Vi er så meget tæt på klar nu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.455 visninger
23 svar
0 synes godt om
16. april 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Selvom der stadig er små 10 uger til lillesøsters ankomst, så er vi klar herhjemme - både rent praktisk, men også følelsesmæssigt.

Det eneste vi mangler at hente er hendes barnevogn og autostol, som vi får i næste uge. Derefter er der ikke det mindste der mangler.... Værelset, puslepladsen og alt er klar til hende - der er endda købt stofbleer, babyolie og bleer - så hun kan bare komme an

Hvad med jer andre - hvor langt er I?

Kh Corinna 29+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2010

Anne85

Mathildesmor skriver:

Selvom der stadig er små 10 uger til lillesøsters ankomst, så er vi klar herhjemme - både rent praktisk, men også følelsesmæssigt.

Det eneste vi mangler at hente er hendes barnevogn og autostol, som vi får i næste uge. Derefter er der ikke det mindste der mangler.... Værelset, puslepladsen og alt er klar til hende - der er endda købt stofbleer, babyolie og bleer - så hun kan bare komme an

Kh Corinna 29+5

Hold da op Hvad skal du bruge de næste 10 uger på?

jeg er ved at få lidt stress for vi er langt fra klar men jeg har lidt bevidst valgt ikke at få alt det praktiske endnu... går på barsel om 2 uger og ved af erfaring fra sidst at det bliver 8 laaaaange barsels uger hvis ikke jeg har noget at lave Så der skal værelset være færdig og alt det andet praktiske...
Desuden starter storebror børnehave (eller faktisk er det vuggestue først... længere forklaring)... midt i maj, hvilket jo nok også bliver noget af en omvæltning for ham... så lige pt. synes jeg faktisk det er dejligt at der er 2 1/2 måned endnu - for der er en del der skal være styr på inden men ihhh hvor vi glæder os

Anmeld

16. april 2010

Risen

Mathildesmor skriver:

Kh Corinna 29+5

Næ hvor fint .. Har i også hentet barnevognen ind så ?

Herhjemme står værelset klar, dog mangler jeg alt småtingene som at vaske alt det tøj som vi har købt , dyner , lagn osv.. Bleer , babyolie osv mangler stadig at blive købt.. hvad har du købt af produkter egentlig? 

Anmeld

16. april 2010

Anne85 skriver:

Hold da op Hvad skal du bruge de næste 10 uger på?

jeg er ved at få lidt stress for vi er langt fra klar men jeg har lidt bevidst valgt ikke at få alt det praktiske endnu... går på barsel om 2 uger og ved af erfaring fra sidst at det bliver 8 laaaaange barsels uger hvis ikke jeg har noget at lave Så der skal værelset være færdig og alt det andet praktiske...
Desuden starter storebror børnehave (eller faktisk er det vuggestue først... længere forklaring)... midt i maj, hvilket jo nok også bliver noget af en omvæltning for ham... så lige pt. synes jeg faktisk det er dejligt at der er 2 1/2 måned endnu - for der er en del der skal være styr på inden men ihhh hvor vi glæder os

Ja, det ved jeg snart heller ikke, for der er virkelig ikke mere at indhente hvad gælder lillepigen men det synes jeg kun er rart. Så kan jeg de sidste par mdr. fokusere på studiet med god samvittighed. Må ærligt indrømme, at det har taget hårdt på mig, sådan rent prykisk at skulle læse til eksamen i år - puha det har været svært at koncentrere sig, når man samtidig har gået rundt med baby og fødsel i tankerne

Det bliver da også skønt når du skal på barsel, og kan gå og "nusse rundt", og få gjort de sidste ting klar!

Anmeld

16. april 2010

Risen skriver:

Næ hvor fint .. Har i også hentet barnevognen ind så ?

Herhjemme står værelset klar, dog mangler jeg alt småtingene som at vaske alt det tøj som vi har købt , dyner , lagn osv.. Bleer , babyolie osv mangler stadig at blive købt.. hvad har du købt af produkter egentlig? 

Det skønt når værelset er klar

Jeg ved ikke hvor mange gange jeg tager mig selv i, at gå og lure inde på Frederikkes værelse, samtidig med at jeg bare glæder mig helt sindsygt til hun er 'færdigbagt i ovnen', og kommer ud til os

Jeg har købt babyolie, zink creme til røde numser - havde gode erfaringer med den da Mathilde var baby, og en god babycreme - selvom baby'er ikke bruger creme det første lange stykke tid.

Barnevognen er købt og betalt i Babysam - vi mangler blot at hente den, og det gør vi næste weekend. Den glæder jeg mig også bare til at få hjem.

Hvilken barnevogn har I valgt til Clara?

Anmeld

16. april 2010

Liljesilas

Mathildesmor skriver:

Kh Corinna 29+5

Hvor er det dejligt at høre, jeg ikke er den eneste der er tæt på klar nu. Jeg mangler meget lidt, mangler faktisk kun alle pusleprodukterne (cremer mm.) og så mangler vi aktivitetstæppe, legetøj og måske andre småting. Men barnevogn, autostol og alt det andet er klar (ved svigerfamilien) så vi venter stort set bare på hans ankomst. Dog mangler jeg at vaske alle tingene

Anmeld

17. april 2010

LinLin

Kh Corinna 29+5

Hvilken barnevogn har I købt ? Jeg ved ikke hvilken vi skal have! 

Her mangler: barnevogn, seng (skal bare lige hentes i IKEA til den tid ) og vugge (en familie-een min bedstemor lige vil sy nyt "indlæg" til. Både min mor, jeg og David har ligget i den, så det skal Adam selvfølgelig også!)

Mht værelse skal han sove inde hos os først og så skal de to drenge dele værelse på et tidspunkt, hvis ikke vi finder noget andet at bo i!

Har en del tøj  fra David (men har også købt noget nyt allerede ), puslepuden er her endnu. Og klapvogn, når vi kommer dertil. Har købt en brugt Römer-autostol og ammepuden er også i hus...

Jeg er jo også kun lige gået ind i 20. uge - så gud ved hvad jeg skal lave når jeg går på barsel 

Anmeld

17. april 2010

Liljesilas

Mor til David skriver:

Hvilken barnevogn har I købt ? Jeg ved ikke hvilken vi skal have! 

Her mangler: barnevogn, seng (skal bare lige hentes i IKEA til den tid ) og vugge (en familie-een min bedstemor lige vil sy nyt "indlæg" til. Både min mor, jeg og David har ligget i den, så det skal Adam selvfølgelig også!)

Mht værelse skal han sove inde hos os først og så skal de to drenge dele værelse på et tidspunkt, hvis ikke vi finder noget andet at bo i!

Har en del tøj  fra David (men har også købt noget nyt allerede ), puslepuden er her endnu. Og klapvogn, når vi kommer dertil. Har købt en brugt Römer-autostol og ammepuden er også i hus...

Jeg er jo også kun lige gået ind i 20. uge - så gud ved hvad jeg skal lave når jeg går på barsel 

Trille Fix - den er blevet kåret til en af de bedste, og så er den billig og flot

Anmeld

17. april 2010

Risen

Mathildesmor skriver:

Det skønt når værelset er klar

Jeg ved ikke hvor mange gange jeg tager mig selv i, at gå og lure inde på Frederikkes værelse, samtidig med at jeg bare glæder mig helt sindsygt til hun er 'færdigbagt i ovnen', og kommer ud til os

Jeg har købt babyolie, zink creme til røde numser - havde gode erfaringer med den da Mathilde var baby, og en god babycreme - selvom baby'er ikke bruger creme det første lange stykke tid.

Barnevognen er købt og betalt i Babysam - vi mangler blot at hente den, og det gør vi næste weekend. Den glæder jeg mig også bare til at få hjem.

Hvilken barnevogn har I valgt til Clara?

Ih hvor jeg kender det.. Kan heller ikke lade være med at gå og dagdrømme om lille Clara liggende på sit aktivitetstæppe og lege  

Okay det må jeg ud og have.. Hvilket mærke har du købt det i? Sys det er lidt af et univers med alle de forskellige mærker og hvor neutrale de er.. 

jamen har købt den her combi vogn fra emmajunga.. vi mangler også bare at hente den.. men det bliver dog først efter fødslen , da kæresten er overtroisk.. hehe hvad med jer?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. april 2010

LinLin

mayapigen skriver:

Trille Fix - den er blevet kåret til en af de bedste, og så er den billig og flot

Hvad koster den? Følger lift pusletake med?  Der er SÅ mange at vælge imellem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.