Nogen der har oplevet en sædefødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2010

Ansemusen

Caroline86 skriver:

hej søde.

Nu har vi jo aftalt at han vender sig men kan da fortælle det de sagde til mig.

De kan selvfølgelig ikke tvinge dig til ks men de vil nok anbefale det når du er 1. gangs fødende. problemet ved sædefødsel er at hovedet er hårdt mens rumpen er blød. Hvis du føder numsen først og hovedet så er for stort eller vender en dum vej så han ikke kan komme ud er det virkelig et stort problem, for man kan jo ikke proppe ham op igen.. 2. gangs fødende har bedre plads og derfor opstår problemet sjældent for dem.

derudover er der en lille risiko for at navlesnoren sætter sig i klemme og det giver igen samme problem når hovedet er det sværeste at få ud - det kan ikke altid gå stærkt nok.

De sagde til mig at det ville være livsfarligt for os begge hvis jeg forsøgte sædefødsel så jeg overvejede det slet ikke selvom jeg, som bekendt, var meget ked af pks! Hun var for stor og jeg fortryder det ikke et sekund!

Men men men.. han vender sig jo og kommer som aftalt med hovedet først

Ej det er virkelig pinligt at jeg spørger, men fik du kejsersnit? Jeg har i mit hoved gået og troet at lille Laura vendte sig selv og du fødte på nromal vis!

Hvis du fik kejsersnit, hvordan oplevede du det så? Jeg får det nemlig fysisk dårligt ved tanken oma t de skal skære i mig mens jeg er vågen og at jeg ikke kan føde mit barn på naturlig vis. Frygter faktisk lidt en efterfødselsreaktion, fordi jeg har læst at det oftere forekommer hvis man ikke selv føler at tingene foregik som man gerne ville have under og efter fødslen. Men jeg vil selvfølgelig til hver en tid sætte min drengs liv højere end alt andet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ansemusen skriver:

Ej det er virkelig pinligt at jeg spørger, men fik du kejsersnit? Jeg har i mit hoved gået og troet at lille Laura vendte sig selv og du fødte på nromal vis!

Hvis du fik kejsersnit, hvordan oplevede du det så? Jeg får det nemlig fysisk dårligt ved tanken oma t de skal skære i mig mens jeg er vågen og at jeg ikke kan føde mit barn på naturlig vis. Frygter faktisk lidt en efterfødselsreaktion, fordi jeg har læst at det oftere forekommer hvis man ikke selv føler at tingene foregik som man gerne ville have under og efter fødslen. Men jeg vil selvfølgelig til hver en tid sætte min drengs liv højere end alt andet!

jeg fik kjejsersnit

og det var min værste frygt der blev forvandlet til den mest fantastiske oplevelse i mit liv

Jeg mistede en del blod bagefter, men på trods af det var jeg hurtigt ude af sengen, oppe at gå og hjemme 36 timer efter hun kom ud

Jeg var ude med barnevognen efter 4 dage!

Jeg synes næsten du skal læse min fødselsberetning.. kan lige prøve at finde den til dig!

Jeg var virkelig virkelig bange for ks og var SÅÅÅ ulykkelig da jeg fandt ud af at det skulle ende sådan... Men jeg gjorde læger, jordemødre og anæstesi opmærksom på det og det var virkelig en god oplevelse! Jeg er ikke bange for kejsersnit næste gang, selvom jeg ville være træt af ikke at kunne føde selv - det satser vi på

Finder lige den fb

Anmeld

14. april 2010

linemus

Ansemusen skriver:

Tak for de opmuntrende ord

Hvordan kan det lade sig gøre at mærke en fod nede ved skeden samtidig med at hovedet vender nedad? Det forstår jeg ikke. Får du også de der pres på blæren så du føler du skal tisse, sådan en kildende fornemmelse, selvom hovedet vender nedad? Kan det mon være hænderne der piller?

Jeg synes det jeg mærker oppe er stort og meget hårdt. Det havde jeg vendt til at det så måske betød det var numsen, fordi jeg troede numsem var større end hovedet. Så udfra det du siger, synes jeg det lyder som om han stadig er en bandit og ligger med hovedet opad.. Men hvad ved jeg! Hvis en jordemor kan være i tvivl kan jeg helt sikkert også!!

Den ligger lige nu med hovedet nedad og ryggen op langs midten og ligger så og sparker med fødderne ud i min højre side eller stemmer rigtig godt imod med fødderne mod maveskindet (hvilket virkelig kan gøre nas).

Åh, jeg kan næsten ikke gå, hvis jeg skal tisse. Det gør simpelthen så ondt. Og så er jeg begyndt at få nogle kraftige jag ned i skeden, som er anderledes end tidligere, men det må være hovedet, der presser sig ind på nogle nerver.

Jeg har svært ved at mærke, hvad der er hvad, når den bevæger sig. Synes der er vild aktivitet over det hele Men den har også god plads derinde, efter jeg bar tvillinger sidste gang. Tror da godt, det kan være hænder du kan mærke mod blæren, selvom den skulle vende hovedet dernedad også.

Ej, jeg skal altså ikke kunne sige, hvad der er rigtigt og forkert med hovedet/numsen, men hun sagde i hvert fald, at numsen er en del blødere.

Jeg fik også at vide, at hvis baby ikke havde vendt rigtigt, skulle jordemoderen sende besked til sygehuset, så jeg kunne blive indkaldt til undersøgelse derinde. Hvad de præcis ville gøre, ved jeg ikke, men det var noget med et tjek af, hvordan den lå, samt om der skulle laves vendingsforsøg. Så mon ikke også din jordemoder skal gøre det?

Jeg skal så alligevel derind på fredag, da de skal tjekke mit kejsersnit ar, så der får jeg hel vished om, om jeg kan få lov at føde selv

Anmeld

14. april 2010

Moderator

https://www.baby.dk/debat/40589pi1/foedselsberetninger/prinsesse-laura.aspx

sådan

Anmeld

14. april 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om nogle af jer selv har født ved en såkaldt sædefødsel eller været med til en, og hvordan I oplevede det?

Jeg satser stærkt på at lillemanden vender sig selv (hvis ikke han allerede har gjort det), men kunne godt tænke at forberede mig lidt på en eventuel sædefødsel. Aner faktisk intet om det, om hvilke ricisi der er forbundet med en sådan fødsel både hvad angår mor og barn.

Så kom frit frem, selvom I nok er få

Kender ingen som har oplevet det, men min svigerinde fik ikke lov at gennemføre sædefødsel, da hun ventede min nevø.

Hun fik kejsersnit, da de under ingen omstændigheder ville give lov til, og  udsætte en førstegangsfødende for det.

Jeg ved ikke om nogen tillader det i dag, men mon ikke det er forskelligt fra sted til sted?

Vil lige tilføje - som andre også nævner, at kejsersnit kan være en super smuk og positiv oplevelse. Det kender jeg flere der har fortalt. Især når det er planlagt, og man ikke er i fuld narkose så man kan følge med og se baby med det samme.

Håber du finder ro i det, uanset hvad du beslutter og for lov til

Anmeld

14. april 2010

Ansemusen

linemus skriver:

Den ligger lige nu med hovedet nedad og ryggen op langs midten og ligger så og sparker med fødderne ud i min højre side eller stemmer rigtig godt imod med fødderne mod maveskindet (hvilket virkelig kan gøre nas).

Åh, jeg kan næsten ikke gå, hvis jeg skal tisse. Det gør simpelthen så ondt. Og så er jeg begyndt at få nogle kraftige jag ned i skeden, som er anderledes end tidligere, men det må være hovedet, der presser sig ind på nogle nerver.

Jeg har svært ved at mærke, hvad der er hvad, når den bevæger sig. Synes der er vild aktivitet over det hele Men den har også god plads derinde, efter jeg bar tvillinger sidste gang. Tror da godt, det kan være hænder du kan mærke mod blæren, selvom den skulle vende hovedet dernedad også.

Ej, jeg skal altså ikke kunne sige, hvad der er rigtigt og forkert med hovedet/numsen, men hun sagde i hvert fald, at numsen er en del blødere.

Jeg fik også at vide, at hvis baby ikke havde vendt rigtigt, skulle jordemoderen sende besked til sygehuset, så jeg kunne blive indkaldt til undersøgelse derinde. Hvad de præcis ville gøre, ved jeg ikke, men det var noget med et tjek af, hvordan den lå, samt om der skulle laves vendingsforsøg. Så mon ikke også din jordemoder skal gøre det?

Jeg skal så alligevel derind på fredag, da de skal tjekke mit kejsersnit ar, så der får jeg hel vished om, om jeg kan få lov at føde selv

Vil det sige, at man kan risikere ikke at kunne føde normalt anden gang fordi der er risiko for at ens kejsersnitar springer op?

Anmeld

14. april 2010

Ansemusen

Caroline86 skriver:

jeg fik kjejsersnit

og det var min værste frygt der blev forvandlet til den mest fantastiske oplevelse i mit liv

Jeg mistede en del blod bagefter, men på trods af det var jeg hurtigt ude af sengen, oppe at gå og hjemme 36 timer efter hun kom ud

Jeg var ude med barnevognen efter 4 dage!

Jeg synes næsten du skal læse min fødselsberetning.. kan lige prøve at finde den til dig!

Jeg var virkelig virkelig bange for ks og var SÅÅÅ ulykkelig da jeg fandt ud af at det skulle ende sådan... Men jeg gjorde læger, jordemødre og anæstesi opmærksom på det og det var virkelig en god oplevelse! Jeg er ikke bange for kejsersnit næste gang, selvom jeg ville være træt af ikke at kunne føde selv - det satser vi på

Finder lige den fb

Det er da altid noget at høre, at du fik en god oplevelse ud af det selvom du havde det ligesom mig! Kan godt være alting ser helt anderledes ud når man endelig får barnet i sine arme bagefter og målet så ligesom gør vejen dertil lidt mere ligegyldig!

Anmeld

14. april 2010

Ansemusen

Alexis skriver:

Kender ingen som har oplevet det, men min svigerinde fik ikke lov at gennemføre sædefødsel, da hun ventede min nevø.

Hun fik kejsersnit, da de under ingen omstændigheder ville give lov til, og  udsætte en førstegangsfødende for det.

Jeg ved ikke om nogen tillader det i dag, men mon ikke det er forskelligt fra sted til sted?

Vil lige tilføje - som andre også nævner, at kejsersnit kan være en super smuk og positiv oplevelse. Det kender jeg flere der har fortalt. Især når det er planlagt, og man ikke er i fuld narkose så man kan følge med og se baby med det samme.

Håber du finder ro i det, uanset hvad du beslutter og for lov til

Tak, hvor er du sød Nu skal jeg jo selvfølgelig heller ikke male fanden på væggen i og med han muligvis allerede har vendt sig, eller gør det, eller at de får ham vendt. Der er flere muligheder endnu. Jeg kan bare godt lide at sætte mig ind i tingene inden for en sikkerheds skyld for at være bedre forberedt, hehe.

Anmeld

14. april 2010

Moderator

Ansemusen skriver:

Det er da altid noget at høre, at du fik en god oplevelse ud af det selvom du havde det ligesom mig! Kan godt være alting ser helt anderledes ud når man endelig får barnet i sine arme bagefter og målet så ligesom gør vejen dertil lidt mere ligegyldig!

fuldstændig ligegyldig!

Så lige du spurgte til den med at arret kan springe op.

Det sker EKSTREMT sjældent, og stort set aldrig hvis der går mere end 1½ år fra dit kejsersnit til den alm. fødsel. Risikoen er mindre ved pks fordi der ikke er panik/stress/travlt når de laver ks og så kan de lettere "gøre det ordentligt".

Anmeld

14. april 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Ansemusen skriver:

Tak, hvor er du sød Nu skal jeg jo selvfølgelig heller ikke male fanden på væggen i og med han muligvis allerede har vendt sig, eller gør det, eller at de får ham vendt. Der er flere muligheder endnu. Jeg kan bare godt lide at sætte mig ind i tingene inden for en sikkerheds skyld for at være bedre forberedt, hehe.

Kan jeg sørme godt forstå. Der er også så meget at lære hele tiden undervejs. Tror selv jeg bliver lidt af en informations slave når jeg engang får de to berømte streger

Knus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.