Mærketøj....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

Honningblomst

Pia. skriver:

Min store søn går en del op i det - han har bestemt nogle ynglings mærker og syntes det er fedt at have på, men han kan sagtens gå i helt "alm." mærker...

Så alder ved jeg ikke med sikkerhed, jeg tror Mikkel har valgt nogle mærker fordi nogen fra klassen har de mærker og fordi jeg bakker ham op I det er fedt tøj han kan lide, men jeg bruger også meget tid på at fortælle ham at det ikke KUN er de mærker der dur, og at helt alm. tøj er okay og det syntes han heldigvis også selv...

Knus Pia...

Ja, det med kammeraters påvirkning er nok også en del...eller om de påvirkes af kammerater...i jeppes klasse går de op i det, siger han..men han gider ikke, synes det er fjollet, så egentlig skal jeg jo bare se det som et sundhedstegn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Lullaby

Jamen jeg køber aldrig mærketøj medmindre at h&m og tøj&sko er mærketøj  Synes ikke det er pengene værd.. i år da købte jeg for 1 gang en flyverdragt der var sidste års model til Bella. Den var sat 400 ned og jeg tænkte at denne gang ville jeg ofre lidt men den holdt ikke engang 1 sæson!! Det gør jeg altså ikke en anden gang

Anmeld

21. april 2010

ekzunz

Herhjemme går Kenneth på 15 udelukkende i mærketøj - han har så ikke så meget, men det er jo hans valg. Kasper på 13 har noget - men ikke så meget og kan fint gå i alle mulige mærker uden at de skal hedde noget bestemt.  Vi var til klassefest i Kaspers 6. klasse og samtlige drenge havde mærke-bukser på, mens pigerne havde helt alm. tøj på.

Min helt egen teori er at når drengene begynder at interessere sig for mærkevarer, så er det G-star, Samsøe&Samsøe osv., hvor imod piger på 12-13 år lige så gerne vil have Vero Moda, Vila osv. det behøver altså ikke nødvendigvis være så dyrt for pigernes vedkommende.

Men jeg må indrømme at vi selv har hjulpet til, ved bl.a. rimelig tidligt at give dem mærke-boxershorts mv., men jeg vil altså hellere have en pop-dreng end en sorthåret, piercet dreng med skotsk-ternede busker...

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Znuzke skriver:

Herhjemme går Kenneth på 15 udelukkende i mærketøj - han har så ikke så meget, men det er jo hans valg. Kasper på 13 har noget - men ikke så meget og kan fint gå i alle mulige mærker uden at de skal hedde noget bestemt.  Vi var til klassefest i Kaspers 6. klasse og samtlige drenge havde mærke-bukser på, mens pigerne havde helt alm. tøj på.

Min helt egen teori er at når drengene begynder at interessere sig for mærkevarer, så er det G-star, Samsøe&Samsøe osv., hvor imod piger på 12-13 år lige så gerne vil have Vero Moda, Vila osv. det behøver altså ikke nødvendigvis være så dyrt for pigernes vedkommende.

Men jeg må indrømme at vi selv har hjulpet til, ved bl.a. rimelig tidligt at give dem mærke-boxershorts mv., men jeg vil altså hellere have en pop-dreng end en sorthåret, piercet dreng med skotsk-ternede busker...

Jeg tror slet ikke Jeppe begynder på det....kunne faktisk forestille mig at han synes det er fedt at være anderledes... men ved det ikke, måske han bare finder det dumt, sådan har han det nu. Men når eller hvis dagen kommer, så bliver det bare som hos jer...jo flere penge tøjet koster jo mindre får de..

Anmeld

21. april 2010

Lone Jakobsen

emma er snart 11 og går en del op i det.

elian er 5 og går bare op i at farverne skal passe sammen

Anmeld

21. april 2010

slettet_7530

Min store dreng på snart 9 er fløjtende ligeglad med hvad han har på, men skal han selv vælge i klædeskabet bliver det oftest en Molobluse eller Katvig, Molo fordi de har det fede print, Katvig fordi det er behageligt at have på.

Den lille på 3 vælger selv tøj om morgnen og hun er meget stædig, hun vælger ikke mærkerne endnu, men oftest noget med Hello Kitty på eller små blomster, glimmer er også et hit

Hun startede med at bruge Molo da hun var en meget meget tynd pige og jeg kunne ikke finde noget der sad bare nogenlunde ordentligt på hende, men Molos facon er perfekt til hende (at hun så blev model for dem på et tidspunkt er jo en anden sag)

Småfolk er også perfekt til hende og har nogle fed print.

Katvigs almindelige bomuldskjoler elsker hun fordi de er superbehagelige at have på, her mikses der på x og tværs

Anmeld

21. april 2010

oo

skal man have mærketøj på for at være velklædt? jeg mener bare...man kan da sagtens gå op i sit tøj og have en helt bestemt stil uden at det involverer mærketøj? det er i hvert fald tilfældet herhjemme...

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Tjuhl skriver:

skal man have mærketøj på for at være velklædt? jeg mener bare...man kan da sagtens gå op i sit tøj og have en helt bestemt stil uden at det involverer mærketøj? det er i hvert fald tilfældet herhjemme...

Nej for den da...troede bare det var mærker unge begyndte at gå op i...måske jeg skulle have formuleret det sådan her: "hvornår begynder børn/unge at gå op i hvad de har på..

Da jeg var teenager skulle man gå i noget som ingen andre havde...flipper Eva...

Anmeld

21. april 2010

oo

Eva skriver:

Nej for den da...troede bare det var mærker unge begyndte at gå op i...måske jeg skulle have formuleret det sådan her: "hvornår begynder børn/unge at gå op i hvad de har på..

Da jeg var teenager skulle man gå i noget som ingen andre havde...flipper Eva...

nåååårh! ja, for jeg tænkte da også lige at det da ikke lignede dine drenge at skulle være ligesom alle de andre (thank god!!!!) og mærketøj er...som jeg husker det fra min ungdom af...lige præcis tøj man ikke for alvor har taget stilling til om man kan lide eller ej, men bare noget man vil have for at være ligesom de andre. vi havde ikke råd til mærketøj, så vi måtte leve uden og har vist alle 4 en ret bestemt tøjsmag den dag idag (på 4 vidt forskellige måder)

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Tjuhl skriver:

nåååårh! ja, for jeg tænkte da også lige at det da ikke lignede dine drenge at skulle være ligesom alle de andre (thank god!!!!) og mærketøj er...som jeg husker det fra min ungdom af...lige præcis tøj man ikke for alvor har taget stilling til om man kan lide eller ej, men bare noget man vil have for at være ligesom de andre. vi havde ikke råd til mærketøj, så vi måtte leve uden og har vist alle 4 en ret bestemt tøjsmag den dag idag (på 4 vidt forskellige måder)

Mon ikke børn tit går helt imod det de er vokset op med? måske han blive en lille dipper(hedder det stadig det?)

Det jeg bare savner eller glæder mig til er at han tager lidt stilling men på den anden side er at være ligeglad og det skal bare være rart at have på, jo også at tage stilling.

Har faktisk lige bestilt de sødeste bukser til Konrad...som ikke er mærke men som bestemt er noget ikke alle har..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.