Min historie advarsel meget langt og mange billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2010

slettet_7530

1000 tak for alle jeres søde tilkendegivelser, jeg aner virkelig ikke hvad ben jeg skal stå på

Jeg skal forsøge at få svaret alle de spørgsmål der bliver stillet, når jeg bliver ivrig glemmer jeg kommaer og punktummer det må i undskylde.

Jeg er meget beæret over at få af vide jeg er inspirationskilde for mange af jer, det er meget stærkt for mig

En nævner jeg ser mere glad ud selvfølgelig gør jeg det, for jeg har det bare SÅ meget bedre, før var jeg altid lidt hurtig i replikken, havde svar på rede hånd, forsøgte at være den der kom med små sjove kommentarer i håb om at folk ville fjerne fokus fra min enorme krop som jeg selv var så ked af.

Var altid lidt smågnaven, mente at når folk stod og hviskede måtte det bestemt være mig de hviskede om osv osv.

Det værste jeg har prøvet var at jeg ville "snige" mig forbi en lille dreng på 4-5 år i Toys R us, jeg væltede ham med min bagdel, det var meget flovt, faderen hjalp barnet op hvorefter han kiggede meget vredt på mig og udbrød, ja det var heller ikke skidesmart vel nej nu gjorde jeg det jo ikke med vilje  jeg gik hjem og var meget ked af det og flov.

Den mentale del af et vægttab er ALFA OG OMEGA, jeg tabte mig inden den mentale del kom på plads, men det var et nødvendigt onde, da den mentale del kom med gik det 100 gange lettere.

Jeg gik en dag en tur og kiggede op i himlen som var lysblå og det var som om lynet ramte mig (jeg er ikke skør) men der skete noget, jeg sagde i mig selv der kom den, hvad det var der kom  kan ikke forklares bedre end at det  simpelthen  var hjernen der kom med.

Et par dage efter var vi i BILKA da vi er halvejs forbi kasserne, siger min mand åhh se lige alt det lækre  jeg var simpelthen gået forbi bagerafdelingen uden at jeg havde savlet ruderne til som jeg ellers plejde, det var simpelthen den stærkeste følelse jeg har haft længe, det var kæmpestort.

Herhjemme fik jeg engang imellem trang til noget jeg lærte mig nogle øvelser som jeg gjorde hver gang hånden fandt håndtaget til slikskabet, jeg stoppede op spurgte mig selv,

hvad er det jeg skal herinde (eksempelvis have en romkugle)

dernæst: har jeg godt af den her romkugle(NEJ)

har jeg behov for den romkugle: NEJ

Vil den her romkugle gøre noget godt for mig :NEJ

Hvilket hul skulle denne romkugle fylde: sult savn kedsomhed ??

Hvis så tankerne sagde sult, så tænkte jeg videre,

hvad har min krop brug for når den er sulten: BRØD ÆBLE GULEROD, så slap jeg håndtaget og gik mod køleskabet i stedetfor.

Jeg har også lavet forskellige ordsprog i min proces.

Hellere langsomt men sikkert i mål end aldrig at nå målet

Det er godt at tænke sådan når det går lidt langsomt.

Jeg kan hvad vil

Det er kun viljen der kan begrænse mig, jeg er viljen

Et sidste men meget vigtigt guldkorn, man skal ikke kalde sin slankeproces for noget med tab, da det er et negativt ladet ord, heller min slanketråd eller min forandringsproces, min vægttabsproces er skidt da tab er forbundet med noget vi ikke er herre over.

Jeg er egentligt også lidt modstaner af SLANKEtråde, da det er en livsstilsædring de fleste af os vil have.

Dernæst er det rigtigt vigtigt at sige JEG og ikke MAN når man taler om sig selv og de ønsker og drømme eller for den sags skyld begrænsninger man synes at have, den lille ændring i ens ordstilling gør at lige præcis i tager ansvar for jeres liv det er der ikke andre der kan eller skal.

Smid alt det tøj ud der er for stort eller sælg det  for der er ingen grund til at gemme det, det hører med under punktet ryd op og ud i dit .liv.

Puha jeg kan slet ikke stoppe når først jeg er gået igang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

Milka

albertesmor skriver:

Jeg tog kontakt til en hypnoterapeaut som bedte mig om at rydde op i mit liv, denne oprydning skulle omhandle både mennesker og ting der ikke gjorde noget godt for mig, det var en hård men nødvendig proces, efterhånden som vi fik muget ud i både ting og bekendtskabskredsen fik jeg det meget bedre, pludselig en dag tog jeg mig selv i at gå forbi en bagerforretning uden at stoppe op og kigge på tingene og føle mig draget jeg kan ikke helt forklare hvad der skete, men pludselig fra at det var noget jeg gjorde fordi jeg skulle, var det som om jeg fik den mentale del med det kom simpelthen dumpende fra himlen, herefter gik det bare derned af langsomt men sikkert.

Jeg var til et fordrag med Chris Mcdonald hvor vi efterfølgende havde en sludder, han spurgte mig hvordan jeg havde fået den mentale del med jeg fortalte ham som sandt var at det pludselig en dag bare kom, han lyste op og sagde at det var faktsik det svar han altid fik af folk der havde tabt sig meget, og som havde formået at holde det så i hans ører var jeg ikke skør

Fra at jeg har hadet motionscentre ja så er jeg blevet totalt sportsidiot, men den historie en anden gang.

Jeg har altid synes mindre end vægten har sagt da jeg er en høj pige på 177 cm og så har mit fedt været ret godt fordelt over det hele, nu til slut kæmper jeg dog med ridebukselår

Først ser et billed af mig som ung og meget slank

Dernæst et fra hospitalet hvor man godt kan fornemme de store fedtmængder på kroppen

hjemme samme 1 måned efter fødsel

1 billed min mand tog som jeg den dag ikke vidste, så var jeg nok blevet tosset

Fra min datters dåb da sagde vægten 116 kg

Stribet bluse fra okt 07

rødstribet bluse lillejuleaften 2007

Rundt om juletræet året efter julen 2008

Turkis skjortetunika april 09 stadig alt for stor

Turkis skjorte igen endelig under 100 kg

Koralfarvet 96 kg juni 2009

Røde bukser 89 okt 2009

Røde bukser 84 eller 86 november 2009

juleaften 2009

Mobilbilled januar 2010

De sidste taget den 28 marts inden morgentræning derfor mit morgenhår

unægteligt et inspirerende indlæg, og hvor er det bare godt gået!

må man spørge, hvad det indebar for dig at rydde op i dit liv – og hvordan bar du dig ad med det?

knus camilla

Anmeld

14. april 2010

slettet_7530

Jamen Milka det må du da rigtigt gerne.

Dt første jeg tog fat om var tøjet i store størrelser, det begyndte jeg at sælge det gik over al forventning,jeg begyndte fra en ende af rent fysisk blev skabe ryddet osv osv, alt der ikke havde været i brug MEGET længe blev solgt eller smidt ud eller givet vidre til andre, jeg har desværre arvet en kæmpemæssig samlermani fra min kære fader

Dernæst havde jeg været på et forum siden før jeg blev gravid med min datter, stemningen på det forum var efterhånden blevet så anspændt at det var med ondt i maven der blev logget ind, jeg valgt derfor at smutte derfra og ganske enkelt slette pigerne 1 for 1 fra min FB-venneliste, der er stadig nogle af dem men de sidste bliver snart kappet

Det sværeste var at kappe navlesnoren til min mor, vi har altid set utroligt meget til hinanden og da Alberte var helt lille kom hun hver morgen og tog sig af hende imens jeg kørte den store i skole, dette fortsatte så bare indtil jeg sagde stop, jeg måtte tage ansvar for mine børn og for at de kom afsted om det så betød at den lille måtte vækkes elelr flyttes over i barnevognen ja så var det det, hun synes det var meget underligt at fra hun nærmest boede her ja så kappede jeg forbindelsen, det gjorde jeg så ikke men jeg måtte forklare hende at jeg måtte klare mig selv, hun blev bare jo utroligt lettet over at hun ikke behøvede komme mere, og vores forhold er blevet 10 gange bedre, for ikke at tale om min mands forhold til min mor, nu har vi et sundt mor-datter mormor-børnebørn forhold.

Samt at jeg nok har ladet mig styre lidt af min far igenenm hele mit liv, jeg fik styrken til at sige fra og fra så han rent faktisk forstår havd jeg siger.

Altså når noget skulle laves var det en selvfølge at det avr min far der kom og lavede det og så bestemte han også lidt hvordan det kom til at se ud

Gav det mening?

Anmeld

15. april 2010

Milka

albertesmor skriver:

Jamen Milka det må du da rigtigt gerne.

Dt første jeg tog fat om var tøjet i store størrelser, det begyndte jeg at sælge det gik over al forventning,jeg begyndte fra en ende af rent fysisk blev skabe ryddet osv osv, alt der ikke havde været i brug MEGET længe blev solgt eller smidt ud eller givet vidre til andre, jeg har desværre arvet en kæmpemæssig samlermani fra min kære fader

Dernæst havde jeg været på et forum siden før jeg blev gravid med min datter, stemningen på det forum var efterhånden blevet så anspændt at det var med ondt i maven der blev logget ind, jeg valgt derfor at smutte derfra og ganske enkelt slette pigerne 1 for 1 fra min FB-venneliste, der er stadig nogle af dem men de sidste bliver snart kappet

Det sværeste var at kappe navlesnoren til min mor, vi har altid set utroligt meget til hinanden og da Alberte var helt lille kom hun hver morgen og tog sig af hende imens jeg kørte den store i skole, dette fortsatte så bare indtil jeg sagde stop, jeg måtte tage ansvar for mine børn og for at de kom afsted om det så betød at den lille måtte vækkes elelr flyttes over i barnevognen ja så var det det, hun synes det var meget underligt at fra hun nærmest boede her ja så kappede jeg forbindelsen, det gjorde jeg så ikke men jeg måtte forklare hende at jeg måtte klare mig selv, hun blev bare jo utroligt lettet over at hun ikke behøvede komme mere, og vores forhold er blevet 10 gange bedre, for ikke at tale om min mands forhold til min mor, nu har vi et sundt mor-datter mormor-børnebørn forhold.

Samt at jeg nok har ladet mig styre lidt af min far igenenm hele mit liv, jeg fik styrken til at sige fra og fra så han rent faktisk forstår havd jeg siger.

Altså når noget skulle laves var det en selvfølge at det avr min far der kom og lavede det og så bestemte han også lidt hvordan det kom til at se ud

Gav det mening?

ja det giver rigtig god mening!

især det med dit forhold til dine forældre. det kunne jeg vist selv have gavn af at kigge lidt nærmere på.

der findes en bog som hedder 'ryd op i dit liv' af en tysk forfatter som jeg ikke kan huske hvad hedder lige nu. den skulle være vældig god. tror faktisk jeg vil købe den.

tak for inspiration!

Anmeld

15. april 2010

slettet_7530

Milka skriver:

her en artikel om det:

http://www.dr.dk/DR1/hadetgodt/Indslag/almen_sundhed/2009/0120130226.htm

supergodt link, det er lige præcis de ting jeg har gjort men der trænger til en oprydning igen snart, det er mest det fysiske

Anmeld

15. april 2010

Milka

albertesmor skriver:

supergodt link, det er lige præcis de ting jeg har gjort men der trænger til en oprydning igen snart, det er mest det fysiske

den tyske forfatter har det spøjse navn werner tiki küstenmacher

jeg har lige reserveret bogen på biblioteket. jubiiii, jeg skal gøre forårsrent i mit liv!!

Anmeld

15. april 2010

slettet_7530

Milka skriver:

den tyske forfatter har det spøjse navn werner tiki küstenmacher

jeg har lige reserveret bogen på biblioteket. jubiiii, jeg skal gøre forårsrent i mit liv!!

sådan, du bliver så lettet.

Knus herfra

Anmeld

15. april 2010

Pia.

Milka skriver:

her en artikel om det:

http://www.dr.dk/DR1/hadetgodt/Indslag/almen_sundhed/2009/0120130226.htm

Tak for linket... - Det var lige noget jeg kunne bruge... Tusind tak.

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.