Hvor meget skal børn selv bestemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.248 visninger
24 svar
0 synes godt om
22. april 2010

Honningblomst

Hvor meget synes I børn selv skal bestemme i forhold til hvem de er hos hvornår....og hvor meget får jeres børn lov til at bestemme?

Jeg sidder lidt med en problematik omkring Bertram der har meldt ud at han vil bo halvdelen af tiden hos sin far (fordi det er synd for far.. ) vi har aldrig sagt noget der bare minder om at det er synd for den anden eller at vi savner og er kede når drengene ikke er hjemme...og vi siger altid at vi hygger og laver noget børn ikke kan osv når de ikke er hjemme.

Men altså, skal man lade dem bestemme eller bestemme for dem...?

Knus Eva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Lady Marion <3

Eva skriver:

Hvor meget synes I børn selv skal bestemme i forhold til hvem de er hos hvornår....og hvor meget får jeres børn lov til at bestemme?

Jeg sidder lidt med en problematik omkring Bertram der har meldt ud at han vil bo halvdelen af tiden hos sin far (fordi det er synd for far.. ) vi har aldrig sagt noget der bare minder om at det er synd for den anden eller at vi savner og er kede når drengene ikke er hjemme...og vi siger altid at vi hygger og laver noget børn ikke kan osv når de ikke er hjemme.

Men altså, skal man lade dem bestemme eller bestemme for dem...?

Knus Eva

Hvor gammel er det Bertram er ??

Anmeld

22. april 2010

Honningblomst

Muffi . skriver:

Hvor gammel er det Bertram er ??

7 år... og det er ikke sådan noget protest noget eller jeg vil vil vil VIL....det var bare noget han sagde at han ville nu.. måske bare en periode...tror også han nyder de der aleneaftener med sin far og så bliver han sat af og puttet ind på sofaen om morgenen hos mig, når hans far skal på arbejde...

Anmeld

22. april 2010

Phoenix

Hvor gammel er Bertram ?

Børn har jo nogle gange en stor retfærdighedstrang. Så måske derfor hans udmelding ?

Men derudover synes jeg ikke børn i en for tidlig alder skal bestemme eller tage stilling til den slags beslutninger ( medmindre de har det forfærdelig hos den anden ). Især fordi de ikke kan tage ansvar for konsekvenserne af sådanne beslutninger.

Det er bare sådan jeg ser det

Anmeld

22. april 2010

Lady Marion <3

Eva skriver:

7 år... og det er ikke sådan noget protest noget eller jeg vil vil vil VIL....det var bare noget han sagde at han ville nu.. måske bare en periode...tror også han nyder de der aleneaftener med sin far og så bliver han sat af og puttet ind på sofaen om morgenen hos mig, når hans far skal på arbejde...

Årh hvor er det svært   Umiddelbart ville jeg sige nej ,, han skal ikke have lov at bestemme , men det er kun pga det grundlag at det er synd for far ,, Havde han sagt , jeg savner far og jeg vil være ligeså meget hos far som mor så tror jeg at jeg havde tænkt anderledes ,,,   Det er nok fordi jeg tænker tilbage på mine forældres skilsmisse , der valgte jeg at bo hos min far , kun pga jeg syntes det var synd hvis han skulle være alene   (min søster ville bo hos min mor) 

Anmeld

22. april 2010

Ina33

Jeg synes børn skal være meget gamle for selv at kunne bestemme hvornår de vil være hos hvem. Jeg husker selv min tid som skilsmissebarn, som det rene kaos ind imellem. Ofte fik jeg selv lov til at bestemme hvor jeg gerne ville være, og jeg kunne slet slet ikke gennemskue konsekvenserne af mine valg!

Min egen datter på 9 år, har slet ingen indflydelse på hvor hun må være hvornår. Hendes far og jeg bestemmer 100%. Vi tager ansvaret fra hende, og hun skal ikke blive stresset over at tænke over om hun nu helst vil hjem til mor eller far i dag...

Louise

Anmeld

22. april 2010

slettet_7530

Jeg mener ikke han er gammel nok til at tage den beslutning, men omvendt synes jeg helelr ikke der skal siges nej for at siges nej, overvej om det ville kunne lade sig gøre, er far interesseret idet eller ej, prøv at forklare ham at far sagtens kan være alene og har det ok med det, men er han insisterende og far også gerne vil ja hvorfor få ikke prøve det af?

Anmeld

22. april 2010

Honningblomst

Muffi . skriver:

Årh hvor er det svært   Umiddelbart ville jeg sige nej ,, han skal ikke have lov at bestemme , men det er kun pga det grundlag at det er synd for far ,, Havde han sagt , jeg savner far og jeg vil være ligeså meget hos far som mor så tror jeg at jeg havde tænkt anderledes ,,,   Det er nok fordi jeg tænker tilbage på mine forældres skilsmisse , der valgte jeg at bo hos min far , kun pga jeg syntes det var synd hvis han skulle være alene   (min søster ville bo hos min mor) 

Jeg ved at han savner ham meget også og har savnet alene tiden...den der uden en lillebror der er på konstant...ikke nemt at være storebror hos far og midterbarn hos mor.

Men tror bare han har det sådan at han vil begge lige meget...rent praktisk bor han jo her...altså jeg følger i skole og henter og han er her indtil far evt henter mellem 15 og 16 og så kommer han om morgenen...det er ikke sådan jeg ville lade ham bo en uge hvert sted..han ville bare sove hos far hveranden dag..

Anmeld

22. april 2010

Honningblomst

albertesmor skriver:

Jeg mener ikke han er gammel nok til at tage den beslutning, men omvendt synes jeg helelr ikke der skal siges nej for at siges nej, overvej om det ville kunne lade sig gøre, er far interesseret idet eller ej, prøv at forklare ham at far sagtens kan være alene og har det ok med det, men er han insisterende og far også gerne vil ja hvorfor få ikke prøve det af?

Han vil bare gerne sove hos far hveranden dag.. kommer hjem til mig om morgenen og jeg henter i skole og han er her til sen eftermiddag..så det er jo ikke sådan han skal bo der halvdelen af tiden...sidder og tænker lige nu at det jo bare er lidt det samme som når han sover hos mormor eller farmor.. måske der bare skal fyldes på den konto og så bare være alenesøn engang imellem...

Anmeld

22. april 2010

Honningblomst

Loppe skriver:

Jeg synes børn skal være meget gamle for selv at kunne bestemme hvornår de vil være hos hvem. Jeg husker selv min tid som skilsmissebarn, som det rene kaos ind imellem. Ofte fik jeg selv lov til at bestemme hvor jeg gerne ville være, og jeg kunne slet slet ikke gennemskue konsekvenserne af mine valg!

Min egen datter på 9 år, har slet ingen indflydelse på hvor hun må være hvornår. Hendes far og jeg bestemmer 100%. Vi tager ansvaret fra hende, og hun skal ikke blive stresset over at tænke over om hun nu helst vil hjem til mor eller far i dag...

Louise

Altså, han bor her og er her...men han vil bare gerne sove hos far hveranden dag...tænker det er lidt en periode og jo det samme som når han sover meget hos mine forældre feks.. men kan godt forstå det må være hårdt bare at lade det hele sejle...mine er fast hos ham hveranden fredag til søndag og så ser de ham dagligt ellers...men bor her..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.