Mærketøj....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.092 visninger
22 svar
0 synes godt om
21. april 2010

Honningblomst

hvornår begynder børn at gå op i det...nogen idé...kan se herinde at mange mødre går op i det på deres børns vegne, mon mødrene synes det er lige så fedt når børnene kun vil have mærketøjet?

Nå, men nogen idé om hvornår børn begynder at gå op i det...eller om nogen bare aldrig kommer til det.. ?

knus Eva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Valle81

Hejsa:0)

Har faktisk ikke rigtig nogen anelse, men vil skyde på omkring ved 10-11 års alderen, måske for piger endda lidt før???

Jeg frygter når dagen kommer, da jeg overhovedet sket ikke går op i den slags, o bestemt helle rikke har en pengepung der kan rumme en pige der synes hun skal have mærkevarer. Så håber vi kan lave en kombi løsning, at fx man har de nyeste hippe mærke bukser, og krydrer med hogm/Bilka osv.

Puha, et tager helt pusten fra mig at skulel til at tage stilling til d ting en dag, det samme med mobil tlf osv. Det er så anderledes det hele end da vi selv var børn, og jeg er nok sådan lidt meget gammeldags i min indgangsvinkel til de der nymodens ting:0) Asta er 6 og har ikke tvpå værelse, og jeg holder hårdt på at der skal gå nogle år endnu, hvor jeg kan se t mange af hendes klassekammeralter har ALT elektronisk udstyr på værelset...

Men indtil nu accepterer hun det, og så længe hun gør det så er det vel ok:0)

Men puha sikke en udfordring det kan være:0)

Knus

Anmeld

21. april 2010

Søren

Jeg hørte forleden at børn allerede i 2-3 års alderen kunne genkende og huske BRANDS, så tror det sker meget hurtigt.

Jeg vil dog mene at man som forældre skal tage kampen fra starten, for mon ikke vi også bærer et stort ansvar.

Tag et område som børnetøj her er der pres på.

Anmeld

21. april 2010

wamse

Min søn var 10-11 år, da han begyndte at udvise interesse for mærketøj, indtil der havde det på ingen måde nogen interesse for ham.

Anmeld

21. april 2010

Pige2009

Kan da svare for mit vedkommende, at Lauras storebror på snart 13 er fløjtende ligeglad med, hvad der står på tøjet, hvorimod hendes storesøster på 9 går meget op i sit tøj. "Hun ligner en million, når hun går i skole", som hendes far siger

Tror det er meget forskelligt...

K.h. Linda

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Baagøe skriver:

Kan da svare for mit vedkommende, at Lauras storebror på snart 13 er fløjtende ligeglad med, hvad der står på tøjet, hvorimod hendes storesøster på 9 går meget op i sit tøj. "Hun ligner en million, når hun går i skole", som hendes far siger

Tror det er meget forskelligt...

K.h. Linda

Ja, det er det nok...savner at min den store ville gå lidt op i det...nu er der da heldigvis noget han siger han ikke vil have, men det er da også på tide... tror tit piger er hurtigere..

Anmeld

21. april 2010

Pige2009

Eva skriver:

Ja, det er det nok...savner at min den store ville gå lidt op i det...nu er der da heldigvis noget han siger han ikke vil have, men det er da også på tide... tror tit piger er hurtigere..

Tror også klart, at pigerne er hurtigere også på det punkt

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Har faktisk ikke rigtig nogen anelse, men vil skyde på omkring ved 10-11 års alderen, måske for piger endda lidt før???

Jeg frygter når dagen kommer, da jeg overhovedet sket ikke går op i den slags, o bestemt helle rikke har en pengepung der kan rumme en pige der synes hun skal have mærkevarer. Så håber vi kan lave en kombi løsning, at fx man har de nyeste hippe mærke bukser, og krydrer med hogm/Bilka osv.

Puha, et tager helt pusten fra mig at skulel til at tage stilling til d ting en dag, det samme med mobil tlf osv. Det er så anderledes det hele end da vi selv var børn, og jeg er nok sådan lidt meget gammeldags i min indgangsvinkel til de der nymodens ting:0) Asta er 6 og har ikke tvpå værelse, og jeg holder hårdt på at der skal gå nogle år endnu, hvor jeg kan se t mange af hendes klassekammeralter har ALT elektronisk udstyr på værelset...

Men indtil nu accepterer hun det, og så længe hun gør det så er det vel ok:0)

Men puha sikke en udfordring det kan være:0)

Knus

Åh, jeg synes det er så fantastisk...både alle de muligheder de har, alt det nye der kommer og ikke mindst den udvikling der sker fra barn til snart ung.. jeg har heller ikke det der panik i forhold til nye medier, ser det som en naturlig del som følger med.

Men håber snart min søn får lidt interesse...nu er han da begyndt at synes at hans mor er den mest kiksede og pinlige i verden, sp noget sker der da heldigvis..

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Søren skriver:

Jeg hørte forleden at børn allerede i 2-3 års alderen kunne genkende og huske BRANDS, så tror det sker meget hurtigt.

Jeg vil dog mene at man som forældre skal tage kampen fra starten, for mon ikke vi også bærer et stort ansvar.

Tag et område som børnetøj her er der pres på.

Tænkte mere på hvornår de selv fik en idé om hvad man skal gå i...altså at de begynder at danne egen identitet omkring tøj også...jeg ser det ikke som noget der skal bekæmpes, synes egentlig bare det bliver rigtig rart at opleve...

Anmeld

21. april 2010

Pia.

Eva skriver:

hvornår begynder børn at gå op i det...nogen idé...kan se herinde at mange mødre går op i det på deres børns vegne, mon mødrene synes det er lige så fedt når børnene kun vil have mærketøjet?

Nå, men nogen idé om hvornår børn begynder at gå op i det...eller om nogen bare aldrig kommer til det.. ?

knus Eva

Min store søn går en del op i det - han har bestemt nogle ynglings mærker og syntes det er fedt at have på, men han kan sagtens gå i helt "alm." mærker...

Så alder ved jeg ikke med sikkerhed, jeg tror Mikkel har valgt nogle mærker fordi nogen fra klassen har de mærker og fordi jeg bakker ham op I det er fedt tøj han kan lide, men jeg bruger også meget tid på at fortælle ham at det ikke KUN er de mærker der dur, og at helt alm. tøj er okay og det syntes han heldigvis også selv...

Knus Pia...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.