Idéer til 2-3 poster til en lille skattejagt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

78.953 visninger
22 svar
1 synes godt om
8. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Storegruppen kommer til fødselsdag i morgen. Desværre kun 2½ time... Grrr... fåking børnehave. Havde regnet med 3 timer, men altså - det blir lidt presset. Men hun ønsker sig virkelig en skattejagt, så vi regner med 2-3 poster og selve skatten, som er en lille kiste med guldmønter og tyggegummi-guldmønter

Men hvad skal de 2-3 små poster være??..

Lakridssnørebåndsbidning?

Løse en opgave?

Kims-leg?

Kom med jeres bedste idéer

Bagefter skal vi spise frokost og dessert:

Frokost: Nuggets og grønsager (peberfrugt, gulerødder og agurker i stave)

Dessert: Is og hjemmebagfte vafler

Håber det blir en god dag for hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

FruPudderkvast

Zafir skriver:

Storegruppen kommer til fødselsdag i morgen. Desværre kun 2½ time... Grrr... fåking børnehave. Havde regnet med 3 timer, men altså - det blir lidt presset. Men hun ønsker sig virkelig en skattejagt, så vi regner med 2-3 poster og selve skatten, som er en lille kiste med guldmønter og tyggegummi-guldmønter

Men hvad skal de 2-3 små poster være??..

Lakridssnørebåndsbidning?

Løse en opgave?

Kims-leg?

Kom med jeres bedste idéer

Bagefter skal vi spise frokost og dessert:

Frokost: Nuggets og grønsager (peberfrugt, gulerødder og agurker i stave)

Dessert: Is og hjemmebagfte vafler

Håber det blir en god dag for hende

I den børnehave jeg arbejdede i inden jeg gik på barsel, legede vi en dag at alle børnene skulle have bind for øjnene (på skift selvfølgelig) og så skulle de smage på noget.. Eller evt røre ved noget.. Og derefter gætte hvad det var

Ellers lav noget havregrød og put et eller andet i, og så skal de finde x antal ting nede i grøden..

Håber du forstår, og måske kan bruge forslagene..

God fødselsdag!

Anmeld

8. april 2010

Moderator

~Sarah~ skriver:

I den børnehave jeg arbejdede i inden jeg gik på barsel, legede vi en dag at alle børnene skulle have bind for øjnene (på skift selvfølgelig) og så skulle de smage på noget.. Eller evt røre ved noget.. Og derefter gætte hvad det var

Ellers lav noget havregrød og put et eller andet i, og så skal de finde x antal ting nede i grøden..

Håber du forstår, og måske kan bruge forslagene..

God fødselsdag!

Tak den vil jeg skrive ind bag øret

Anmeld

8. april 2010

Moderator

Op!

Jeg er bare helt blank ligenu... Og det i morgen!!!

Anmeld

8. april 2010

Delilah

De kunne finde en masse specifikke ting.. Som en sten med et hul i og en kapsel, en pære osv..

Anmeld

8. april 2010

Moderator

Delilah skriver:

De kunne finde en masse specifikke ting.. Som en sten med et hul i og en kapsel, en pære osv..

Også var opgaven løst når?

De havde bundet tingene på en snor? eller når de har?... mmm. Kunne godt være en idé

Anmeld

8. april 2010

Delilah

Ja noget i den stil da  Ellers kunne de bytte de hemmelige ting ud for nøglen til skrinet eller det næste spor. Måske er de til en hemmelig mikstur?

Anmeld

8. april 2010

Mira0911

Smage på et par forskellige ting...

Anmeld

8. april 2010

Mig med maven

Fed idé med skattejagt.

Jeg lavede skattejagt for min søster, da hun gik i børnehave, og de kom på besøg. Der havde vi gjort ALT klar til fødselsdagen, og så gik vi ned i børnehaven og hentede børnene.

Der medbragte vi et "Skattekort" med streger, tegninger og brændte sider. Så skulle børnene finde hjem til os. Det var så den første post. Der var nogen af børnene der havde været der før og lege, men nogen havde ikke, så derfor foregik skattejagten rundt i hele huset, i haven, børneværelset i kælderen osv. Sådan at alle børn så alle rum. Synes egentlig at de lege du selv har fundet på et en rigtig god idé.

Vi gav børnene en frysepose (tom) da vi kom til børnehaven, og så fik de forskellige præmier ved hver post. Så de til sidst havde en slikpose de kunne tage med hjem til deres familier i weekenden.

Ved ikke om du kan bruge det! - Skriv endelig hvis du skal bruge detaljer...

Og Rigtig god fødselsdag til din Datter!

Anmeld

8. april 2010

Moderator

Delilah skriver:

Ja noget i den stil da  Ellers kunne de bytte de hemmelige ting ud for nøglen til skrinet eller det næste spor. Måske er de til en hemmelig mikstur?

Jeg tager det med i tænkeboxen her i aften. Husbonni tænker også videre på arbejdet. OGså må vi ud og ligge poster i morgen tidlig inden de kommer... hehe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.