Nogen der har oplevet en sædefødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.396 visninger
26 svar
0 synes godt om
12. april 2010

Ansemusen

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om nogle af jer selv har født ved en såkaldt sædefødsel eller været med til en, og hvordan I oplevede det?

Jeg satser stærkt på at lillemanden vender sig selv (hvis ikke han allerede har gjort det), men kunne godt tænke at forberede mig lidt på en eventuel sædefødsel. Aner faktisk intet om det, om hvilke ricisi der er forbundet med en sådan fødsel både hvad angår mor og barn.

Så kom frit frem, selvom I nok er få

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

Ansemusen

Slet ingen?

Anmeld

13. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Ved at en del sygehuse ikke lader førstegangs fødende føde i uk.

Anmeld

13. april 2010

Mathilde

Jeg ved at der er en herinde der har født et barn med rumpen først, men det var hendes 3. barn... Jeg kan ikke huske hvem det var, men skal nok lige skrive hvis jeg kommer i tanke om det  

Jeg kan huske at hun skrev. at det var hårdere at presse barnet ud, men det gik rigtig fint og alt var som det skulle være...

Anmeld

13. april 2010

Vial

Jeg tror slet ikke, at du får lov at føde i uk. Så vil de tage ham ved KS. Det er straks noget andet, hvis du havde to babyer i maven. Der er det bare den første, som skal ud med hoved først... Nr. 2 må gerne starte med numsen. Som min læge udtalte: Så er fødselsvejen udvidet :-O

Anmeld

13. april 2010

Halbschön

Har heller ikke prøvet det, men som Frederics Moar siger, så er der mange sygehuse fraråder førstegangsfødende at føde normalt, når barnet ikke ligger i hovedstilling.. Hvor langt er du ?

Krydser alt hvad jeg kan for at bebsen vender sig, så du kan føde på normal vis

Anmeld

14. april 2010

Ansemusen

Jeg snakkede ellers med en jordemor i går som sagde, at man godt kunne få lov til at føde normalt selvom man var førstegangsfødende og barnet lå med numsen nedad. Men får mere at vide om det hos min egen jordemor på mandag, hvis ikke han har vendt sig. Jeg kan slet ikke selv mærke det. Det ene øjeblik synes jeg det er et hoved jeg mærker oppe og det næste en numse. Så må bare krydse fingre for at han enten har vendt sig nu eller når det til på mandag.

Skal selvfølgelig nok vende tilbage med resultatet

Anmeld

14. april 2010

linemus

Jeg snakkede ellers med en jordemor i går som sagde, at man godt kunne få lov til at føde normalt selvom man var førstegangsfødende og barnet lå med numsen nedad. Men får mere at vide om det hos min egen jordemor på mandag, hvis ikke han har vendt sig. Jeg kan slet ikke selv mærke det. Det ene øjeblik synes jeg det er et hoved jeg mærker oppe og det næste en numse. Så må bare krydse fingre for at han enten har vendt sig nu eller når det til på mandag.

Skal selvfølgelig nok vende tilbage med resultatet

Nu ved jeg intet om sædefødsel, da jeg selv ikke fik lov sidst pga. tvillinger, men jeg vil bare sige, at han sagtens kan have vendt sig, uden du har lagt mærke til det. Min baby har hele tiden ligget med hovedet oppe i højre side og med numsen godt boret ned i bækkenet Og jeg troede faktisk, den stadig lå sådan, da jeg ofte mærker en hård klump mule rundt langs siden, men i dag til jordemoder sagde hun, at baby ligger med hovedet nedad. Hovedet er meget større og hårdere end numsen (ikke at jeg kan mærke forskel), og det jeg kunne mærke i siden, var bare en fod Så jeg er lettet, da jeg nødigt vil have ks igen Held og lykke på mandag.

Knus Line 36+4

Anmeld

14. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

hej søde.

Nu har vi jo aftalt at han vender sig men kan da fortælle det de sagde til mig.

De kan selvfølgelig ikke tvinge dig til ks men de vil nok anbefale det når du er 1. gangs fødende. problemet ved sædefødsel er at hovedet er hårdt mens rumpen er blød. Hvis du føder numsen først og hovedet så er for stort eller vender en dum vej så han ikke kan komme ud er det virkelig et stort problem, for man kan jo ikke proppe ham op igen.. 2. gangs fødende har bedre plads og derfor opstår problemet sjældent for dem.

derudover er der en lille risiko for at navlesnoren sætter sig i klemme og det giver igen samme problem når hovedet er det sværeste at få ud - det kan ikke altid gå stærkt nok.

De sagde til mig at det ville være livsfarligt for os begge hvis jeg forsøgte sædefødsel så jeg overvejede det slet ikke selvom jeg, som bekendt, var meget ked af pks! Hun var for stor og jeg fortryder det ikke et sekund!

Men men men.. han vender sig jo og kommer som aftalt med hovedet først

Anmeld

14. april 2010

Ansemusen

linemus skriver:

Nu ved jeg intet om sædefødsel, da jeg selv ikke fik lov sidst pga. tvillinger, men jeg vil bare sige, at han sagtens kan have vendt sig, uden du har lagt mærke til det. Min baby har hele tiden ligget med hovedet oppe i højre side og med numsen godt boret ned i bækkenet Og jeg troede faktisk, den stadig lå sådan, da jeg ofte mærker en hård klump mule rundt langs siden, men i dag til jordemoder sagde hun, at baby ligger med hovedet nedad. Hovedet er meget større og hårdere end numsen (ikke at jeg kan mærke forskel), og det jeg kunne mærke i siden, var bare en fod Så jeg er lettet, da jeg nødigt vil have ks igen Held og lykke på mandag.

Knus Line 36+4

Tak for de opmuntrende ord

Hvordan kan det lade sig gøre at mærke en fod nede ved skeden samtidig med at hovedet vender nedad? Det forstår jeg ikke. Får du også de der pres på blæren så du føler du skal tisse, sådan en kildende fornemmelse, selvom hovedet vender nedad? Kan det mon være hænderne der piller?

Jeg synes det jeg mærker oppe er stort og meget hårdt. Det havde jeg vendt til at det så måske betød det var numsen, fordi jeg troede numsem var større end hovedet. Så udfra det du siger, synes jeg det lyder som om han stadig er en bandit og ligger med hovedet opad.. Men hvad ved jeg! Hvis en jordemor kan være i tvivl kan jeg helt sikkert også!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.