MarianneSonne skriver:
Hej.
Jeg har tænkt mig at blive hjemmegående fra august og 1½ år frem. Vi har to piger på 6 år og en på 1½ år.
Jeg syntes at det er en stor beslutning, for det har jo store økonomiske konsekvenser, og så er det ret kontroversielt. Jeg er uddannet pædagog og mener at have en faglig baggrund til at vurdere, om det skulle være skadeligt for små børn at gå hjemme. Små børn tager efter min mening ikke skade af at være i vuggestue eller dagpleje. Omvendt tager de heller ikke stade af at gå hjemme ved deres forælder.
Jeg tror jeg bliver rigtig glad for at gå hjemme
Godt at høre at andre også træffer bevidste valg om hvordan de vil leve deres liv.
Mvh Marianne
Hej Marianne
Tak for din respons :-) Hvor er det dejligt at du får muligheden for at være hjemme i så lang tid med dine piger.
Jeg er da enig med dig i, at de fleste børn på ingen måde tager skade af at blive afleveret, det er de fleste forældre jo også nødt til at gøre. Og der er naturligvis fordele og ulemper ved både at aflevere børnene i institution eller at have dem hjemme. Og børn er jo også forskellige, nogen er mere sarte end andre i forhold til institution, så nogen opskrift på hvordan man har børn tror jeg ikke at der findes :-)
Jeg synes desværre bare at jeg med mine 2 første piger undervejs havde nogle oplevelser af, at jeg afleverede dem på et "opbevaringssted". En vuggestue var jeg utryg efter at have haft oplevelser af børn i højstole alene på stuen, mens de 2 pædagoger skulle skifte ble og varme flaske (jeg var der selvfølgelig, men det synes jeg ikke helt tæller).