Så I det der program med de bortførte børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2010

3rollinger

Zafir skriver:

det er mere aktuelt og et større problem, hvis børnene bliver bortført til et andet land, hvor der er en helt anden kultur og regler og love... osv... Altså fx mellemøsten osv.

Jeg tror problemet er mindre i et EU land, men ejg ved det naturligvis ikke.

Det er dejligt at du har det godt med din mand, selvom du savner danmark indimellem.

Er dine børn 2 sprogede? Eller taler de kun spansk?

De taler begge dansk, omend med accent og grammatikken er ikke helt paa plads. Men man kan sagtens forstaa dem. og de kaster sgi bare ud i det naar vi er hjemme.

Vi skal hjem til sommer i 2 1/2 maaned da jeg jo har orlov, og saa skal de rigtig blev gode til dansk. Khike er der kun ca 18-20 dage i den tid, saa resten af tiden er jo kun paa dansk.

Jeg glaeder mig sindsygt. Alternativet var at sidde i en lejlighed i Madrid med 3 boern, med 40º udenfor, saa man ikke kan gaa ud og lege foer solen er gaaet ned. Puha, bare tanken. Foer boede vi et sted med swimmingpool og det var noget andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
3rollinger skriver:

Jeg synes ihvertfald Mørkøv og omegn er kedelig. Det er der jeg kommer fra. Men ellers synes jeg nu ogsaa at Vestsjaelland er den region der har mindst at byde paa for en turist. Ikke at der slet ikke er noget, der er bare mindre end andre steder i landet. Men naar det er sagt er det nu der jeg ville flytte til hvis vi alligevel en dag skulle blive enige om at flytte til Danmark alle 5.

Jeg kom herned for at blive bedre til spansk. Jeg gik paa noget der hedder FUHU kursus over sommeren og fik derigennem en praktikplads som jeg skulle starte paa i sep 1999. Samme sommer moedte jeg ogsaa Khike (min mand) gennem en veninde, men der var nu ingen interesse fra min side andet end at han var rigtig soed. Han kom saa til Danmark om sommeren da jeg var hjemme igen og han og hans to venner overnattede i min lejlighed. Stadig intet imellem os. Da jeg saa skulle starte i praktik tilboed han at jeg maatte bo hos ham og hans mor (som en god spanier boede han selvfoelgelig stadig hjemme) indtil jeg fandt noget andet at bo i. Og derfra tog det saa kun 5 dage foer vi kyssede foerste gang.

Jeg havde taenkt mig at blive her et par aar og rigtig blive god til spansk. Er nemlig tolk / translatoer af uddannelse, og saa tilbage og arbejde som det. Men da de to aar var gaaet og vi stadig var sammen, ja, saa blev jeg. Og nu er det blevet til 10 1/2 aar og 3 boern. Har ogsaa stadig det samme arbejde, altsaa hvor jeg startede i praktik

Rimelig vild historie

Jeg er sådan en der kun har været ude af danmark i MAX 3 uger på én gang. hehe... Ude fint - men hjemme bæææææst helt sikkert!!!

Men jeg beundrer faktisk dem, der tør tage ud og opleve verdenen på en anden måde, en blot at være på ferie.

Min surrogatsøster, er sådan rigtig metropolit agtig, eller hvad man kalder det. Suser rundt til alle mulige lande osv.

Men har I aldrig haft konkrete planer om at bo en periode i DK alle sammen?

Anmeld

15. april 2010

Moderator

3rollinger skriver:

De taler begge dansk, omend med accent og grammatikken er ikke helt paa plads. Men man kan sagtens forstaa dem. og de kaster sgi bare ud i det naar vi er hjemme.

Vi skal hjem til sommer i 2 1/2 maaned da jeg jo har orlov, og saa skal de rigtig blev gode til dansk. Khike er der kun ca 18-20 dage i den tid, saa resten af tiden er jo kun paa dansk.

Jeg glaeder mig sindsygt. Alternativet var at sidde i en lejlighed i Madrid med 3 boern, med 40º udenfor, saa man ikke kan gaa ud og lege foer solen er gaaet ned. Puha, bare tanken. Foer boede vi et sted med swimmingpool og det var noget andet.

Det er da rigtig dejligt, at du kan være hjemme 2½ mrd om året Ogås endda på den varmeste tid hos dig. Så får du også det bedste med af danmark Yay...

Selvom jeg ALDRIG ville brokke mig over varmen. Syns danskere er så utaknemmelige... de brokker sig når det er koldt og regner og brokker sig, når vi ENDELIG får sommer hehe...

Men jeg kan godt se, at bo i en stor by, med 40 grader... Det er nok liiiige i overkanten

Anmeld

15. april 2010

3rollinger

Zafir skriver:

Rimelig vild historie

Jeg er sådan en der kun har været ude af danmark i MAX 3 uger på én gang. hehe... Ude fint - men hjemme bæææææst helt sikkert!!!

Men jeg beundrer faktisk dem, der tør tage ud og opleve verdenen på en anden måde, en blot at være på ferie.

Min surrogatsøster, er sådan rigtig metropolit agtig, eller hvad man kalder det. Suser rundt til alle mulige lande osv.

Men har I aldrig haft konkrete planer om at bo en periode i DK alle sammen?

Nej, ikke helt konkrete planer. Min mand "aabnede doeren" paa et tidspunkt og sagde at hvis jeg kunne forsoerge ham og ungerne i Danmark mens han laerte dansk, saa kunne vi da godt proeve. Og det ville jeg rigtig gerne.

Men saa blev jeg gravid paa samme tidspunkt og saa var det jo ikke saa nemt at finde job. Og nu har han fortrudt igen

Han siger at naar vi bliver gamle kan vi flytte til DK, men saa er min mor der for eksempel ikke mere, og hun er én af grundene til at jeg savner Danmark. Har en fantasktisk mor

Anmeld

15. april 2010

Moderator

3rollinger skriver:

Nej, ikke helt konkrete planer. Min mand "aabnede doeren" paa et tidspunkt og sagde at hvis jeg kunne forsoerge ham og ungerne i Danmark mens han laerte dansk, saa kunne vi da godt proeve. Og det ville jeg rigtig gerne.

Men saa blev jeg gravid paa samme tidspunkt og saa var det jo ikke saa nemt at finde job. Og nu har han fortrudt igen

Han siger at naar vi bliver gamle kan vi flytte til DK, men saa er min mor der for eksempel ikke mere, og hun er én af grundene til at jeg savner Danmark. Har en fantasktisk mor

Arrrh øv. Men det er sku også svært at forsørge 4 mennesker i danmark!!

Kommer din mor så til spanien indimellem? HVad med barsel? Har I det?

Anmeld

15. april 2010

3rollinger

Zafir skriver:

Arrrh øv. Men det er sku også svært at forsørge 4 mennesker i danmark!!

Kommer din mor så til spanien indimellem? HVad med barsel? Har I det?

Min mor er hernede saadan 2-3 gange om aaret, og jeg er hjemme cirka ligesaa mange gange. Og haaber at kunne fortsaette ogsaa med 3 boern. Billetterne er heldigvis billigere nu om dage end da jeg startede hernede.

Barsel er det foerste tegn paa hvorfor det er bedre/nemmere at have boern i Danmark. Den er nemlig paa 16 soelle uger. Saa hvis du ikke har en bedsteforaeldre der kan passe dit barn, skal man sende barnet i vuggestue naar det ikke engang er fyldt 4 mdr. Derfor har jeg taget 5 mdr orlov saa hun foerst skal starte naar hun er 9 mdr. Og derfor kan jeg tage til Danmark saa dejligt laenge

Min mand er heldigvis ogsaa meget glad for Danmark og tager gerne paa ferie dertil hver sommer og hver jul. Paa trods af at vi bor hos min mor = hans svigermor.

Min storebror er gift med en kineser og de er bosiddende i Svendborg, saa vi er faktisk en meget international familie .

Anmeld

15. april 2010

Moderator

3rollinger skriver:

Min mor er hernede saadan 2-3 gange om aaret, og jeg er hjemme cirka ligesaa mange gange. Og haaber at kunne fortsaette ogsaa med 3 boern. Billetterne er heldigvis billigere nu om dage end da jeg startede hernede.

Barsel er det foerste tegn paa hvorfor det er bedre/nemmere at have boern i Danmark. Den er nemlig paa 16 soelle uger. Saa hvis du ikke har en bedsteforaeldre der kan passe dit barn, skal man sende barnet i vuggestue naar det ikke engang er fyldt 4 mdr. Derfor har jeg taget 5 mdr orlov saa hun foerst skal starte naar hun er 9 mdr. Og derfor kan jeg tage til Danmark saa dejligt laenge

Min mand er heldigvis ogsaa meget glad for Danmark og tager gerne paa ferie dertil hver sommer og hver jul. Paa trods af at vi bor hos min mor = hans svigermor.

Min storebror er gift med en kineser og de er bosiddende i Svendborg, saa vi er faktisk en meget international familie .

Æv det er altså mega træls, sådan noget med barsel i andre lande atlså... Jeg syntes det var hårdt nok at starte op, efter et år!

Det er dejligt at du ser din familie så meget, så føles det ikke helt så langt væk

Sjovt, at din familie er så international. Så må din svigerinde jo også savne kina.

Anmeld

19. april 2010

3rollinger

Zafir skriver:

Æv det er altså mega træls, sådan noget med barsel i andre lande atlså... Jeg syntes det var hårdt nok at starte op, efter et år!

Det er dejligt at du ser din familie så meget, så føles det ikke helt så langt væk

Sjovt, at din familie er så international. Så må din svigerinde jo også savne kina.

Det vil jeg helt sikkert tro hun goer. Og hun ser jo sine foraeldre langt mindre end jeg ser mine. Min bror og svigerinde fik en soen i juli og ham har hendes foraeldre stadig ikke set "live", kun gennem Skype. Og min bror arbejder for Maersk og er ofte ude 2 mdr i traek.

Uha, jeg ved slet ikke hvad jeg brokker mig over, naar jeg ser det i forhold til hende.

Ved du hvilket koen din baby har? Og hvad han/hun skal hedde?

Anmeld

20. april 2010

Miamaja

mullesmith2 skriver:

Jeg så det også. Jeg syntes det er noget dumt noget det med at få børn med en fra et andet land hvis ikke personen har tænkt sig at bo i landet resten af sit liv. Man skal sku ikke flytte med sine børn så de skal undvære deres far eller mor uanset om man bliver skilt. Så må man blive i samme land men hver for sig, så har børnene stadig mulighed for at se både mor og far.  Men ved godt det ik altid er så let.... Havde godt nok ondt af den far fra Jylland... Men han skulle have tænkt sig mere om dengang de fik børn og var så nyforelsket... Men det kan man sagtens sige bagefter.

Ja, det taenker jeg iovrigt ogsaa. Saa maa man finde sig i at bo i det land, ens barn nu er og trives i.

Er der ikke et eller andet med ' at man lever for sine born' naar man vaelger at blive foraeldre. Altsaa man saetter sine born forst og sig selv nast efter. Det synes jeg helt sikkert.

Hvis vi nogensinde skal skilles saa kommer mit barn forst. Jeg vil ikke tage mit barn vaek fra sin far og bosaette mig i danmark, langt vaek fra ham- det ville gaa ud over mit barn.

har iovrigt ikke set programmet...

Anmeld

20. april 2010

Moderator

3rollinger skriver:

Det vil jeg helt sikkert tro hun goer. Og hun ser jo sine foraeldre langt mindre end jeg ser mine. Min bror og svigerinde fik en soen i juli og ham har hendes foraeldre stadig ikke set "live", kun gennem Skype. Og min bror arbejder for Maersk og er ofte ude 2 mdr i traek.

Uha, jeg ved slet ikke hvad jeg brokker mig over, naar jeg ser det i forhold til hende.

Ved du hvilket koen din baby har? Og hvad han/hun skal hedde?

Ai altså ... Så kunne de jo ligeså godt bo i kina, hvis han er ude så længe af gangen. Synd at hun ikke ser sine forældre tit. Men HURRA for computere og webcams

Min baby er en pige (Idun JUBLER over lillesøster) hun skal hedde Frigg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.