Royal icing.. Er det ik meningen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09
Findusinde skriver:

Jeg har pisket hviderne.. Gør i andre ikke det?

Nej jeg rører altid, for at undgå at få luftbobler i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

Findusinde

Benjamin09 skriver:

Nej jeg rører altid, for at undgå at få luftbobler i.

Hmm, jeg mener at jeg piskerne hviderne inden der kommer flormelis i??

Anmeld

15. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tilmeldt skriver:

Jeg har fulgt opskriften i kagehæftet..

æggehvider (pasteuriseret)
300 g flormelis
1 tsk citronsaft
evt. glycerin, farvestof og smag

Tror du ikke det er fordi du er faldet i den der fælde, som vi alle sammen er faldet i engang eller to, med at der er 2 i et bæger, så du har taget halvandet bæger istedet for under 1 bæger??

Anmeld

15. april 2010

Susan1978

Tilmeldt skriver:

Se dér ligger fejlen sq nok!!  Men det står der da ik noget om i  kagehæftet!?!?

Mon husblads kan redde det lidt?

nej det fandt jeg også ud af..

ku være vi skulle få Maria til at opdatere den opskrift..

Anmeld

15. april 2010

Zafir skriver:

Tror du ikke det er fordi du er faldet i den der fælde, som vi alle sammen er faldet i engang eller to, med at der er 2 i et bæger, så du har taget halvandet bæger istedet for under 1 bæger??

Hehe... Det gjorde jeg med blommerne, hvor der er to blommer i hver!!   Men hvidderne er der 1½ i hver bøtte, så der havde jeg set mig for inden!!

Jeg har været forbi min farmor med dem nu, og hun var selvfølgelig ellevild... Jeg selv var ik helt tilfreds.. Iøvrigt var det så sødt, så tror  aldrig jeg skal lave det igen!!

Stine 37+1

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tilmeldt skriver:

Hehe... Det gjorde jeg med blommerne, hvor der er to blommer i hver!!   Men hvidderne er der 1½ i hver bøtte, så der havde jeg set mig for inden!!

Jeg har været forbi min farmor med dem nu, og hun var selvfølgelig ellevild... Jeg selv var ik helt tilfreds.. Iøvrigt var det så sødt, så tror  aldrig jeg skal lave det igen!!

Stine 37+1

Nåååee hehe... Okay jeg har kun haft blommerne

Anmeld

15. april 2010

mariamiss6

Saml lige de forskellige tips og tricks til royal icing her, så skal jeg lige opdatere opskriften i hæftet

Anmeld

15. april 2010

mariamiss6

Susan1978 skriver:

har du husket at æggehviden skulle være stuetemp ?

den fejl lavdede jeg (tog det direkte fra køleskabet) og mit var også helt flydende ..  satte det så i køleskabet laaang tid også gik det lige..

Jeg forstår ikke rigtigt, hvordan stuetemperatur bliver mere stift, end køleskabstemperatur???

Kan du forklare den?

Anmeld

15. april 2010

mariamiss6

Opskriften ser nu således ud, i kagehæftet.... den gang jeg satte den ind, (stjal opskriften her inde) var der ingen fremgangsmåde at hente til opskriften. derfor skrev jeg heller ikke noget i hæftet, da jeg ikke selv har prøvet den

Royal icing

1½ æggehvider (pasteuriseret)
300 g flormelis
1 tsk citronsaft
evt. glycerin, farvestof og smag

Det er muligvis en god idé, hvis hviderne har stuetemperatur,
Nogle mener at det er lettest his man pisker hviderne, inden man tilsætter andet. Andre mener at man kun må røre.
Så i må prøve jer frem, men stuetemp. Hvider, er det mest nævnte råd.

Anmeld

15. april 2010

Susan1978

mariamiss6 skriver:

Jeg forstår ikke rigtigt, hvordan stuetemperatur bliver mere stift, end køleskabstemperatur???

Kan du forklare den?

næææ heller ik mig, men det var noget jeg fik af vide herinde da det kiksede for mig..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.