Hvad ville du vælge?/eller har valgt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville du vælge/eller har valgt)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.556 visninger
22 svar
0 synes godt om
22. april 2010

Unalisa

Jeg skal til at starte med enten briller eller linser.. men jeg er mest til linser, briller er IKKE bare MIG.. fordele og ulemper. kom med gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Risen

Har ingen gode råd , men ville personligt selv benytte mig af linser.. Sys briller kan være flotte til nogle personer men kan nu bedst lide uden  

Anmeld

22. april 2010

Sofia

Jeg bruger linser, men har også briller, og dem bruger jeg ca. en gang om ugen, det har mine øjne bedst af så de får en lille pause fra linserne. Fordelene ved linser er at man kan se med hele øjet og ikke kun den del der er bag brillen;-) Og hvis man dyrker sport er det nemmere med linser, da man hele tiden skal passe på brillerne ellers. Og briller dugger, og er også upraktiske i regnvejr. 

Fordelene ved briller er til gengæld at man hurtigt lige kan tage dem af hvis man skal have en middagslur på sofaen - man må ikke sove med linser på, da hornhinderne derved ikke får ilt..

Håber du finder det der er bedst for dig

Anmeld

22. april 2010

otlitrom

Jeg har begge dele. Jeg går mest med linser, da jeg bl.a. cykler 12 km om dagen og træner en del. Jeg bryder mig ikke om at dyrke sport med briller på. De irriterer mig! Derudover vil jeg gerne kunne bruge "smarte" (billige) solbriller, og have ti forskellige slags.. Det er for dyrt med styrke!! Der er UV-filter i mine linser, så det behøver jeg ikke tænke på med solbrillerne..

Jeg har briller liggende, for nogle dage synes jeg linserne er trælse.. Specielt når jeg har feber, eller mine øjne er irriterede. Så er det super rart at tage brillerne frem.

Jeg er glad for min kombi-løsning. Så har jeg også to look's, og det er da meget sjovt! Mine briller er grønne, og ret markante.. Men de passer lige præcis til mig! Der er et hav af briller, så der er helt sikkert også nogle som du vil synes er super seje!

Så her var lidt for og imod. Har ikke stemt!

Anmeld

22. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Fordi ejg syntes det er meget pænt og jeg ikke har lyst til at rode mig selv i øjene

Anmeld

22. april 2010

Low

Jeg har stemt linser MEN jeg har ikke nogle problemer med mine øjne så jeg sår hverken med briller eller linser. 

Min ven har fortalt mig at han synes at det er lidt besværligt det med at skulle tage dem i og ud hver dag og man skal huske at tage dem ud inden man sover. Han bruger ikke linser mere men da han gjorde der brugte han briller og linser 50/50, han skiftede meget. Når han skulle være fuld så tog han briller på for han synes det er besværligt at tage dem ud når han var fuld.

Hvis det var mig der stod mellem valget så ville jeg bruge linser det meste af tiden men jeg ville have nogle briller liggene på hylden til hvis jeg vidste at det ville være besværligt at have linser i i løbet af dagen eller hvis jeg hurtigt skulle ud og handle eller bare ligge og se tv hele dagen så ville jeg have brillerne til det tror jeg.

Anmeld

22. april 2010

LinLin

Jeg har linser på til hverdag, men har også et par billige til herhjemme (aften/weekend, hvor jeg ikke lige gider tage linser på)

Jeg arbejder i en vuggestue og det er ikke særligt praktisk med briller Desuden synes jeg ikke briller er specielt pænt til mig...

Anmeld

22. april 2010

Unalisa

er der ikke 24 timers linser??? hvor man også må sove med dem

Anmeld

22. april 2010

Gittemor09

Limya skriver:

er der ikke 24 timers linser??? hvor man også må sove med dem

jo, det er der... der er også månedslinser...

Anmeld

22. april 2010

Unalisa

Gittemor09 skriver:

jo, det er der... der er også månedslinser...

er det godt for øjnene så da en anden skrev at de så ikke får ilt?? eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.