Er vi så tykke...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2010

Honningblomst

TbCp skriver:

Jeg er 173 og vejede 57 da jeg blev gravid, tog 18kg på i graviditeten, fødte i 35 + 2, og tør slet ikke tænke på hvor meget ekstra der ville være røget på i de sidste 5 uger  .....

Ja, du er en af de slanke, det må man sige..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2010

Honningblomst

kitty skriver:

Det er bestemt ikke sådan min læge, skolens vægtkonsulent, eller sådan som, vi som sygeplejersker lærer at se på det.. Men fair nok...

nej, der er overvægt, svært overvægt og fedme..men et bmi på iver 25 regnes altså for at være for meget og så kan man jo diskutere om denne udregning er ok, men det var ikke det jeg ville vide... jeg ved da også at ved mange operationer der ser læger også på at bmi'et skal under 25...og det er jo ikke for at genere nogen der er lavet sådan en, vel...? det er så man har noget at gå ud fra...

Knus Eva..

Anmeld

11. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Hm, er det ens bmi der bedstemmer om man er overvægtig?

Havde et bmi på 18,73 før graviditet og efter var den på 23,1. Føler mig godt nok som overvægtig, stadig...

Anmeld

11. april 2010

Honningblomst

Frederic's moar skriver:

Hm, er det ens bmi der bedstemmer om man er overvægtig?

Havde et bmi på 18,73 før graviditet og efter var den på 23,1. Føler mig godt nok som overvægtig, stadig...

Nej, så entydigt er det jo ikke...men altså, man anbefaler at ens bmi ikke er over 25, men nogen er normalvægtige med et bmi på 19 og andre på 24 og der er jo en del kilo der deler de to..

http://www.altomkost.dk/Testdigselv/Maal_dit_BMItal/forside.htm

Her står der lidt....men bmi sammen med talje-hofte mål giver en meget god idé om hvor man ligger henne og så ellers et spejlbillede...

Men i de fleste undersøgelser er det bmi der bruges som udgangspunkt og jeg ved godt det er ensidigt....men det var så den måde jeg valgte...kunne også lave en hvor jeg spurgte om folk føler de vejer for meget...og så er der sikkert endnu flere der vejer for meget... end ved den her måde..

Knus..

Anmeld

11. april 2010

Low

Ved mit første læge besøg efter jeg blev gravid, der regnede hun min bmi til at være 25. Hverken mere eller mindre så jeg har stemt andet. Men nu er jeg jo gravid så den er nok lidt over da jeg er i uge 31 og har taget 10 kilo på. Men ellers har jeg altid været tynd men da jeg var 14 år der begyndte jeg på efterskole og startede på p-piller så der tog jeg på men dog ikke fed og så begyndte jeg at få dame former

Anmeld

11. april 2010

Honningblomst

Så var du jo ikke over 25... det var jeg bestemt da jeg blev gravid med nummer et og to... 28 og 29 lå den på.. og jeg var heller ikke overvægtig som teenager, men da jeg altid har været en af de tunge, så har jeg bare altid følt mig for stor...du ved hvordan man sammenligner vægt i skolen...men altså, da jeg flyttede alene, så blev der købt alt det jeg havde lyst til af det usunde...som 19 årig vejede jeg 61 kg og som 21 årig vejede jeg 78 kg..

Low skriver:

Ved mit første læge besøg efter jeg blev gravid, der regnede hun min bmi til at være 25. Hverken mere eller mindre så jeg har stemt andet. Men nu er jeg jo gravid så den er nok lidt over da jeg er i uge 31 og har taget 10 kilo på. Men ellers har jeg altid været tynd men da jeg var 14 år der begyndte jeg på efterskole og startede på p-piller så der tog jeg på men dog ikke fed og så begyndte jeg at få dame former

Anmeld

11. april 2010

Low

Eva skriver:

Så var du jo ikke over 25... det var jeg bestemt da jeg blev gravid med nummer et og to... 28 og 29 lå den på.. og jeg var heller ikke overvægtig som teenager, men da jeg altid har været en af de tunge, så har jeg bare altid følt mig for stor...du ved hvordan man sammenligner vægt i skolen...men altså, da jeg flyttede alene, så blev der købt alt det jeg havde lyst til af det usunde...som 19 årig vejede jeg 61 kg og som 21 årig vejede jeg 78 kg..

Det lyder ikke så slemt alligevel. Nogle gange synes jeg også bare at vægten er et tal. Jeg har f.eks stor knogle bygning og da jeg gik i 9 klasse der sagde lægen at jeg mindst skulle veje 70 for ellers ville det være for lidt til min krop og for nogle mennesker så er 70 kilo meget og jeg synes da også at det lyder af meget.. men det er svært at bedømme synes jeg hehe

Anmeld

11. april 2010

Honningblomst

Low skriver:

Det lyder ikke så slemt alligevel. Nogle gange synes jeg også bare at vægten er et tal. Jeg har f.eks stor knogle bygning og da jeg gik i 9 klasse der sagde lægen at jeg mindst skulle veje 70 for ellers ville det være for lidt til min krop og for nogle mennesker så er 70 kilo meget og jeg synes da også at det lyder af meget.. men det er svært at bedømme synes jeg hehe

Ja, det er svært...også mest hvordan det sidder og om man har muskler....jeg kan se på mine mål og mine tøj str, at jeg måske ikke vejer for meget og alligevel ville jeg mene at fire kilo ville være pænt at komme af med, men man bliver sgu nok aldrig helt tilfreds...motion er vejen frem og så den der med at elske sig selv udenpå også..

Anmeld

11. april 2010

Low

Eva skriver:

Ja, det er svært...også mest hvordan det sidder og om man har muskler....jeg kan se på mine mål og mine tøj str, at jeg måske ikke vejer for meget og alligevel ville jeg mene at fire kilo ville være pænt at komme af med, men man bliver sgu nok aldrig helt tilfreds...motion er vejen frem og så den der med at elske sig selv udenpå også..

Ja hehe, det kan jeg kun give dig ret i

Anmeld

11. april 2010

millesofie

ja jeg har desværre altid været lidt overvægtig

jeg er 165 og vejer 79kg.... under gravidsiteten tog jeg knap 15 kg på og tabte det hele på ca 14 dage

jeg er dog ikke så tynget af sind over min vægt men jeg kan jo også røre mig, lege med ungerne osv

det er værre for dem der har det slemt over deres vægt og ikke selv ved hvordan de skal komme af med den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.