Idéer til 2-3 poster til en lille skattejagt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
MoarJ skriver:

Smage på et par forskellige ting...

Ja, det er Kims leg. Det elsker jeg - Eller elskede da jeg var barn.. Smage med bind for øjnene. Men hvordan man får det til en post?... Altså hvordan man kommer videre til den næste post fra en kims leg hmmm bumbum. .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

Risen

8. april 2010

Mira0911

Zafir skriver:

Ja, det er Kims leg. Det elsker jeg - Eller elskede da jeg var barn.. Smage med bind for øjnene. Men hvordan man får det til en post?... Altså hvordan man kommer videre til den næste post fra en kims leg hmmm bumbum. .

Godt spørgsmål... Det kan jeg ikke lige svare på...

Anmeld

8. april 2010

Halbschön

Lave forskellige tallerkner med noget i... Havregrød, mel.. Ting de kan gætte..Og så skal de gætte hvad det er ved at røre i det... Eller lave ting de skal smage på og gætte hvad er...

Lave den klassiske med 10 ting under et tæppe, og så skal de gætte flest mulige af de 10...

En sjov en - spise et æble der ligger i lidt vand, mens de har hænderne på ryggen og bagefter skal de finde en fx vingummi i en tallerken mel..

Anmeld

8. april 2010

Moderator

Mig med maven skriver:

Fed idé med skattejagt.

Jeg lavede skattejagt for min søster, da hun gik i børnehave, og de kom på besøg. Der havde vi gjort ALT klar til fødselsdagen, og så gik vi ned i børnehaven og hentede børnene.

Der medbragte vi et "Skattekort" med streger, tegninger og brændte sider. Så skulle børnene finde hjem til os. Det var så den første post. Der var nogen af børnene der havde været der før og lege, men nogen havde ikke, så derfor foregik skattejagten rundt i hele huset, i haven, børneværelset i kælderen osv. Sådan at alle børn så alle rum. Synes egentlig at de lege du selv har fundet på et en rigtig god idé.

Vi gav børnene en frysepose (tom) da vi kom til børnehaven, og så fik de forskellige præmier ved hver post. Så de til sidst havde en slikpose de kunne tage med hjem til deres familier i weekenden.

Ved ikke om du kan bruge det! - Skriv endelig hvis du skal bruge detaljer...

Og Rigtig god fødselsdag til din Datter!

Det bliver mest udenfor - eller faktisk kun, fordi vi er ved at lave førstesal, så vi kun rigtig bruger stuen og køkkenet. Ligenu... (og altså vores soveværelse )...

Men jeg skal naturligvis nok fortælle hvad det endte med

Jeg samler op på alle idéerne i løbet af aftenen. Jeg sender dem også til husbonni, hvhis han har tid til at kigge på dem på arbejdet.

Anmeld

8. april 2010

Moderator

Renée88 skriver:

Lave forskellige tallerkner med noget i... Havregrød, mel.. Ting de kan gætte..Og så skal de gætte hvad det er ved at røre i det... Eller lave ting de skal smage på og gætte hvad er...

Lave den klassiske med 10 ting under et tæppe, og så skal de gætte flest mulige af de 10...

En sjov en - spise et æble der ligger i lidt vand, mens de har hænderne på ryggen og bagefter skal de finde en fx vingummi i en tallerken mel..

Åhhh ja, det er rigtig sjove idéer!!

Også har de bare mel i hele hovedet hehe...

Anmeld

8. april 2010

Halbschön

Zafir skriver:

Åhhh ja, det er rigtig sjove idéer!!

Også har de bare mel i hele hovedet hehe...

Lige præcis

Hvis du har lidt grøn frugtfarve kan du jo putte det i vandet, så ser det lidt "giftigt" ud

Anmeld

8. april 2010

Moderator

Renée88 skriver:

Lige præcis

Hvis du har lidt grøn frugtfarve kan du jo putte det i vandet, så ser det lidt "giftigt" ud

Altså farve!! Det har jeg - Naturligvis.

Den vil jeg helt klar skrive bag øret!

Anmeld

8. april 2010

Halbschön

Zafir skriver:

Altså farve!! Det har jeg - Naturligvis.

Den vil jeg helt klar skrive bag øret!

Hvis de skal mærke noget med hænderne, så kog noget spaghetti og put det i noget melklister.. Så mærkes det som orme

Eller konkurrence i hvem der kan spise malacosnøre hurtigst med hænderne på ryggen...

En flaske på jorden... Binde en snor om livet på dem med en blyant i enden, og så skal de få blyanten i flasken...

Sækkeløb.. En sort sæk og et barn hoppende i den

Æggestafet... Æg på en ske, og så hurtigst ned omkring målet og tilbage igen uden at tabe ægget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.