han har ham fra torsdag til søndag og så er hos ham fra torsdag til søndag uden at komme hjem til mor. Han kan måske føle at han er der minimalt fordi han tilmed er hos mor. Hvorfor er jeg så ikke hos far på mor-dage? Kan du følge mig?

Jo, kan jeg godt..men altså, de går jo bare over til far når de vil...så de ser ham dagligt...lige nu ville han bare sove der lidt mere, det har han ikke gjort i laaaaang tid..altså før var det bare den faste weekend. Den er helt fast, hos far, men de får lov at se far alt det de vil...det har været et valg fra starten, at man ser mor og far i hverdagene og ikke kun få dage. Hvis det nu passede dårligt ind, så havde vi sagt nej selvfølgelig...men når han ønsker at sove hos far, så kan jeg slet ikke se det dårlige i det...præcis som hvis det var hos mormor, hvor den store sover i hvert fald tre nætter om ugen..

Anmeld

22. april 2010

Lady Marion <3

Eva skriver:

Jeg ved at han savner ham meget også og har savnet alene tiden...den der uden en lillebror der er på konstant...ikke nemt at være storebror hos far og midterbarn hos mor.

Men tror bare han har det sådan at han vil begge lige meget...rent praktisk bor han jo her...altså jeg følger i skole og henter og han er her indtil far evt henter mellem 15 og 16 og så kommer han om morgenen...det er ikke sådan jeg ville lade ham bo en uge hvert sted..han ville bare sove hos far hveranden dag..

Jeg tror det er rigtigt forvirrende at skulle sove hos mor el far hver anden dag , men lad det dog komme an på en prøve   I kan jo snakke sammen ..

Anmeld

22. april 2010

Honningblomst

Muffi . skriver:

Jeg tror det er rigtigt forvirrende at skulle sove hos mor el far hver anden dag , men lad det dog komme an på en prøve   I kan jo snakke sammen ..

Ja, tror også han bliver træt af det ret hurtigt...nu skal han i sommerhus med mine forældre i weekenden og så er den weekend jo væk...men tror bare det bliver som hele tiden. Når han vil sove hos far, så spørger han som han gjorde her til aften og så aftaler mig og Rasmus om han kan det, så er det os der bestemmer men tager hensyn til hans ønsker.

Bertram havde sagt det til hans far og ikke mig, så vi tager det ikke op mere...så det samme som hele tiden. Tusind tak for hjælpen....

STORT kram...

Anmeld

22. april 2010

henh01

Jeg synes det er rigtig fint at jeres børn kan rende frit hos far og mor. Jeg ville dog anbefale at han stadig sov hjemme for at sikre at han har en tryg base hvor han føler sig helt hjemme. Børn har brug for 1 hjem hvor de kan udvikle sig i ro og mag. Hvis man deler børnene 50-50 uanset om det er hveranden uge eller hveranden dag - oplever man ofte at børnene har svært ved at finde ro og bliver stresset over ikke at have sin base. Selvfølgelig kan han sove mere hos sin far når han nu har et ønske om det, men hveranden dag virker lidt uoverskueligt - specielt for et barn på 7. Ja han har selv ytret ønske herom, men han ved ikke hvad det indebære og foreslår det måske selv for at far ikke skal være alene. Måske I kunne prøve en lidt mere uformel aftale om at han sover hos sin far når han har lyst og ikke nødvendigvis hveranden dag. Som når ens børn vil sove hos mormoren fordi det er hyggeligt - men det gør de jo heller ikke hveranden dag for børn har også brug for en fast hverdag som de kun får hjemme hvor tingene er som "de plejer".

Håber det kan hjælpe dig lidt.

Anmeld

22. april 2010

Honningblomst

henh01 skriver:

Jeg synes det er rigtig fint at jeres børn kan rende frit hos far og mor. Jeg ville dog anbefale at han stadig sov hjemme for at sikre at han har en tryg base hvor han føler sig helt hjemme. Børn har brug for 1 hjem hvor de kan udvikle sig i ro og mag. Hvis man deler børnene 50-50 uanset om det er hveranden uge eller hveranden dag - oplever man ofte at børnene har svært ved at finde ro og bliver stresset over ikke at have sin base. Selvfølgelig kan han sove mere hos sin far når han nu har et ønske om det, men hveranden dag virker lidt uoverskueligt - specielt for et barn på 7. Ja han har selv ytret ønske herom, men han ved ikke hvad det indebære og foreslår det måske selv for at far ikke skal være alene. Måske I kunne prøve en lidt mere uformel aftale om at han sover hos sin far når han har lyst og ikke nødvendigvis hveranden dag. Som når ens børn vil sove hos mormoren fordi det er hyggeligt - men det gør de jo heller ikke hveranden dag for børn har også brug for en fast hverdag som de kun får hjemme hvor tingene er som "de plejer".

Håber det kan hjælpe dig lidt.

Jo jo... det var bestemt også kun sådan vi ville...jeg ville aldrig nogensinde byde mine børn at bo halvt hvert sted...det samme sagde Rasmus også da Bertram snakkede om det, at vi havde bestemt det ikke skulle være sådan, fordi det ikke var det bedste.

Men ja, vi lader det være som bare hygge ekstra sove hos far nætter når han spørger om det...præcis som i dag hvor han spurgte om han ukke nok måtte sove hos far og rasmus og jeg bestemte og tog ansvaret....sådan vil det blive...ville aldrig gå ind og lave det som fast...men vil han sove der tit i en periode, så tror jeg også det er fordi han har brug for det....og det synes jeg jo er rart at han så kan...at det ikke kun er vores behov men også børnenes...uden de dog skal stå med det endelige ansvar.

Men tusind tak for hjælpen..

Knus..

Anmeld

22. april 2010

henh01

Lyder meget fornuftigt. Han er jo også en dreng der har brug for sin far. En solstråle historie med så god kommunikation mellem skilsmisse-forældre

Anmeld

22. april 2010

Honningblomst

henh01 skriver:

Lyder meget fornuftigt. Han er jo også en dreng der har brug for sin far. En solstråle historie med så god kommunikation mellem skilsmisse-forældre

Ja, lige præcis, han har nemlig brug for sin far og far som mand..til at spille med og lege med på en helt anden måde...og så er det nok bare ikke nemt altid at være i forhold til en eller to søskende, lige nu er det ren fokus, opmærksomhed og omsorg helt udelt.

Ja, vi har i hvert fald valgt at det er vigtigt at de kan se os begge meget, og det koster da lidt på andre områder...men altså, børnene er vigtigst, synes vi. Men det er skisme da ikke nemt, altid..men hvem har det altid nemt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.