Ansemusen skriver:
Tak for de opmuntrende ord 
Hvordan kan det lade sig gøre at mærke en fod nede ved skeden samtidig med at hovedet vender nedad? Det forstår jeg ikke. Får du også de der pres på blæren så du føler du skal tisse, sådan en kildende fornemmelse, selvom hovedet vender nedad? Kan det mon være hænderne der piller?
Jeg synes det jeg mærker oppe er stort og meget hårdt. Det havde jeg vendt til at det så måske betød det var numsen, fordi jeg troede numsem var større end hovedet. Så udfra det du siger, synes jeg det lyder som om han stadig er en bandit og ligger med hovedet opad.. Men hvad ved jeg! Hvis en jordemor kan være i tvivl kan jeg helt sikkert også!!
Den ligger lige nu med hovedet nedad og ryggen op langs midten og ligger så og sparker med fødderne ud i min højre side eller stemmer rigtig godt imod med fødderne mod maveskindet (hvilket virkelig kan gøre nas).
Åh, jeg kan næsten ikke gå, hvis jeg skal tisse. Det gør simpelthen så ondt. Og så er jeg begyndt at få nogle kraftige jag ned i skeden, som er anderledes end tidligere, men det må være hovedet, der presser sig ind på nogle nerver.
Jeg har svært ved at mærke, hvad der er hvad, når den bevæger sig. Synes der er vild aktivitet over det hele

Men den har også god plads derinde, efter jeg bar tvillinger sidste gang. Tror da godt, det kan være hænder du kan mærke mod blæren, selvom den skulle vende hovedet dernedad også.
Ej, jeg skal altså ikke kunne sige, hvad der er rigtigt og forkert med hovedet/numsen, men hun sagde i hvert fald, at numsen er en del blødere.
Jeg fik også at vide, at hvis baby ikke havde vendt rigtigt, skulle jordemoderen sende besked til sygehuset, så jeg kunne blive indkaldt til undersøgelse derinde. Hvad de præcis ville gøre, ved jeg ikke, men det var noget med et tjek af, hvordan den lå, samt om der skulle laves vendingsforsøg. Så mon ikke også din jordemoder skal gøre det?
Jeg skal så alligevel derind på fredag, da de skal tjekke mit kejsersnit ar, så der får jeg hel vished om, om jeg kan få lov at føde selv