Din fødsel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.662 visninger
24 svar
0 synes godt om
14. april 2010

Risen

Hej piger, 

nu nærmer fødslen sig jo med hurtige skridt ,  og i den forbindelse tænkte jeg på hvem i har valgt at tage med til fødslen ? 

Her skal kæreste selvfølgelig med og så min elskede moar , MEN hun skal  kun med for at tage billeder og være en støtte for Rasmus (min kæreste) hvis fødslen trækker ud.. 

Hvad har  i gjort jer af overvejelser ? 

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

MTS

Jeg skal kun ha kæresten med. Han er den enste jeg føler mig 100% tryg med.

Anmeld

14. april 2010

FrkLarsen

Her skal kæresten også med, til at starte med ville jeg rigtig gerne have min tvillingesøster med også, men det var kæresten desværre imod, da han mener at kun det er ham der skal have den oplevelse 

Prøver stadig at overtale ham, men han er ikke til at rokke. 

Anmeld

14. april 2010

Risen

Malin skriver:

Jeg skal kun ha kæresten med. Han er den enste jeg føler mig 100% tryg med.

Det kan jeg godt forstå, og det er da også det eneste rigtige for jer så  

Anmeld

14. april 2010

NoName

Risen skriver:

Hej piger, 

nu nærmer fødslen sig jo med hurtige skridt ,  og i den forbindelse tænkte jeg på hvem i har valgt at tage med til fødslen ? 

Her skal kæreste selvfølgelig med og så min elskede moar , MEN hun skal  kun med for at tage billeder og være en støtte for Rasmus (min kæreste) hvis fødslen trækker ud.. 

Knus

Jeg er ikke helt nået der til endnu hvor jeg er begyndt at tænke over fødslen som sådan.

Men jeg vil gerne have min kæreste med og ikke andre...

Majken 25+0 - der er jo stadig længe til hun kommer

Anmeld

14. april 2010

Risen

FrkLarsen skriver:

Her skal kæresten også med, til at starte med ville jeg rigtig gerne have min tvillingesøster med også, men det var kæresten desværre imod, da han mener at kun det er ham der skal have den oplevelse 

Prøver stadig at overtale ham, men han er ikke til at rokke. 

okay.. Nej det er ikke helt nemt så.. Sys nu det er en tryghed for både mig og kæreste at der er en 3 person til at tage over hvis fødsel er lang osv. men kan da et eller andet sted godt forstå din kæreste har det sådan.. Hvad hvis nu i fortæller præcis hvad din søsters rolle er og at hun "bare" venter udeforan hvis det hele bliver for hårdt.. ?  

Anmeld

14. april 2010

Risen

noname skriver:

Jeg er ikke helt nået der til endnu hvor jeg er begyndt at tænke over fødslen som sådan.

Men jeg vil gerne have min kæreste med og ikke andre...

Majken 25+0 - der er jo stadig længe til hun kommer

nej der er selvfølgelig lidt tid endnu, men sys bare det hele går så stærkt , så her er alt gennemtænk allerede  

Anmeld

14. april 2010

Risen

Hvad med smertelindring ? Har i tænkt over det endnu ? 

Anmeld

14. april 2010

Anne85

Risen skriver:

Hej piger, 

Knus

Puha... på nogle punkter går tiden altså bare stærkt når man er 2. gangs fødende... det er som om jeg ikke tænker så meget på fødsel, graviditet osv som første gang... fokus er egentlig mere på tiden efter og hvordan det skal gå med to børn Men jeg glææææder mig til at føde denne gang... håber det bliver ligesom sidst, men at jeg bare har endnu mer ekontrol over det hele!

Sidste gang var min mor og min mand med.... min mor af 2 grunde - 1: Det ville være en kæmpe kæmpe oplevelse for hende at opleve hendes først fødte barnebarn komme til verden 2: Når hun var med var der ikke den samme forventning til min mand om at han skulle være totalt overskuds agtig... hun havde det kølige overblik og min mand fik lov til også at tænke lidt på sig selv (for tro mig... det er dælme også noget af en voldsom oplevelse for en mand at stå ved siden af og se sin kone have så ondt)... det var kanon!
Denne gang tror jeg egentlig bare det er min mand og jeg.... har spurgt min søster om hun kunne tænke sig at være med (bare for hendes egen skyld)... men det tør hun ikke

Anmeld

14. april 2010

Anne85

Risen skriver:

Hvad med smertelindring ? Har i tænkt over det endnu ? 

Så lidt som overhovedet muligt
Sidste gang kom jeg i karbad som smertelindring, fik akupunktur (som ik hjalp en skid) og så klamrede jeg mig til lattergas masken... men den er afskaffet så jeg er spændt på om jeg kan klare det denne gang med ilt.
Det kan jo også være fødslen bliver en helt anden end sidst og at jeg har brug for epidural, morfin eller lignende.... men jeg vil gøre alt for at undgå det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.