N&J skriver:
Ja, den askesky/ eller partikler ville jeg også have tænkt især va generende for netop folk med astma og da især for små børn, deres lunger er ikke lige så hærdede som vores, til tros for diverse lungesygdomme.. Håber da at I får det bedre,
hvordan forholder I jer egentlig til det, jeg tænker hvilke forholdregler du tager??
Jeg havde slet ikke skænket det en tanke, før vi begyndte at hoste og være tørre i mund og svælg, og bilerne blev beskidte konstant - først der slog det mig at folk havde snakket om den her askesky.
Vi holder os mest indendørs, og min datter er hjemme fra børnehave (jeg går hjemme alligevel), da hun hoster for meget til at fungerer normalt. Men dagligt er vi altså også ude, og det er ikke sådan at vi beskytter os mod noget udendørs. Vi lufter også dagligt ud, men sørger for at der er gennemtræk i 5 minutter ad gangen, istedet for at vinduerne står åbne det meste af dagen som normalt. Og så får min datter både hendes astmamedicin samt hostesaft, og så en masse at drikke.
Anmeld