Så I det der program med de bortførte børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.219 visninger
26 svar
0 synes godt om
15. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det har lige været genudsendt her til morgen. Jeg så desværre ikke det hele, men så nok til at jeg kunne danne mig en mening.

Jeg sad faktisk og tænkte rigtig meget. Man så hende moren i Jordan. Der var nede og besøge hendes datter... Datteren var bortført og boede med sin far og hendes stedmor og yngre søskende. Det virkede faktisk som om at hun var meget integreret i Jordan og havde det rigtig godt. - Moren blev ved med at sige til hende: min elskede mor savner dig, du skal med tilbage til Danmark osv. Men det var sku svært, for det virkede som om at pigen rigtig havde det godt og selvfølgelig savnede sin mor.

Jeg kan slet ikke forestille mig, hvor hårdt det er at være moren, der skal leve uden sin datter... MEN - jeg vil altså sige, at jeg syntes det ville være synd at blive ved med at presse datteren, det vil skade hende mere, end at lade hende falde til. Hun får lov til at snakke med hende hverdag i telefonen. - Jeg vil sige, at hun skulle prøve at slappe af også besøge dem så tit hun kan, men slappe af, så faren ikke er på vagt hele tiden. Så hun får mere ud af besøgende der nede... mmm. - Men men men... Det er jo mega svært at stå i det og man vil aldrig kende hele historien. 

Den anden var jo en far, hvems døtre var bortført til Trinidad. Han havde ingen mulighed for at få dem tilbage... Til sidst måtte han end ikke snakke med dem. Moren virkede oprigtig som en møgko og løgnagtig og jeg kunne godt forstå, hvorfor han havde det rigtig skidt med at de var der. - Men IGEN, havde jeg bare det det med at børnene bare blvier fanget i et ondt skilsmisse-spil, som kan foregå mellem forældre. Skyld-trip osv... Ævævæv... MEN - de 2 børn de trivedes i hvertfald ikke på trididad... Det var rigtig synd.

Hvad tænkte I om programmet???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

3rollinger

Hej soede Zafir

Umiddelbart taenker jeg at dem der abonnere paa dette emne, som jeg, vi jo er dem der har boern i udlandet. Og derved bor i udlandet. Saa derfor kan vi ikke se det program du omtaler

Men bortset fra programmet, saa vil jeg sige at personligt er jeg ked af at jeg aldrig overvejde bare en smule laengere at faa boern med en udlaending mens jeg bor i udlandet.

Jeg vil nemlig gerne hjem til Danmark og bo nu, men det har min mand ikke specielt meget lyst til saadan umiddelbart. Og nu er det overhovedet ikke fordi der er tale om det, men hvis vi eksempelvis blev skilt saa er det slet ikke sikkert at jeg saa kunne tage til Danmark. For jeg maa ikke bare tage boernene med ud af landet uden hans samtykke.

Saa jeg foeler mig pludselig fanget i et land som ikke er mit eget.

Forstaa mig ret, jeg har det fint. Men jeg savner da helt sikkert mit bagland og det er da noget jeg taenker paa af og til.

Knus

Trine

Anmeld

15. april 2010

metted

Hvis man har valgt at bosætte sig i et andet land og få børn der, så må man være klar over betingelserne at det er svært at fllytte ved skilsmisse og lign. Man kan ikke bare tage børnene med. Det kan være svært at overskue når man er forelsket, at der kan komme en dag hvor det ikke er lige så rosen rødt. Og det gælder uanset om man har valgt Danamrk eller et sted i udlandet.

Anmeld

15. april 2010

Moderator

3rollinger skriver:

Hej soede Zafir

Umiddelbart taenker jeg at dem der abonnere paa dette emne, som jeg, vi jo er dem der har boern i udlandet. Og derved bor i udlandet. Saa derfor kan vi ikke se det program du omtaler

Men bortset fra programmet, saa vil jeg sige at personligt er jeg ked af at jeg aldrig overvejde bare en smule laengere at faa boern med en udlaending mens jeg bor i udlandet.

Jeg vil nemlig gerne hjem til Danmark og bo nu, men det har min mand ikke specielt meget lyst til saadan umiddelbart. Og nu er det overhovedet ikke fordi der er tale om det, men hvis vi eksempelvis blev skilt saa er det slet ikke sikkert at jeg saa kunne tage til Danmark. For jeg maa ikke bare tage boernene med ud af landet uden hans samtykke.

Saa jeg foeler mig pludselig fanget i et land som ikke er mit eget.

Forstaa mig ret, jeg har det fint. Men jeg savner da helt sikkert mit bagland og det er da noget jeg taenker paa af og til.

Knus

Trine

Det forstår jeg virkelig godt. Det er jo det der er dillemaet og det der altid, vil være så svært, hvis man kommer til at savne sit hjemland...

Jeg forstår dig virkelig godt!!!

Hvor længe har du boet i udlandet?

Anmeld

15. april 2010

mullesmith2

Jeg så det også. Jeg syntes det er noget dumt noget det med at få børn med en fra et andet land hvis ikke personen har tænkt sig at bo i landet resten af sit liv. Man skal sku ikke flytte med sine børn så de skal undvære deres far eller mor uanset om man bliver skilt. Så må man blive i samme land men hver for sig, så har børnene stadig mulighed for at se både mor og far.  Men ved godt det ik altid er så let.... Havde godt nok ondt af den far fra Jylland... Men han skulle have tænkt sig mere om dengang de fik børn og var så nyforelsket... Men det kan man sagtens sige bagefter.

Anmeld

15. april 2010

3rollinger

Zafir skriver:

Det forstår jeg virkelig godt. Det er jo det der er dillemaet og det der altid, vil være så svært, hvis man kommer til at savne sit hjemland...

Jeg forstår dig virkelig godt!!!

Hvor længe har du boet i udlandet?

Jeg har boet i Spanien i 10 1/2 aar nu. Og som sagt er jeg slet ikke ked af at bo her. Men Danmark er bare et meget bedre land at have 3 boern i.

En anden ting er at naar man flytter udenlands ser man tit sit eget hjemland som et glansbillede. Man husker ikke de daarlige ting, kun de gode. Og naar man er hjemme i en uge paa ferie bliver man forstaerket i sit glansbillede, for alt er jo nemmere naar man er paa ferie. Ovenikoebet arbejder jeg inden for turisme, saa jeg laeser alle turistbrochuerene om Danmark, hvilket jo ikke goer tingene bedre, ha ha. Og jeg kommer endda fra Vestsjaelland ligesom dig, som nok turistmaessigt er en af de kedeligste egne i Danmark.

Heldigvis er mine boern vilde med Danmark og glaeder sig vildt hver gang vi skal afsted. De spoerger ogsaa tit til det. Og det glaeder mig rigtig meget.

Anmeld

15. april 2010

Moderator

3rollinger skriver:

Jeg har boet i Spanien i 10 1/2 aar nu. Og som sagt er jeg slet ikke ked af at bo her. Men Danmark er bare et meget bedre land at have 3 boern i.

En anden ting er at naar man flytter udenlands ser man tit sit eget hjemland som et glansbillede. Man husker ikke de daarlige ting, kun de gode. Og naar man er hjemme i en uge paa ferie bliver man forstaerket i sit glansbillede, for alt er jo nemmere naar man er paa ferie. Ovenikoebet arbejder jeg inden for turisme, saa jeg laeser alle turistbrochuerene om Danmark, hvilket jo ikke goer tingene bedre, ha ha. Og jeg kommer endda fra Vestsjaelland ligesom dig, som nok turistmaessigt er en af de kedeligste egne i Danmark.

Heldigvis er mine boern vilde med Danmark og glaeder sig vildt hver gang vi skal afsted. De spoerger ogsaa tit til det. Og det glaeder mig rigtig meget.

Wuaew... Det er også længe at bo i udlandet ...

Syns du vestsj er kedeligt? eller altså - det er nok fordi jeg bor i Odsherred. Her er SKØØØØØNT og desværre hammer mange turister om sommeren. Så er det godt man kender de gode listige steder, som ikke er rendt så meget over at turister.

Var det kæresten der flyttede dig til udlandet, eller flyttede du til udlandet først?

Anmeld

15. april 2010

3rollinger

mullesmith2 skriver:

Jeg så det også. Jeg syntes det er noget dumt noget det med at få børn med en fra et andet land hvis ikke personen har tænkt sig at bo i landet resten af sit liv. Man skal sku ikke flytte med sine børn så de skal undvære deres far eller mor uanset om man bliver skilt. Så må man blive i samme land men hver for sig, så har børnene stadig mulighed for at se både mor og far.  Men ved godt det ik altid er så let.... Havde godt nok ondt af den far fra Jylland... Men han skulle have tænkt sig mere om dengang de fik børn og var så nyforelsket... Men det kan man sagtens sige bagefter.

Nu har jeg godt nok ikke set programmet I omtaler, men fordi man bor i hvert sit land behoeves man jo ikke helt at undvaere sine foraeldre.

Hvis jeg nu blev skilt og feks fik rettens ord for at jeg godt maatte tage til Danmark, saa kunne konsekvensen vaere at mine boern skulle vaere sammen med deres far i alle ferier. Og for den sags skyld kunne den anden part jo bare flytte til det land boernene er i. Det er ikke saa sort og hvidt som du opstiller det.

Hvis jeg som udlaending her med 3 boern blev skilt, ville jeg jo staa helt uden noget bagland til at hjaelpe og stoette mig. Ingen familie der f.eks kunne passe boernene engang imellem. Jeg ville da meget hellere hjem til Danmark med dem, hvor jeg mener at baade de og jeg ville have det bedre.

Som sagt, det er slet ikke aktuelt. Min mand og jeg har det fint sammen. Men det er da ting man taenker over naar man staar i min situation.

Anmeld

15. april 2010

Moderator

3rollinger skriver:

Nu har jeg godt nok ikke set programmet I omtaler, men fordi man bor i hvert sit land behoeves man jo ikke helt at undvaere sine foraeldre.

Hvis jeg nu blev skilt og feks fik rettens ord for at jeg godt maatte tage til Danmark, saa kunne konsekvensen vaere at mine boern skulle vaere sammen med deres far i alle ferier. Og for den sags skyld kunne den anden part jo bare flytte til det land boernene er i. Det er ikke saa sort og hvidt som du opstiller det.

Hvis jeg som udlaending her med 3 boern blev skilt, ville jeg jo staa helt uden noget bagland til at hjaelpe og stoette mig. Ingen familie der f.eks kunne passe boernene engang imellem. Jeg ville da meget hellere hjem til Danmark med dem, hvor jeg mener at baade de og jeg ville have det bedre.

Som sagt, det er slet ikke aktuelt. Min mand og jeg har det fint sammen. Men det er da ting man taenker over naar man staar i min situation.

det er mere aktuelt og et større problem, hvis børnene bliver bortført til et andet land, hvor der er en helt anden kultur og regler og love... osv... Altså fx mellemøsten osv.

Jeg tror problemet er mindre i et EU land, men ejg ved det naturligvis ikke.

Det er dejligt at du har det godt med din mand, selvom du savner danmark indimellem.

Er dine børn 2 sprogede? Eller taler de kun spansk?

Anmeld

15. april 2010

3rollinger

Zafir skriver:

Wuaew... Det er også længe at bo i udlandet ...

Syns du vestsj er kedeligt? eller altså - det er nok fordi jeg bor i Odsherred. Her er SKØØØØØNT og desværre hammer mange turister om sommeren. Så er det godt man kender de gode listige steder, som ikke er rendt så meget over at turister.

Var det kæresten der flyttede dig til udlandet, eller flyttede du til udlandet først?

Jeg synes ihvertfald Mørkøv og omegn er kedelig. Det er der jeg kommer fra. Men ellers synes jeg nu ogsaa at Vestsjaelland er den region der har mindst at byde paa for en turist. Ikke at der slet ikke er noget, der er bare mindre end andre steder i landet. Men naar det er sagt er det nu der jeg ville flytte til hvis vi alligevel en dag skulle blive enige om at flytte til Danmark alle 5.

Jeg kom herned for at blive bedre til spansk. Jeg gik paa noget der hedder FUHU kursus over sommeren og fik derigennem en praktikplads som jeg skulle starte paa i sep 1999. Samme sommer moedte jeg ogsaa Khike (min mand) gennem en veninde, men der var nu ingen interesse fra min side andet end at han var rigtig soed. Han kom saa til Danmark om sommeren da jeg var hjemme igen og han og hans to venner overnattede i min lejlighed. Stadig intet imellem os. Da jeg saa skulle starte i praktik tilboed han at jeg maatte bo hos ham og hans mor (som en god spanier boede han selvfoelgelig stadig hjemme) indtil jeg fandt noget andet at bo i. Og derfra tog det saa kun 5 dage foer vi kyssede foerste gang.

Jeg havde taenkt mig at blive her et par aar og rigtig blive god til spansk. Er nemlig tolk / translatoer af uddannelse, og saa tilbage og arbejde som det. Men da de to aar var gaaet og vi stadig var sammen, ja, saa blev jeg. Og nu er det blevet til 10 1/2 aar og 3 boern. Har ogsaa stadig det samme arbejde, altsaa hvor jeg startede i praktik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.