Hej og tak for jeres dejlige svar. Det er rart at høre, at der er nogen som enten har de samme overvejelser, eller allerede har truffet valget.
Man kan godt føle sig lidt "Palle alene", og det er sjældent idag at man møder nogen, som har haft muligheden og lysten til at blive hjemme med barnet.
Mine overvejelser går meget på, hvad der er bedst for min datter (blandet med en iretterende tanke om hvad "folk" siger......arrrghhh.....som jo er fuldstændigt åndsvagt i og med at det jo handler om vores lille familie og hvad jeg selv føler mest for).
Jeg er ikke i tvivl om, at min lille datter vil have det dejligt ved at være hjemme. Og jeg vil have det rigtig dejligt med det også.
Jeg tror grundlæggende på, at helt små børn har det bedst hjemme hos mor med en masse tryghed og kærlighed. Selvfølgelig har de helt små også brug for legekammerater, men i et begrænset omfang, og formentlig slet ikke på det niveau, som f.eks en vuggestue byder. Men istedet mere i niveau som en legestue et par timer et par dage om ugen.
Men der er ikke mange hjemmegående i vores område, de fleste er ude og arbejde, så her bliver man lidt overladt til sig selv. Der findes en enkelt legestue, men det er noget religiøst noget i en frikirke og desuden kun en gang om uge.
Hvad gør I andre? Har I legestuer, som I er tilknyttet? Eller er I så heldige at have "ligesindede" veninder med små børn? Er det overhovedet noget som har tænkt på, da I traf jeres valg?
Måske kan jeg være heldig at nogen har kendskab til en legestue eller "legegruppe" i mit område? Så hører jeg gerne nærmere.
Håber at høre fra jer :-)
Anmeld