I tirsdags døde min mor uden vi havde kontakt til hende.
Hun kom på sygehuset lørdag morgen i påsken, med lungebetændelse og et blodsukker på 23

Samme dag var hele familien samlet til påskefrokost, vi valgte at gennemføre den fordi det var et ønske fra min mor at fætre, kusiner, brødre, søstre, moster og onkler skulle samles og evt gøre det til en tradition.
Om søndagen tog Oliver og jeg ud til mor på sygehuset.. Jeg er ikke sikker på om hun kunne kende os, for hun sagde aldrig vores navne.. Men hun var ikke som hun plejede at være, hun bandede værre end en havnearbejder og Oliver spurgte hvorfor hun snakkede sådan.. Jeg forklarede ham at hendes sygdom gjorde at hun ikke snakkede så pænt mere og at det hun sagde var sort snak..
(et lille smil.. der kom en sygeplejerske ind fordi mor klagede over sit drop, om hun havde haft revet ud.. Mor lå og snakkede og Oliver gik hen ved siden af sygeplejersken.. lænede sig ind til hende og sagde> min mormor snakker sort...

) Da vi skulle hjem gik Oliver hen til min mors seng.. mor aede ham på kinden og sagde< jeg elsker dig.. Oliver aede mor på kinden og sagde tilbage< jeg elsker også dig mormor..
Om aftenen havde hun igen revet sit drop ud (måske hendes måde at fortælle hun ikke ville mere)
min stedfar var meget chokkeret for det var ham der fandt hende med blod over det hele.
Om mandagen valgte de at give hende en pose blod og mor livede op.. Hun blev klar og vi valgte at køre ud til hende.. Det var godt nok ikke længe for hun havde fået morfininsprøjtning pga. smerter så hun var meget træt. Så efter 20 min. sagde vi farvel og mor lagde sig til at sove.. Om aftenen snakkede min stedfar med lægen om at give hende morfindrop fordi hun havde så mange smerter.. Efter det blev sat til, var vi ikke i kontakt med hende. Tisdag til middag blev jeg ringet op af sygehuset fordi der ikke var nogen hos mor og hun var begyndt at holde pauser i vejrtrækningen. Jeg fik ringet rundt til de andre og vi var alle hos hende da hun ca. 3 timer senere puttede sig..
I dag har vi bisat hende, hun havde valgt at vi skulle høre Going home med Runrig og om lidt blir her stille..Alt omkring hendes bisættelse havde hun skrevet ned i "min sidste vilje", så dt hele blev som hun ville ha det..Det var en smuk bisættelse men det var sgu hårdt at skulle sige endeligt farvel.. Jeg tror stadig ikke jeg helt har fattet det, men det kommer nok med tiden..
Men savnet vil hun altid være

Knus fra en ked af det Annette