Jeres budget for bryllup...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2010

L.J.L

Vi holdte den mest fantastiske bryllupsfest for ca. 35 mennesker og det blev i nærheden af 15000kr, så det kan altså lade sig gøre

Bryllupsringene var vores forlovelsesringe og min brudekjole købte jeg på Ebay til 1000kr. En skøn maxi-kjole i forskellige farver. Indbydelserne lavede jeg selv, det samme med pynt til bordet.

Vi blev gift på rådhuset og festen blev holdt i svigerforældrenes baghave. Vi fik lækker buffet udefra, en masse godt og blandet. Desserten bestod af bryllupskage fra den lokale bager. Af drikkelse og godter havde vi været i Tyskland og handle ind.

Og selvom vi ikke havde brugt hele vores opsparing på et kæmpe marengsbryllup, havde vi den mest romantiske dag nogensinde, og der var ikke sparet på noget

Dagen efter kørte vi på bryllupsrejse i svigerfars bil; en super fantastisk fisketur i et smukt sommerhus i Sverige.

Det er absolut ikke pengene der gør et bryllup helt specielt og fantastisk, det er dig, din mand og jeres gæster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

Anonym trådstarter

TUSIND tak for alle jeres indput! Vi blir rundt regnet 45 mennesker, vi kan låne et klubhus til godt 1000 kr for en helt weeekend, bryllupskagen regner jeg stærkt med selv at lave... Og makeup og hår der satser jeg på min pragtfulde veninde.. Vi var ved at regne lidt på bare det med pattegrisen.. Det koster for kød kartofler og salat og brød 125 kr pr person.. Så for 5500 har vi maden, forret regner jeg med at vi selv laver eller måske bestiller.. Og bordpynten... Ja, det var en vild go ide, der var en der kom med, med grene og blomster fra haven! Men ellers tror jeg godt mine forældre kan hive et godt tilbud hjem på det..

Anmeld

17. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Da vi blev gift havde vi ingen penge Så vores budget hed: Det skal være så billigt, som muligt, uden at vi skal spare på gæsterne...

Vi lånte telte til have i haven.

Vi lejede borde, stole og 2 mobiltoiletter (da vi har septiktank og vi HAR prøvet at den stopper til - så det ville jeg IKKE på vores bryllup).

Vi købte øl og vand fra tyskland.

Svigermor gav frugten.

Vi købte nogen store stege og en masse pølser, som en af vores venners kammys som var slagter kom og stegte for os til en god pris. En af naboerne, som er pejsemand donerede lån af olietønde-grille til formålet.

Derudover var der en kæmpe salat bar.

Vores venner og familie havde spurgt om der var noget de kunne bidrage med, så de fik lov til at bage brød og kager... Det resulterede i et mega stort kagebord til dessert hehe Nice

Bestik, fade, tallerkner, kaffekopper osv...: VI kender en kræmmer i nærheden, som rydder dødsboer. 6 mrd i forvejen, sagde vi til ham at vi skulle bruge alt hvad han kunne skrabe sammen af stel, til minimum 80 personer, gerne mere. Vi fik det hele - alt!!! For 450 kr og det kan endda bruges igen og igen, til fester. - Og det blev faktisk en ret festlig del af bordpynten, at der var så mange forskellige stel

Hele balladen beløb sig i 15000 kr for 90-100 gæster Så det var ikke så slemt syntes jeg. Det var den bedste fest vi kunne have ønsket os og jeg tror ikke, selv med en NOGET anderledes økonomi idag, at vi ville have gjort det meget anderledes - Andet end, at vi har lært rigtig mange dejlige mennesker at kende siden vores bryllup og de naturligvis skulle have været med som gæster. - Ærgeligt man ikke bliver gift hvert 10. år med den samme hehe

Rigtig god fornøjelse og tillykke - glæder mig til at se hvem du er, når du afslører dig selv

Vi blev gift i vores have, oppe i hjørnet af vores grund (Den er RET stor) på vores hellige sted af Borgmesteren, der kom hjem i korte bukser og borgmesterkæde hehe

Anmeld

17. april 2010

Moderator

Ikke for at desse dem der brugte mange penge på festen, så tror jeg at den værste måde, at starte et nyt liv sammen på, er at bruge rigtig mange penge og stifte rigtig meget gæld - eller leve på en sten for at spare op i årevis inden...

I min omgangskreds har jeg set MANGE blive skilt på den konto, desværre...

Mit råd, er klart at holde den fedeste fest I kan, inden for det overskuelige budget, der kan tages rimeligt ud af jeres liv uden at skabe skår...

Også vær lidt krea... Så går det hele. Det behøver jo ikke at være et slotsbryllup og kjole til 25000 kr, for at man fejrer kærligheden til hinanden

Anmeld

17. april 2010

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Da vi blev gift havde vi ingen penge Så vores budget hed: Det skal være så billigt, som muligt, uden at vi skal spare på gæsterne...

Vi lånte telte til have i haven.

Vi lejede borde, stole og 2 mobiltoiletter (da vi har septiktank og vi HAR prøvet at den stopper til - så det ville jeg IKKE på vores bryllup).

Vi købte øl og vand fra tyskland.

Svigermor gav frugten.

Vi købte nogen store stege og en masse pølser, som en af vores venners kammys som var slagter kom og stegte for os til en god pris. En af naboerne, som er pejsemand donerede lån af olietønde-grille til formålet.

Derudover var der en kæmpe salat bar.

Vores venner og familie havde spurgt om der var noget de kunne bidrage med, så de fik lov til at bage brød og kager... Det resulterede i et mega stort kagebord til dessert hehe Nice

Bestik, fade, tallerkner, kaffekopper osv...: VI kender en kræmmer i nærheden, som rydder dødsboer. 6 mrd i forvejen, sagde vi til ham at vi skulle bruge alt hvad han kunne skrabe sammen af stel, til minimum 80 personer, gerne mere. Vi fik det hele - alt!!! For 450 kr og det kan endda bruges igen og igen, til fester. - Og det blev faktisk en ret festlig del af bordpynten, at der var så mange forskellige stel

Hele balladen beløb sig i 15000 kr for 90-100 gæster Så det var ikke så slemt syntes jeg. Det var den bedste fest vi kunne have ønsket os og jeg tror ikke, selv med en NOGET anderledes økonomi idag, at vi ville have gjort det meget anderledes - Andet end, at vi har lært rigtig mange dejlige mennesker at kende siden vores bryllup og de naturligvis skulle have været med som gæster. - Ærgeligt man ikke bliver gift hvert 10. år med den samme hehe

Rigtig god fornøjelse og tillykke - glæder mig til at se hvem du er, når du afslører dig selv

Vi blev gift i vores have, oppe i hjørnet af vores grund (Den er RET stor) på vores hellige sted af Borgmesteren, der kom hjem i korte bukser og borgmesterkæde hehe

Nøøøj hvor lyder det til I havde et fedt bryllup!!! Ih hvor romantisk at blive gift i haven!

Vi har snakket en del frem og tilbage om, om det skal være kirke eller rådhus.. For mig helt personligt betyder det ikke noget. Men af familiemæssige årsager ønsker jeg at min far skal have lov til at føre en af hans døtre op af kirkegulvet.. For det er den eneste mulighed han får..

Min kæreste har lovet at snakke med min far om det, om det er inde i mit hoved det betyder meget, eller at det rent faktisk betyder noget for ham.. Eller om det vigtigste er bare at få lov til at se sin datter blive gift...

Anmeld

17. april 2010

Moderator

Anonym skriver:

Nøøøj hvor lyder det til I havde et fedt bryllup!!! Ih hvor romantisk at blive gift i haven!

Vi har snakket en del frem og tilbage om, om det skal være kirke eller rådhus.. For mig helt personligt betyder det ikke noget. Men af familiemæssige årsager ønsker jeg at min far skal have lov til at føre en af hans døtre op af kirkegulvet.. For det er den eneste mulighed han får..

Min kæreste har lovet at snakke med min far om det, om det er inde i mit hoved det betyder meget, eller at det rent faktisk betyder noget for ham.. Eller om det vigtigste er bare at få lov til at se sin datter blive gift...

Det var så fedt Vi var så glade og lykkelige at vi ikke kunne sove, da vi kom i seng. Vi lå bare i hinandens arme og fnisede og boblede... Det var skønt.

Det var første nat vi sov i vores ny-lavede soveværelse... Så Tom måtte lige smide gæster ud af køkkenet, der spiste rester, da han bar mig i seng

Det var i sandhed en rigtig god dag...!! HELT igennem. Ville aldrig have ønsket det anderledes...

Jeg kan lige lave et galleri, med nogen af billederne, så man kan se, hvordan bordene og teltene var ...

Anmeld

17. april 2010

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Det var så fedt Vi var så glade og lykkelige at vi ikke kunne sove, da vi kom i seng. Vi lå bare i hinandens arme og fnisede og boblede... Det var skønt.

Det var første nat vi sov i vores ny-lavede soveværelse... Så Tom måtte lige smide gæster ud af køkkenet, der spiste rester, da han bar mig i seng

Det var i sandhed en rigtig god dag...!! HELT igennem. Ville aldrig have ønsket det anderledes...

Jeg kan lige lave et galleri, med nogen af billederne, så man kan se, hvordan bordene og teltene var ...

Ih hvor romantisk!

Jah du må rigtig gerne lave et album!!

Anmeld

17. april 2010

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Ja det var nok det bedste bryllup jeg har været til Der blev danset limbo og alle havde det så sjovt. De sidste kom i seng kl 6 (min kæreste og onkel - jeg overgav mig kl 5) og der var fælles morgenmad kl 10

Jeg synes helt sikkert at helstegt pattegris er en genial ide Må jeg komme med?

Hihi, det kan da godt være jeg kan snige en indbydelse afsted til dig..

Anmeld

17. april 2010

Moderator

Anonym skriver:

Ih hvor romantisk!

Jah du må rigtig gerne lave et album!!

Lille bitte galleri fra vores bryllup, men man får lidt idéen om hvordan det var

Anmeld

17. april 2010

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Lille bitte galleri fra vores bryllup, men man får lidt idéen om hvordan det var

Hold da op det ser godt ud! Sådan som jeg opfatter dig så er det bare LIGE I ØJET! Hvor er det bare en fantastisk brudebuket!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.