tænder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.256 visninger
29 svar
0 synes godt om
7. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Puha, vi mistænker at Laura er ved at få sin første tand allerede! Hun er kun 7 uger (i morgen)

Hun har den sidste uge været meget pyldret og morsyg, hun savler og putter hele tiden hånden i munden. Og så græder hun meget (hun plejer at være utroligt glad) og har tydeligvis brok med maven!

Men hvordan ser det ud når sådan en lille tand er ved at bryde igennem?

Vi lagde i går mærke til en lille hvid prik i hendes undermund (svarende til der hvor den ene fortand skal være). Den føles spids, men hun vil ikke have man piller ved den, så det er svært at få kigget ordentligt og mærke om der skulle være en tand nedenunder.

Hvad er det tidligste I har hørt at en bebs har fået tænder? Altså jeg har hørt historier om dem der bliver født med tænder, men jeg kender ikke nogen hvor tænderne er kommet så tidligt

Knus Caroline, som virkelig ikke håber det er en tand allerede!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

Kruse90

hold da op. Håber da ikke for jer at der allerede er tænderne.
For det er da godt nok tidligt smukke
Jeg kender en hvsi baby var 14 uger.

Anmeld

7. april 2010

Moderator

hiver den lige op

Anmeld

7. april 2010

Gellan

Hmm... Min veninde har en lille søn på 1 år og 3 måneder. Kan ikke helt huske, hvornår han fik sin første tand, men det var meget tidligt. I januar/februar havde han fået alle sine mælketænder. Det er så synd for både ham og hende, for det sidste halve år har han været næsten konstant syg Til sammenligning har min svigerinde en søn, der er 8 uger ældre end min venindes søn, og han mangler stadig nogle mælketænder, og begyndte meget sent at få sine tænder. Så jeg tror blot, at det er meget forskelligt fra barn til barn.

Anmeld

7. april 2010

Diana...

Altså hvis du kan mærke en lille spids så er jeg næsen sikker på det en tand for det starter med en lille spids. 

Men det er altså meget normalt at børn i den mave savler meget tager hånden i munden og har en dum mave. Der rigtig mange der forbinder tænder med at putter noget i munden og savle meget men det kan man ikke for det er HELT normalt at børn savler og tager noget i munden især deres hånd da da de undersøger den og andre ting på den måde...

Ang maven så ammer du stadig ikk? Og når man ammer kan de få luft i maven=mave smerter. 

Men hvis du kan mærke en spids i der hvor tanden er så jeg næsten sikker på det er en tand. For det er den eneste form for spids de skal havde i munden. Tænder kan være meget langtid om at komme helt frem så du kan håbe den lille spids bliver der og holder en pause ;)

Knus til dig.

Anmeld

7. april 2010

4kløver

Hejsa.. det har min også gjort længe. og den er først lige kommet i dag hun er 5½ månede

Anmeld

7. april 2010

Moderator

4kløver skriver:

Hejsa.. det har min også gjort længe. og den er først lige kommet i dag hun er 5½ månede

puha, håber da ikke hun skal være så pylder i 4 måneder endnu!?

Anmeld

7. april 2010

Moderator

Diana... skriver:

Altså hvis du kan mærke en lille spids så er jeg næsen sikker på det en tand for det starter med en lille spids. 

Men det er altså meget normalt at børn i den mave savler meget tager hånden i munden og har en dum mave. Der rigtig mange der forbinder tænder med at putter noget i munden og savle meget men det kan man ikke for det er HELT normalt at børn savler og tager noget i munden især deres hånd da da de undersøger den og andre ting på den måde...

Ang maven så ammer du stadig ikk? Og når man ammer kan de få luft i maven=mave smerter. 

Men hvis du kan mærke en spids i der hvor tanden er så jeg næsten sikker på det er en tand. For det er den eneste form for spids de skal havde i munden. Tænder kan være meget langtid om at komme helt frem så du kan håbe den lille spids bliver der og holder en pause

Knus til dig.

Jeg tænkte også først at det sikkert bare var lidt brokkeri, men da vi så kunne mærke - og se - den der spids i går, så blev jeg altså lidt hmmm!!! Og så ville jeg da lige høre alle kloge hoveder herinde

Anmeld

7. april 2010

Low

Jeg har hørt at nogle er 3 mdr. Min venindes datter var 4 mdr da hun fik den første tand men jeg har ikke hørt om 7 uger

Anmeld

7. april 2010

Mullemus86

Hej søde.. Kan sagtens være tænder.. Min dreng havde også vokseværk i sine tænder, da han var 7 uger.. Kunne tydeligt se, hvor de lå under tandkødet.. Var også meget hævet, ked, pylret osv.. Det varede heldigvis kun et par dage, men de brød ikke igennem.. Nu er han 11uger og har lidt vokseværk i dem igen.. Håber lidt de bryder igennem nu, så det er overstået.. Håber det går hurtigt for lille Laura, så hun kan blive glad igen knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.