Hvad ville du vælge?/eller har valgt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

Gittemor09

Limya skriver:

er det godt for øjnene så da en anden skrev at de så ikke får ilt?? eller?

altså min kæreste bruger linser... og på et tidspunkt fik han månedslinser fordi han ikke var så god til at skifte dem hver dag....

og han havde ingen problemer med dem.. måske er det forskelligt fra person til person.. men man kan jo få en prøveperiode på hver slags (1 dag, 24 timer, eller månedslinser) og så se hvad der er bedst..!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

ekzunz

Jeg har brugt kontaktlinser i ca. 13 år - og jeg synes det er dejligt nemt. Det er 1-dagslinser som bare skal smides ud efter brug og så et par friske i næste morgen.

Jeg har også et par 35-kroners briller fra Netto, som jeg bruger når jeg fx. spiller på pc eller PS3 - så glemmer jeg nemlig at blinke og så bliver de lidt tørre og slørede (tror nok at det er det der er grunden....)

Men jeg synes det er dyrt - jeg giver 298 kr. pr. md

Anmeld

22. april 2010

Marco2

Bruger både linser og briller.

Hvis ikke hornhinden får ilt kan man få det der hedder karindvækst hvor blodårerne indtil hornhinden vokser, for på den måde at give hornhinden ilt, som den ikke får bag linserne. Og hvis det står på i længere tid kan dele af hornhinden dø, så man får "sorte pletter" i sit synsfelt.

Bruger mine linser når jeg skal dyrke sport, og mine briller mest til hverdag. Men jeg har flere par briller så jeg kan skifte alt efter humør og beklædning den dag.

AG

Anmeld

22. april 2010

NoName

Jeg skal til at starte med enten briller eller linser.. men jeg er mest til linser, briller er IKKE bare MIG.. fordele og ulemper. kom med gode råd

Har stemt andet...

FORDI, jeg bruger briller idag og er træt af dem, men dur ikke til de der linser, jeg er bare ikke go til at prikke mig selv i øjnene hver dag... og fordi, det jeg ønsker mig mest (ud over at min families bedste) er en lasek operation:

http://www.godtsyn.dk/?gclid=CKOIhe_lmqECFQ813godUGigNw

Men det er altså lidt dyrt, men er overbevist om at det er alle pengene værd, så jeg er i gang med at spare sammen.

NoName 26+1

Anmeld

22. april 2010

Muffinmus

Har haft linser i over 12 år.

HADER briller, de er grimme, dugger, falder af, bliver ridset, kan bøjes når man sidder på dem, skjuler folks ansigter og gør dem sjældent en tjeneste ud over at de naturligvis ser bedre:-)

Anmeld

22. april 2010

Koen.

har begge dele

Anmeld

22. april 2010

oo

jeg har brugt briller i en ti år nu, jeg er lidt nærsynet, så jeg gider ikke bruge den 24/7 i starten af tyverne fik jeg den ide at jeg ville have linser, men jeg kan simpelthen ikke få dem ind i øjnene!! damen i brillebutikken fik et hysterisk anfald på mig fordi jeg bare ikke kunne holde mine øjne åbne så hun kunne sætte dem ind så jeg er fortsat med briller, det har jeg det nu en gang bedst med. jeg har forresten nogen "uden stel", så det forstyrrer ikke rigtig andres opfattelse af mit ansigt

Anmeld

22. april 2010

KarinaIda

Limya skriver:

Jeg skal til at starte med enten briller eller linser.. men jeg er mest til linser, briller er IKKE bare MIG.. fordele og ulemper. kom med gode råd

Altså jeg har begge dele...

Fordele briller: Intet der genere inde i øjnene, mærker ikke man har dem på

Ulemper briller: Sidder nogle gange i vejen hvis man skal klø øjne, træls når det regner, små børn vil meget gerne have fingrene i dem

Fordele linser: Ingen forandringer på dig, som folk kan se

Ulemper linser: Kan genere øjnene så de klør, løber i vand osv, hvis man får øjenbetændelse eller noget kan kan ikke gå med linser..

Mit råd til dig ang briller/linser, det vil helt klart være at du skal anskaffe dig begge dele, da du kan skifte mellem dem, og så pga de fordele og ulemper jeg har skrevet...
Jeg ville i tidernes morgen heller ikek have briller, men kun linser... Og er den dag i dag MEGET glad for jeg har begge dele, for ens øjne bliver virkelig meget generet engang imellem af linser og der er det bare ret og kunne pille dem ud og så tage sine briller på....

Anmeld

22. april 2010

lion

Jeg har begge dele.

Men jeg er mest til linser, da jeg hader briller om vinteren de dugger eller blive våde når det regner.

Men jeg har briller til hvis jeg bliver syg, der gider jeg ikk linser

Anmeld

23. april 2010

Unalisa

Tak for jeres gode råd og besvarelse alle sammen... Jeg har nu bestemt for at have begge dele...og så tror jeg jeg starter med 1 dags linser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.