Er vi så tykke...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Jeg...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.416 visninger
38 svar
0 synes godt om
11. april 2010

Honningblomst

som medierne gerne vil have os til at være, alle os danskere...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2010

NinaNymannMadsen

jeg er og har og har altid været undervægtig undetagen da jeg var gravid der var en en lille smule overvægtig og dog

Anmeld

11. april 2010

TbCp

Jeg har aldrig været overvægtig... kom selvfølgelig godt op i vægt da jeg var gravid, men ellers aldrig

Anmeld

11. april 2010

Honningblomst

TbCp skriver:

Jeg har aldrig været overvægtig... kom selvfølgelig godt op i vægt da jeg var gravid, men ellers aldrig

Præcis.. også derfor jeg lige skrev det i parentes...for at være stor som gravid og lige efter er jo ikke det samme som en "rigtig" overvægt...

Knus..

Anmeld

11. april 2010

TbCp

Eva skriver:

Præcis.. også derfor jeg lige skrev det i parentes...for at være stor som gravid og lige efter er jo ikke det samme som en "rigtig" overvægt...

Knus..

Ved faktisk ikke engang om den vægt jeg nåede op på som gravid gav mig for højt BMI.....

Nu regnede jeg det lige for sjov ud.... og den vægt jeg nåede op på som gravid ville give mig et BMI på 25,1, så var lige over grænsen

Men nej det kan man jo ikke rigtig regne med

Anmeld

11. april 2010

otlitrom

Jeg skal være fuldstændig ærlig og sige jeg synes du har stillet det diskriminerende op.. Der flere former for overvægt. Har man BMI på 25,2, så er man "bare" overvægtig" i dine mål, og ikke "moderat overvægtig" eller bare i den lidt tungere ende... Det synes jeg er forkert!

Anmeld

11. april 2010

Honningblomst

TbCp skriver:

Ved faktisk ikke engang om den vægt jeg nåede op på som gravid gav mig for højt BMI.....

Nu regnede jeg det lige for sjov ud.... og den vægt jeg nåede op på som gravid ville give mig et BMI på 25,1, så var lige over grænsen

Men nej det kan man jo ikke rigtig regne med

Det er sgu vildt...du må da være et lille nips..

Anmeld

11. april 2010

TbCp

Eva skriver:

Det er sgu vildt...du må da være et lille nips..

Jeg er 173 og vejede 57 da jeg blev gravid, tog 18kg på i graviditeten, fødte i 35 + 2, og tør slet ikke tænke på hvor meget ekstra der ville være røget på i de sidste 5 uger  .....

Anmeld

11. april 2010

Honningblomst

kitty skriver:

Jeg skal være fuldstændig ærlig og sige jeg synes du har stillet det diskriminerende op.. Der flere former for overvægt. Har man BMI på 25,2, så er man "bare" overvægtig" i dine mål, og ikke "moderat overvægtig" eller bare i den lidt tungere ende... Det synes jeg er forkert!

Men nu er det faktisk sådan det stilles op...når en læge skal se om man er overvægtig og når der laves undersøgelser så regner man med et bmi over 25...jeg er helt enig med dig i at det ikke er så firkantet, men det er jo desværre altid meget firkantet med sådanne undersøgelser...

Så jeg spørger bare om vi herinde ud fra en bmi udregning er for tunge..

Knus Eva.

Anmeld

11. april 2010

otlitrom

Eva skriver:

Men nu er det faktisk sådan det stilles op...når en læge skal se om man er overvægtig og når der laves undersøgelser så regner man med et bmi over 25...jeg er helt enig med dig i at det ikke er så firkantet, men det er jo desværre altid meget firkantet med sådanne undersøgelser...

Så jeg spørger bare om vi herinde ud fra en bmi udregning er for tunge..

Knus Eva.

Det er bestemt ikke sådan min læge, skolens vægtkonsulent, eller sådan som, vi som sygeplejersker lærer at se på det.. Men fair nok...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.